زندگی مهدی کوشکی بازیگر سریال دل و کرگدن ؛از ازدواج تا بازیگری و کارگردانی (۳۳۶)
مهدی کوشکی که در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل کرده است گروه نمایش لیو را وی راه انداخته است و تا کنون نمایش های خوب و مطرحی را روی صحنه برده اند. وی در سریال دل منوچهر هادی و در سریال کرگدن کیارش اسدی زاده بازی کرده است. این بازیگر کم حاشیه در عرصه سینما نیز در دو فیلم لانتوری و فروشنده نیز هنرنمایی کرده بود. در ادامه به بهانه بازی وی در این دو سریال شبکه نمایش خانگی مروری داریم بر زندگی مهدی کوشکی با پرشین وی همراه شوید
زندگی مهدی کوشکی
مهدی کوشکی متولد مرداد ۱۳۵۹ در تهران می باشد ۳۹ سال سن دارد. وی از جمله بازیگر – کارگردانان جوان تئاتر است که از جامعه تئاتر دانشگاهی به تئاتر حرفهای ما معرفی شده و سپس وارد سینما شد، علاوه بر بازیگری تدریس و کارگردانی نیز می کند.
شروع فعالیت هنری مهدی کوشکی
مهدی کوشکی فعالیت اصلی اش در تئاتر شکل گرفت سپس رفت هرفته گروه تئاتری لیو را راه اندازی کردند که یکی از موفق ترین گروه های نمایشی در سده های اخیر در ایران بود که الوه بر بازیگری سمت کارگردانی در برخی از نمایش های این گروه رو نیز برعهده داشت. ورودش به عرصه سینما با حضور در فیلم موفق لانتوری وارد فاز جدید شد سپس در فیلم فروشنده اصغر فرهادی هم نقش افرینی کرده است.
زندگی مهدی کوشکی و ازدواج وی
در برخی سایت ها از ازدواج مهدی کوشکی و صحرا فتحی صحبت می شود و حتی پسر وی
به نام آرسام را ثمره ازدواج آن ها می دانند اما هیچ منبع موثقی برای تائید این ادعا
وجود ندارد زیرا در صحفه شخصی این دو عکسی صمیمی که نشان دهد این دو با هم ازدواج
کرده اند وجود ندارد و عکس های این دو بازیگر مانند دو همکار می باشد.
به هر حال آنچه مشخص می باشد وی یک پسر نوجوان به نام آرسام دارد که خارج از کشور زندگی می کند.
مهدی کوشکی در نقش مهران در سریال دل
سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی ساخته شده و داستانی عاشقانه را دنبال می کند.
منوچهر هادی که در ساخت سریال های عاشقانه موفقیت هایی را در کارنامه دارد
این بار با سریالی پر بازیگر برای بار دوم به شبکه نمایش خانگی آمده و بنظر می رسد
بتواند به کمک تجربه های قبلی خود موفق تر عمل کرده و توجه مخاطبان بیشتری را جلب کند.
سعید راد، مهراوه شریفی نیا، محمدرضا فروتن، ساره بیات، افسانه بایگان، کوروش تهامی، بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، حامد بهداد، یکتا ناصر، مهدی کوشکی، لیلا زارع، علی سخنگو، محمدحسن معینی، مهسا موحد و بهرام افشاری در سریال دل هنرنمایی کرده اند.
مهدی کوشکی در سریال خانگی دل نقش مهران را بازی می کند مهران مردی عصبی
و پرخاشگر است که در دوران دانشجویی عاشق دختری به نام رستا ( با بازی ساره بیات)
که از همکلاسی هایش بود می شود. او رقیب عشقی آرش ( با بازی حامد بهداد) است.
دل یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمدهاست آرش (حامد بهداد) و رستا (ساره بیات) که عاشقانه یکدیگر را دوستدارند، پس از فراز و نشیب فراوان به روز عروسی خود میرسند اما با پیدا شدن مهران (مهدی کوشکی) رقیب قدیمی در شب عروسی، ماجراهایی پیش می آید و …
مهدی کوشکی در سریال کرگدن
سریال کرگدن به کارگردانی کیارش اسدی زاده و تهیه کنندگی صادق یاری، و نویسندگان
نیز آقایان مهرداد کوروش نیا، علی اصغری و کیارش اسدزاده جدیدترین سریال
شبکه ی نمایش خانگی می باشد.
داستان این سریال درمورد چند جوان است که وارد یک چالش به نام کرگدن میشوند. پس از ورود به این چالش رفاقت تازهای میان این جوانان به وجود میآید و رابطهی آنها صمیمانهتر میشود. اما در پس ماجرا یک مافیای بزرگ قرار دارد که این چالش را به راه انداخته و قصد عجیبی دارد. این جوانان پس از ورود به چالش کرگدن به بُعد جدیدی از زندگیشان وارد می شوند.
