یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بیوگرافی کامل سیامک صفری (بازیگر سینما و تلویزیون) +عکس های جدید ایشان

اشتراک:
سیامک صفری بیوگرافی افراد مشهور
سیامک صفری از بازیگران ایرانی و متولد سال 1343 در تهران می باشد .او مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر را دارد و آموزش بازیگری در تئاتر هم می کند.

سیامک صفری همان بازیگر نقش سهند در سریال آنام می باشد که به خوبی از عهده نقش خود بر آمد .
از جمله فیلم های این بازیگر می توان آینه بغل , استیگمات , بمب , انزوا , آنام , آب پریا و… را نام برد .صفری تا کنون و
در جشنواره فجر کاندید دریافت جایزه هم شده است .در ادامه عکس هایی از این بازیگر را مشاهده می کنید .

سیامک صفری

سیامک صفری بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او افزون بر دو دهه فعالیت در سطح اول بازیگری تئاتر، به تدریس ,
بازیگری تئاتر در کلاس‌های آموزشی نیز می‌پردازد. صفری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است.

سیامک صفریسیامک صفری در تئاتر

آثار
تئاتر

مرثیه ای برای یک دراکولا، علی رزازیان، پردیس شهرزاد، (۱۳۹۶)
لامبورگینی(۱۳۹۶)
می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد (۱۳۹۵)
خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی(۱۳۹۴)
دژاوو (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۴)(به کارگردانی مسعود دلخواه)
مردی برای تمام فصول (۱۳۹۳)
دون کامیلو (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۳) (به کارگردانی کوروش نریمانی)
مونولوگ بام طهران (کارگردان) (۱۳۹۱)

و…

سینما

آینه بغل (۱۳۹۶)
استیگمات (۱۳۹۶)
بمب (۱۳۹۶)
انزوا (۱۳۹۵)
پشت دیوار سکوت (۱۳۹۵)
سوفی و دیوانه (۱۳۹۵)
نرگس مست (۱۳۹۵)

و…

سیامک صفریسیامک صفری در جوانی

فیلم های سیامک صفری

تلویزیون

آنام(۱۳۹۶)
آب پریا (۱۳۹۲)
خاطرات مرد ناتمام (۱۳۹۱)
تصویر گمشده (تله فیلم) (۱۳۹۰)
مختارنامه (۱۳۸۹)
گاوصندوق (۱۳۸۸)
آخرین غزل (۱۳۸۷)
فیلم کوتاه
هنوز مرگ کسب و کار من است (۱۳۸۹)
نمایش‌های رادیویی
نوش جان کنت دراکولا (۱۳۸۶)
ادیپ
زنان فضل‌فروش (۱۳۸۶)
در فراسوی افق (۱۳۸۷)
تیغ کهنه (۱۳۸۷)
کنار من بنشین (۱۳۸۷)

و…

سیامک صفریسیامک صفری در بمب

نمایش‌های تلویزیونی

آنتیگونه در نیویورک (۱۳۸۶)
هتل پلازا (۱۳۸۷)
عزیز مایی (۱۳۸۷)
«هویت» (۱۳۸۹)

رویدادهای مهم

در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سعید آقاخانی به خاطر بازی بی نظیر در فیلم خداحافظی طولانی,
به کارگردانی فرزاد مؤتمن و سیامک صفری بخاطر هنرنمایی فوق‌العاده در فیلم اعترافات ذهن خطرناک من ,
به کارگردانی هومن سیدی در رقابت شدید برای کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد بودند ,
که در نهایت هیئت داوران این جایزه را به سعید آقاخانی اهدا کرد.

جوایز و دستاوردها

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (اعترافات ذهن خطرناک من / سی و سومین جشنواره فیلم فجر، ۱۳۹۳)

بیشتر بدانید سیامک صفری: به از دست دادن عادت داریم

سیامک صفری از تجربه بازی در فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» فرزاد موتمن گفت.

اسمش دلیل موجهی برای تماشای تئاترهاست. سیامک صفری بعد از سه دهه حضور در تئاتر و روی صحنه,
نمایش حالا خودش به یک برند تبدیل شده است. اما در سینما دست به عصا راه می رود.

سیامک صفریسیامک صفری در اعترافات ذهن خطرناک من

هر نقشی را قبول نمی‌کند و اگر به انتخاب هایش نگاه کنیم می‌بینیم که انگار دارد هدف مشخصی را دنبال می‌کند.

امسال با «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» فرزاد موتمن در جشنواره حضور دارد و در این فیلم خوب هم,
ظاهر شده است. با او درباره نقشش و حضور در سینمای ایران گفت‌و‌گویی کرده ایم که می‌خوانید:

صحبت های سیامک صفری درباره تئاتر

راجع به کوچ تئاتری‌ها به سینما صحبت کنیم. بارها پیش آمده که تئاتری‌های حرفه ای ,
در‌سینما فقط با پیشنهاد نقشهای دوم و سوم روبرو شده‌اند. از سوی دیگرحضور بازیگران سینما ,
هم در تئاتر‌با انتقادهایی روبرو بوده است.

من هیچ برآوردی نسبت به صحبت‌های شما ندارم چون هیچ وقت پیگیر نبودم که ببینم بازیگرهای سینما ,
کجای تئاتر و بچه‌های تئاتر کجای سینما قرار گرفته‌اند. در واقع تفاوت را در شرایط مدیوم سینما,
و تئاتر می‌دانم چون تئاتر هنری‌ست که جدی گرفته نمی‌شود ,

و به سختی ادامه می‌دهد. من نزدیک به سی سال تئاتر کار کردم و شرایط آن‌را خوب می‌شناسم,
و این طور نیست که مثلا از آن کوچ کرده باشم. به هر حال در این کشور زندگی‌ می‌کنم و کارم تئاتر است و سینما.

