بیوگرافی کامل فرانک حیدریان (بازیگر و مترجم )
فرانک حیدریان بازیگری را در کلاس های امین تارخ آموخته است و اولین بازی او در سریال باران عشق بود که در,
سال ۸۰ پخش می شد. بد نیست بدانید او در زمینه کارگردانی تئاتر نیز فعالیت می کند و نمایش ,
قطار سانست لیمیتد را کارگردانی کرده است که در ادامه صحبت های او را درباره این نمایش می بینیم .
فرانک حیدریان
فرانک حیدریان بازیگر، مترجم و عکاس ایرانی، متولد تهران است.
فارغالتحصیل رشته فیلمسازی با گرایش عکاسی از دانشگاه سروش است. وی فعالیت خود را به عنوان بازیگر از سال,
۱۳۸۰ با سریال باران عشق ساخته احمد امینی آغاز کرد.
فرانک حیدریان فارغالتحصیل بازیگری سینما از کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ و بازیگری تئاتر از کانون سینماگران جوان,
و همچنین دورههای کارگردانی فیلم علی ژکان میباشد و فعالیت خود را با بازی در نمایش برگشتی در کار نیست,
در سال ۱۳۸۲ آغاز و سپس با بازی سریال راه شب به کارگردانی داریوش فرهنگ به فعالیت خویش ادامه داد.
وی فارغ اتحصیل رشتهٔ فیلمسازی با گرایش عکاسی از دانشکدهٔ سروش میباشد. او همچنین ساخت یک فیلم مستند,
با مضمون پیشگیری از خودکشی به سفارش ناجی هنر و دو فیلم کوتاه و نگارش چند فیلمنامه را در پروندهٔ کاری,
خود دارد. وی همچنین همسر احمد ساعتچیان بازیگر و مدرس تئاتر میباشد.
فیلمشناسی
تلویزیونی
سریال باران عشق (احمد امینی ۱۳۸۰),
سریال راه شب (داریوش فرهنگ ۱۳۸۴),
مینی سریال مدرسهٔ عشق (یوسف مرادیان ۱۳۸۴),
تله فیلم فرصتهای فردا (منوچهر هادی ۱۳۸۶),
سریال تلویزیونی کاوشگران نوجوان (شاهین باباپور ۱۳۸۶),
تله فیلم «نیمه روشن» (احمد پایداری، علی عمرانی و آشا محرابی ۱۳۸۷),
سریال قهر و آشتی (علی ژکان ۱۳۹۰)
فیلم های فرانک حیدریان
فیلم کوتاه
فیلم کودک رؤیا (۱۳۸۲),
فیلم نیمه بلند آئینه (عابد رضایی ۱۳۸۵)
سینمایی
چهره به چهره (علی ژکان، ۱۳۸۷)
نمایشها
کارگردانی نمایش قطار سانست لیمیتد سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان. مهر و آبان ۱۳۹۶
بازی در نمایش اسم من ریچل کوری است بر اساس زندگی فعال صلح آمریکایی ریچل کوری به کارگردانی,
احمد ساعتچیان آذر و دی ۱۳۹۴
نمایش ملاقات اثر اریک امانوئل اشمیت به کارگردانی شهاب حسینی و احمد ساعتچیان اجرا در فرهنگسرای,
نیاوران مهر و آبان ۱۳۹۱
نمایش برگشتی در کار نیست نوشته اریک بردول ترجمهٔ دکتر هوشنگ حسامی اجرا در خانهٔ پیشکسوتان ,
به کارگردانی رضا کریم خانی
نمایش دراینجا بر اساس فیلمنامه در بروژ اثر مارتین مک دونا به کارگردانی آیلین کیخایی در تماشاخانهٔ ,
کنش معاصر مرداد ۱۳۹۵
نویسنده
نگارش فبلمنامهٔ موش و گربه بر اساس طرحی از «احمد پایداری» و به کارگردانیِ «حسن لفافیان»
پژوهش و ساخت فیلم مستند فرومردن یک برگ با محوریت پیشگیری از خود کشی به سفارش دفتر جشنوارهٔ,
فیلم پلیس، مؤسسهٔ ناجی هنر
تعصب، پایاننامه دانشگاه
نگارش نمایشنامهٔ دو روایت سراسر معتبر از یک رویداد
نگارش نمایشنامهٔ سونامی
نگارش نمایشنامهٔ فردا خیلی دور است!