شاید بتوان گفت یکی از بهترین «انتخاب بازیگر»ها در سریالهای اخیر، از آن «کرگدن» است.
جمعی که بیشترشان از صحنه تئاتر آمدهاند و حالا کنار هم ترکیبی یکدست
را شکل داده اند؛ قدرتمندترین بخش این سریال را.
پوریا رحیمی سام با طنز ریز و شخصیت ساده گیر و همیشه بذلهگو، در کنار زمختی کاراکتر بانی پال شومون با جنس بازی قاطعانه اش، تسلط هدی زین العابدین در کنار زنانهگی ای که به نقش خودش میان جمع تزریق کرده و نگرانی مدام سارا بهرامی در شخصیتی که می سازد، ترکیب رنگارنگی را به تصویر میکشد که خوشایند و حساب شده است.
مصطفی زمانی، پانتهآ پناهی ها، ستاره پسیانی، کاظم سیاحی، الهام کردا ،
نادر فلاح و مهدی کوشکی هم به این ترکیب، اتمسفر باورپذیری داده اند؛ پس سریال از لحاظ بازی چیزی کم ندارد.
مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زینالعابدین، بانیپال شومون، پانتهآ پناهی ها، مهدی کوشکی، ستاره پسیانی، الهام کردا، کاظم سیاحی و… بازیگران سریال کرگدن را تشکیل می دهند.
زندگی مهدی کوشکی و مصاحبه ای متفاوت با وی درباره تئاتر
گفتگو با مهدی کوشکی نویسنده و بازیگر نمایش اکلیل به بهانه اجرای موفق در تماشاخانه هامون رشت:
هرچقدر تئاتر به سمت خصوصی شدن برود و درآمد هایش را از نیاز فرهنگی مردم تامین کند
اتفاقات بهتری در آن رخ می دهد.
نمایش اکلیل نوشته مهدی کوشکی، به کارگردانی مهتاب شکریان و با بازی نگار عابدی و مهدی کوشکی در تماشاخانه هامون رشت به روی صحنه رفت و ارتباط خوبی با علاقمندان و مخاطبین برقرار کرد.
مهدی کوشکی نویسنده و یکی از بازیگران این نمایش که چهره های خوشنام و صاحب
سبک در عرصه تئاتر کشور است در گفتگویی راجع به این نمایش گفت:
متن اکلیل راجع به یک زندگی زناشویی است که به بن بست خورده و زوج نمایش دست
به کارهایی مانند سرقت بانک می زنند که به نوعی این سرقت یک بازی است که شخصیت
مرد داستان به راه انداخته و…
وی افزود: موضوع اکلیل در تهران بیشتر رخ می دهد، اما در شهرستان ها نیز به دلیل انقلابی که در بخش فضای مجازی رخ داده قابل مشاهده است. این انقلاب فضای مجازی قربانیان بسیاری می گیرد که متاسفانه روز به روز بیشتر می شود.
کوشکی ادامه داد: اجرای نمایشنامه های این گونه کوتاه با فضای مینیمال که مسائل روز جامعه را مطرح می کند می تواند موثر باشد و به نوعی تلنگری باشد که ما را به خودمان بیاورد.
همین که خانواده ها خود را کشف کنند و بفهمند چه می کنند و آیا برای زندگی کردن به خود و دیگران آسیب می رسانند یا خیر، من به انتقال مفاهیم اخلاقی به صورت خیلی بزرگ و عجیب و غریب در نمایشنامه زیاد اعتقاد ندارم، چون معتقدم زیاد تاثیر نمی گذارد. همین که آیینه ای باشد که فرد خود را در آن ببیند و با خود مواجه شود کافیست.
کوشکی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود تماشاخانه های خصوصی در شهرها و تاثیرات
مثبت آن گفت: به نظر من بسیار موثر است. در بخش خصوصی برای سرپا نگه داشتن
آن تلاش بسیار و واقعی می شود. وجود تماشاخانه های خصوصی باعث می شود
مکان های دولتی نیز بیشتر به خودشان بیایند.
در مجموع اگر تئاتر چه در بخش تالارهای نمایشی و چه تهیه کنندگان به سمت خصوصی شدن برود و اگر درآمد هایش از نیاز فرهنگی مردم تامین شود خیلی اتفاقات بهتری می افتد.
همان طور که قبلاً این اتفاق در سینما افتاده و فیلم هایی که در بخش خصوصی ساخته شده با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شده، به نسبت فیلم هایی که میلیاردی از طرف نهادهای دولتی بودجه دریافت کردند و برای این نوع فیلم ها
اتفاق ویژه ای نیفتاده، چون از دل مردم برنیامده، به دل مردم هم نمی شیند.