من یکی از فعالترین عضو از بازیگران تئاتر هستم، همیشه روی صحنه بوده‌ام و برای سال آینده‌ام ,
هم برای تئاتر‌‌ برنامه ریزی کردم.

سیامک صفریسیامک صفری در عروسی خسرو احمدی

به نظرم این خود اهالی هنر‌هستند که ذائقه مخاطب را شکل می‌دهند که مثلا‌حمید گودرزی،
پوریا پورسرخ و شاهرخ استخری را با تلویزیون بشناسیم، حمید آذرنگ،حسن معجونی را در تئاتر,
و شهاب حسینی، حامد بهداد و مهناز افشار را در سینما ؟

من فکر‌نمی‌کنم آدمها را باید تقسیم بندی کرد تا اگر کسی از این تقسیم بندی بیرون زد، بگوییم کار اشتباهی,
انجام داده است. به هر حال هر کدام از بازیگران یک مسیر و جریان را دنبال کرده اند. مثلا در سینما,
آن کسی که از ابتدا با آن حوزه شروع کرده با سینما شناخته شده،

منی که با تئاتر کارم را شروع کردم و همچنان تئاتر کار می‌کنم هم همیشه تئاتری هستم و به نظرم,
این اتفاق بدی نیست.

هدف سیامک صفری از بازی در سینما

با انتخاب‌هایی که تا به حال درسینما داشته‌اید هدف خاصی را دنبال می کنید؟ مثلا این تعریف ,
جدیدی از یک شخصیت جدی، کاریزماتیک یا بد را دوباره در سینما جا بندازید؟ و آیا نگران ,
از دست دادن مخاطب را با بازی در این نقش‌های منفی و خاکستری نیستید؟

نه واقعا نگران نیستم چون لذت کارهایم را در‌‌‌ تئاتر برده‌ام و فکر می‌کنم در خیلی از‌اجراهایی که داشتم ,
مخاطب با آن خاطره دارد و آنرا فراموش نمی‌کند و حالا اگر اسمش محبوبیت است و قرار است از بین برود خب برود.

ما بیشتر به از دست دادن عادت کرده‌ایم تا به دست آوردن.

سیامک صفریسیامک صفری در آینه بغل

انتخاب خود شما بازی در این نقش‌هاست یا فیلمنامه شما را به سمت بازی در نقش‌های منفی,
و خاکستری مثل «اعترافات ذهن خطرناک من»، «آخرین بار کی سحر را دیدی»,
و حتی «سایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موازی» می برد .

من نقشم را در «اعترافات ذهن خطرناک من» یک فرد شریف می‌دیدم. کسی که در جستجوی خودش و کشف ,
خودش است. این اتفاقا مضمونی ست که جامعه به آن نیاز دارد.حتی در «آخرین بار کی سحر را دیدی» ,
هم این اتفاق افتاده است.

جامعه ایران خیلی هزینه داد تا از این سنت گرایی که باعث می شد مردان ایرانی متعصب و خشن در مقابل ,
خانواده شان رفتارکنند فاصله بگیرد.‌ما به سمتی رفتیم که با کار فرهنگی حتی در سریالهای,
تلویزیونی مرد بد سنتی را عوض کنیم.

شما چه ویژگی ای در این نقشتان «در آخرین بار کی سحر را دیدی» دیدید که قبول کردید,
چنین نقشی را بازی کنید؟

صحبت های سیامک صفری درباره فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی

اگر این فیلم را دیده باشید متوجه می‌شوید پرسوناژی که من بازی کردم مردی ست نگران ،که نگرانی‌اش هم ,
ابعاد مختلف دارد. نگران خانواده و‌ جامعه ‌اش است، نگران قضاوت دیگران و نگران آبرو، حیثیت و اعتبارش.

سیامک صفریفیلم های سیامک صفری

او‌ احساس می‌کند به خطر افتاده است و به خطر هم می‌افتد، نمی‌گویم همه مردم ما این‌طورند اما بخشی از,
جامعه ما ازین دسته‌اند که جامعه و خانواده را در این می‌بینند که کار کنند، پول در بیاورند و تمام.

می‌دانم ناچاری‌هایی هم وجود دارد. به هر حال وقتی شرایط سخت است مرد مسئول تحت فشار است.
در جامعه ما هنوز یک نفر کار‌می‌کند، ده نفر می‌خورد هنوز به آن بلوغ و فرهنگ نرسیده‌ایم که مثلا همه در جامعه ,
فعال باشند. این مرد ازین دست از‌ آدم‌هاست.

این که فیلم بگوید این رفتار خوب است یا بد را مخاطب تعیین می‌کند. معمولا در سینما و ارتباط هر نقش با مخاطبش ,
این طور است که مخاطب قصه را می‌بیند و غلط های خودش را پیدا می‌‌کند.

جایزه چقدر‌برایتان ارزش دارد؟

تشویق شدن خوب است، هر کسی دوست دارد تشویق شود، حالا چه دوستی شفاهی به آدم بگوید خوب بودی،
از بازی‌ات خوشم آمد یا در یک شکل به قول شما جایزه خیلی رسمی که روی استیج به آدم بدهند.

فکر می‌کنم هر انسان عاقلی استقبال می‌کند از این‌که به او بگویند تو دیده شده‌ای، خوب بوده‌ای،
آفرین و ادامه بده.

سیامک صفریسیامک صفری در آنام
سیامک صفریسیامک صفری در کنار همسر و فرزندش
سیامک صفریبیوگرافی سیامک صفری
سیامک صفریسیامک صفری در کنار اشکان خطیبی

ویکی پدیا , خبرآنلاین

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس