جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بیوگرافی کامل پویا امینی

اشتراک:
بیوگرافی پویا امینی بیوگرافی افراد مشهور
در این مطلب با پویا امینی که از بازیگران سینما و تلویزیون ایران می باشد آشنا می شوید . در ادامه عکس هایی از او را مشاهده می کنید . با ما همراه باشید.

پویا امینی بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۵۶ در تهرانی می باشد .او با بازی در مجموعه خط قرمز به شهرت رسید.امینی در رشته کارگردانی تحصیل کرده است و مدرک کارشناسی دارد .او با بیتا بجانلی ازدواج کرده است و حاصل ازدواجشان یک پسر می باشد  .با پرشین وی همراه باشید تا با بیوگرافی پویا امینی آشنا شوید.

بیوگرافی پویا امینی بازیگر سینما و تلویزیون

در بیوگرافی پویا امینی آمده است که او متولد ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۶ در تهران می باشد . علت اصلی شهرت او بازی در مجموعه‌های تلویزیونی پربیننده مثل «خط قرمز» و «در قلب من» می باشد.

بیوگرافی پویا امینی می گوید که او کارش را در زمان دانشجویی از سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده و در نقش سینا شروع کرد. پس از فارغ‌التحصیل شدن با بازیگری در سریال‌ها کار خود را ادامه داد. در سال ۱۳۸۲ اولین تجربه بازیگری سینمایی با نقش آفرینی در فیلم سینمایی وعده دیدار در نقش صادق و سپس شام عروسی در نقش پارسا را بدست آورد. او یک فرزند پسر به نام ایلیا دارد. همچنین عضویت در تیم والیبال و فوتبال و کارتینگ هنرمندان در کارنامه وی دیده می‌شود ولی هم‌اکنون عضو تیم فوتبال ستارگان هنر ایران می‌باشد.

بیوگرافی پویا امینیفیلم های پویا امینی

نحوه آشنایی پویا امینی و همسرش

در بیوگرافی پویا امینی آمده است که پویا امینی و همسرش در دانشگاه با هم آشنا شدند .امینی در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل می کرد و همسرش گرافیک می خواند .آشنا ۲ سال نامزد بودند و پس از ازدواجشان بود که پویا امینی اولین فیلمش را بازی کرد .

فیلم های پویا امینی

سینمایی

چند روز مانده به عید(۱۳۹۳ حسین سحرخیز)

نشانه‌ها (۱۳۹۲ امیر شفیعیان)

بزرگ‌مرد کوچک(۱۳۹۰ صادق صادق دقیقی)

به خاطر تهمینه (۱۳۹۰ رضا ابو فاضلی)

و…

تلویزیونی

دلدادگان

کامنت

راه رفتن روی خطوط

دزدان غیردریایی

خسته‌دلان

و..

بیوگرافی پویا امینیبیوگرافی پویا امینی

نظر پویا امینی درباره نحوه انتخاب بازیگرها

این روزها در سینمای ما مرسوم شده است که برای یک فیلم سینمایی از یک یا دو بازیگر سرشناس استفاده می‌کنند و بقیه نقش‌های اصلی را از میان کسانی که سفارش شده باشند و یا نزدیکان و بستگان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم انتخاب می‌کنند.

وی افزود: نتیجه این کار اشتباه آن است که زمانی که مخاطبان فیلمی را می‌بینند، تفاوت زیاد کیفیت بازی بازیگران به قدری برای آن‌ها آزاردهنده خواهد بود که نسبت به تماشای این‌گونه آثار بی‌میل و رغبت خواهند شد.

تهیه‌کننده تلویزیون نقشم را به خاطر پول به یک بازیگر دیگر فروخت!

این بازیگر با اشاره به برخی از پشت پرده‌های سینما و تلویزیون گفت: برای حضور در یکی از نقش‌های اصلی یک سریال تلویزیونی قراردادی را امضا کرده بودم ولی بعد متوجه شدم که تهیه کننده آن سریال نقش من را به یک بازیگر تازه‌کار فروخته است!

او ادامه داد : این درحالی بود که من بیش از دو ماه برای این نقش تمرین کرده بودم ولی تهیه‌کننده سریال مثل آب خوردن نقش من را به یک نفر دیگر فروخت و در جواب اعتراض من گفت که ما برای ساخت سریال به پول نیاز داریم.

بیوگرافی پویا امینیپویا امینی

بیشتر بدانید پویا امینی: زود ازدواج کردم و راضی‌ام! 

ازدواج پویا امینی

من به عنوان جوانی کم‌سن و سال وقتی برای خواستگاری همسرم رفتم، شرایط ازدواج را نداشتم حتی خاطرم هست مادر خانمم از پدرم پرسیدند: «اگر بیتا دختر شما بود و پسری با شرایط پویا به خواستگاری‌اش می‌آمد، موافقت می‌کردید؟» و پدرم خیلی راحت جواب دادند: «نه» (مى‌خندد) البته آینده روشنى را هر دو طرف برایم متصور بودند که جا دارد از اعتمادشان قدردانى کنم. ما از ابتدا خیلی صمیمانه و صادقانه جلو رفتیم.