این چهره شاخص تئاتر کشور در ادامه درباره کم کار بودنش در عرصه سینما و تلویزیون برعکس تئاتر گفت: من اعتقاد دارم که در سینما نباید زیاد شتاب زده وارد شد. من بعد از فیلم لانتوری رضا درمیشیان خیلی پیشنهاد کار در سینما داشتم.
اما سعی کردم زیاد هیجان زده عمل نکنم و با وسواس حضور در سینما را انتخاب کنم.
خوشبختانه امسال یک فیلم سینمایی به نام بوفالو به کارگردانی کاوه سجادی حسینی کار کردم.
سینما علاقه اصلی من است و در واقع به خاطر سینما
وارد تئاتر شدم و امیدوارم اتفاقات بیشتری بیفتد.
وی در پایان با سپاس از استقبال مردم رشت از اکلیل گفت: همیشه دوست داشتم در این شهر به روی صحنه بروم و اولویت اول اجرا برای من بعد از پایتخت اجرا در این شهر بود. امیدوارم بتوانم نمایش هایی که خودم کارگردانی آن را
بر عهده دارم را نیز در این شهر به روی صحنه ببرم.
زندگی مهدی کوشکی ، پرکارترین کارگردان تئاتر در سال ۹۷
هدی کوشکی سال ۹۷ را با انرژی مضاعفی آغاز کرد. او که در تماشاخانه مستقل تهران اقدام به برگزاری کلاس های بازیگری کرده بود، در طی ۱۲ ماه سال ۹۷ موفق به اجرای چهار نمایش، با چهار گروه متفاوت شد. نمایش هایی
که عمدتاً محصول حضور خودش و چند بازیگر آماتور بود.
او بهار را با «شیطونی» آغاز کرد. نمایشی که می توان شاکله دیگر آثار سال ۹۷ کوشکی دانست.
نمایشی که همه چیزش عجیب و غریب می آمد. دو رفیق به مدت دو ساعت در یک
پژو نشسته و در پی انتقام هستند.
آنها مدام آهنگ گوش میدهند، آهنگی که نه از طریق ضبط که توسط دو خواننده روی ماشین به گوششان میرسد. بازیگران هر چه میگویند به صورت علائم روی پرده پشتسرشان نمایان میشود. علائم به شدت حاوی خشونت هستند،
همانطور که کل نمایش نیز با خشونتی عریان دنبال می شود.
کوشکی تابستان را با «تئاتر بد» دنبال کرد. نمایشی که بازآفرینی اثری به همین نام
در تماشاخانه دا بود و کوشکی دوباره با طراحی تازه آن را اجرا کرده بود.
نمایش ترکیبی از حرفه ها و آماتورها بود؛ اما پاییز و «سیزده» محصول آماتورها و کلاس های
بازیگری کوشکی بود. نمایشی که حجم خشونت آن به مراتب بیشتر از دو اثر پیشین و حتی
اثر اخیر کوشکی بود. تعداد زیاد بازیگر روی صحنه
و حجم قتل ها و مرگ ها شایان توجه بود.
کوشکی زمستان را با نمایش «هفتمین جان سگ» و با حضور بازیگران حرفه ای دنبال کرد. نمایش برخلاف دیگر نمایش ها در مستقل تهران روی صحنه نرفت و حال و هوای مشابهش نتوانست چندان مانند سه اثر قبل مورد توجه قرار گیرد.
از همین رو کوشکی تصمیم گرفته تا بهار را با نمایش «سیزده» آغاز کند.
درباره آثار ۹۷ کوشکی میتوان گفت در هر چهار نمایش مهدی کوشکی خبری از دکور نیست. آکسسوار چندان جز یک شی شاخص همانند خودرو در «شیطونی» و «هفتمین جان سگ»، آب در «تئاتر بد» و موبایل در «سیزده» در صحنه وجود ندارد.
لباس بازیگران نیز متحد الشکل است. گویی همه از یک بستر
برآمدهاند و همه از یک مادر زاده شده باشند.
قرار نیست لباس ها و ظاهر بازیگران هویتی ویژه به آن اعطا کند. کنش های دراماتیک
به حداقل وجه ممکن خود می رسند تا جایی که در «هفتمین جان سگ»
عملاً هر کنش در شکل فیزیکی حذف می شود. همه چیز در یک سکون خلاصه می شود.
قرار است همه چیز در یک بستر زبانی بسته بندی شود. زبان زنجیری می شود که کلیت نمایش
را در خود هضم میکند. زبان پوششی می شود که ما آن را میبینیم
و تلاش می کند ما را از دیدن بسیاری چیزها محروم کند.
آریا پیکس , ایسنا , تسنیم , ویرگول , ایران , دوات آنلاین