نگارش نمایشنامهٔ میانسالی
ترجمهها
نمایشنامهٔ اسم من رِیچل کوری است نوشتهٔ آلن ریکمن کاترین واینر انتشارات کوله پشتی
نمایشنامهٔ قطار سانست لیمیتد نوشتهٔ کورمک مککارتی یا چارلز مککارتی
نمایشنامه بیوگرافی، یک بازی نوشته ماکس فریش
نمایشنامه مرد خانواده نوشته جان گلزورثی
صحبت های فرانک حیدریان درباره نمایش قطار سریع السیر سانست لیمیتد
ویژگی های تئاتر قطار سانست لیمیتد
فرانک حیدریان مترجم و کارگردان «قطار سانست لیمیتد» درباره ویژگی های این تئاتر گفت: این اثر نمایشی ,
که از ۱۲ مهرماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرده نوشته کورمک مک کارتی,
است که آثار شناخته شده ای از جمله «جاده»، «جایی برای پیرمردها نیست»، «نصف النهار خون» را به نگارش درآورده است.
وی ادامه داد: این نمایش ۲ پرسوناژ به نام های سیاه و سفید دارد که نقش شخصیت سفید را احمد ساعتچیان ,
و نقش کاراکتر سیاه را مهدی بجستانی بازی می کند. البته کاراکترها در نمایش معرفی نمیشوند اما,
نویسنده در نمایشنامه از آنها به نام سفید و سیاه نام برده است.
حیدریان درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایش «قطار سانست لیمیتد» درباره پروفسوری میانسال است که,
در زندگی اش به بحران رسیده و می خواهد خودکشی کند. او قصد دارد خودش را جلوی قطار سریع السیر,
سانست لیمیتد که از لس آنجلس به سمت نیویورک می رود،
پرت کند که در ایستگاه مورد نظر شخصیت سیاه که قبلا فردی خلافکار بوده اما الان به شخصی مذهبی و درستکار,
تبدیل شده است او را نجات می دهد و به خانه می برد. در خانه، این ۲ درباره مسایل مختلفی بحث می کنند ,
و عقاید و اعتقادات یکدیگر را به چالش می کشند.
مضمون نمایش قطار سانست لیمیتد
وی درباره مضمون این نمایش یادآور شد: این نمایش قصد دارد افراد بحران زده ای را به تصویر بکشد که در زندگی شان ,
به پوچی رسیده اند و به دنبال توصل به چیزی هستند که برای هر کس بنا به اعتقاداتی که دارد، متفاوت است.
افراد تحصیلکرده بیشتر از دیگران ممکن است دچار این پوچی و بحران شوند و هر کسی به نوعی با آن برخورد می کند؛
برخی ممکن است با این بحران کنار بیایند، برخی آن را حل کنند و عده ای هم تصمیم به نابودی خود بگیرند.
وی در پایان درباره صحنه پردازی نمایش بیان کرد: از آنجا که در سالن انتظامی نمایش های دیگری هم اجرا می شوند,
ما مجبور بودیم دکور را به شکل پرتابل و مینیمال طراحی کنیم. همچنین با توجه به فقیر بودن پروفسور وسایل خانه ,
او را به صورت قدیمی انتخاب کردیم؛ وسایلی که او از هرجا می توانسته پیدا کرده و کنار هم قرار داده باشد.
ویکی پدیا , مهر