روشن بود که من جوانی کم‌سن و سال هستم که شاید آتیه خوبی داشته باشم اما نه سرمایه‌ای داشتم، نه درآمد بالایی داشتم، نه از طرف خانواده‌ام به جهت مالی حمایت آنچنانی می‌شدم و نه شغل ثابتی داشتم. بیوگرافی پویا امینی

بیتا بجانلی: من و پویا تقریبا هم‌سن هستیم و من چند ماهى از ایشان کوچک‌ترم. هر دو ۲۵ سال داشتیم که ازدواج کردیم. به نظرم ازدواج در سن پایین یکسری محاسنی دارد و شاید در کنار این محاسن کمی هم برای جوانان سخت باشد. اما من از اینکه در آن سن ازدواج کردم خیلی راضی هستم چون هدف زندگی‌ام مشخص شد. بلاتکلیفی چیزی است که در حال حاضر زیاد در بین جوانان می‌بینیم. نمی‌توان گفت سن ازدواج به خاطر مشکلات بالا رفته چون ما هم این مشکلات را داشتیم. من فکر می‌کنم حس مسوولیت‌پذیری در جوانان کم شده است.

بیوگرافی پویا امینیپویا امینی و بهنام بانی

زندگی پویا امینی و همسرش

بیتا بجانلی: ما از صفر شروع کردیم و همه تلاش‌مان را به‌کار بستیم تا به اینجایی که الان هستیم، برسیم. رمز ارتباط موفق و دوام زندگی‌مان هم به‌نظرم صداقت بوده و هست. ما بنای زندگی‌مان را از همان ابتدا روی صداقت گذاشتیم. من هرگز از همسرم حرف یا عملى که خلاف این موضوع را ثابت کند، نشنیده و ندیده‌ام. به ایشان اعتماد کامل دارم چون این اعتماد را در من ایجاد کرده است به‌طوری که حتی اگر کسی قسم بخورد از ایشان مثلا موردی دیده است من به هیچ‌وجه باور نمی‌کنم.

پویا امینی: من بیشتر از آنکه به همسرم به چشم همسری نگاه کنم، نگاهی دوستانه به وی دارم و ایشان را نزدیک‌ترین دوست خودم می‌دانم. ما دو دوست صمیمی هستیم که در بسیاری از زمینه‌ها اشتراک نظر و عقیده داریم. آنچه توانسته ما را در کنار هم نگه دارد، صداقت و اعتماد در کنار رفاقت و دوستی است و رمز تداوم زندگی مشترک‌مان هم بر مبنای همین اصل است. من همسرم را دوست خودم
می‌دانم و از این بابت راضی و خوشحالم.

علاقه پسر پویا امینی به بازیگری

ایلیا امینی: من شغل بابا را خیلی دوست دارم و شاید خودم هم روزی بازیگر شوم؛ البته یک‌درصد هم به دکتر شدن فکر مى‌کنم. گاهی با بابا به پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌ها می‌روم و هیچ‌وقت هم حوصله‌ام سر نمی‌رود. وقتی به پشت صحنه کارهای بابا می‌روم از نزدیک می‌بینم بازیگر بودن سخت است.

بیوگرافی پویا امینیپویا امینی و همسر و پسرش

البته فکر می‌کنم بازیگری استعداد می‌خواهد که شاید من نداشته باشم؛ مثلا گاهی بازیگر‌ها
باید گریه کنند یا بخندند بدون آنکه گریه یا خنده‌‌شان بیاید. شاید این کارها برایم سخت باشد.

زندگی با یک بازیگر

بیتا بجانلی: سوالی که غالبا از من می‌پرسند این است که زندگی با یک بازیگر چطور است و من هم در جواب می‌گویم که یکسری جذابیت‌های خاص خودش را دارد و یکسری مشکلات خاص خودش را. (می‌خندد) جذابیتش در این است که همسرم همه جا محور توجه است و همه او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند که باعث افتخار و خوشحالی من است. در کنار اینها کمی هم دردسر وجود دارد؛ مثلا در رستوران نشسته‌ایم و همه ما را نگاه می‌کنند یا اینکه همیشه باید ظاهری مرتب داشته باشم و دیگر اینکه تحت هر شرایطی حتی اگر ناراحت باشیم با مردم خوشرو باشیم و لبخند بزنیم

بد نیست بدانید مصاحبه با پویا امینی، روزی که پدر شدم 

کودکی برای شما چه معنا و مفهومی دارد؟

زیبا ودوست داشتنی.

اولین تصویرهای دوران کودکی؟

مدرسه و دوران خوش دبستان را به خوبی به یاد دارم.

بیوگرافی پویا امینیپویا امینی و پسرش ایلیا

در کودکی تان چه چیزی را به جا گذاشتید؟

همه خاطرات کودکی را.

خانه پدری؟

عشق.

سفره هایی که مادرتان می چیدند را هنوز به یاد دارید؟

بله کمتر کسی است که این سفره را به یاد نداشته باشد.

لحظه ای که پدر شدید؟

باور نکردنی بود.

اولین باری که فرزندتان بابا صدایتان کرد؟

شگفت انگیز بود.

بدترین تنبیهی که در کودکی شدید؟

یادم نیست اما اگر هم شدم حتما صلاح پدر و مادرم این بوده است.

بدترین تنبیهی که در مورد فرزندتان انجام داید؟

نکردم.

ازرویاهای دیروز و امروزتان بگویید؟

رویای دیروزم بازیگری بود و رویای امروزم موفقیت و خوشبختی پسرم که امیدوارم شاهدش باشم.

بیوگرافی پویا امینیپویا امینی و همسرش
بیوگرافی پویا امینیپویا امینی و پسرش در خندوانه

ویکی پدیا , مجله سیب سبز , نی نی بان , فارس

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس