پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

برنامه هنرپیشه شو نیامده سرش بریده شد!علت؟

اشتراک:
هنرپیشه شو سینمای ایران و جهان
عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما دستور حذف یکی از برنامه‌های در دست تولید شبکه نسیم را صادر کرده است.

برنامه تلویزیون هنرپیشه شو یک برنامه با هدف استعدادیابی در زمینه بازیگری بود که به تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور و پخش از شبکه نسیم در مرحله پیش‌تولید قرار داشت اما ناگهان محمد مهدی عسگر پور تهیه کننده این برنامه خبر از حذف این برنامه از برنامه های در حال تولید این شبکه و ناراحتی اش از ماجرا خبر داد.

حذف برنامه هنرپیشه شو

محمد مهدی عسگری پور در یادداشتی با اشاره به حذف
برنامه هنرپیشه از شبکه نسیم به دستور رئیس سازمان صدا و سیما نوشته است:
«درطول سی و دو سال کارم درحوزه فیلمسازی و برنامه
سازی بارها با لحظات شاد و تلخ مواجه شدم، چه برنامه‌هایی که
برساختش مصر نبودم وشد وچه آنهایی که اصرار داشتم و شد و
گاهی آنهایی که دوست داشتم و نشد.

عسگر پور ادامه داد: به دلایل متعدد دلبستگی زیادی به برنامه هنرپیشه
داشتم و مدیران مؤثری راهم با خود همراه کردم تا این که دوم
دیماه ٩٧ رسماً به من اعلام شد ریاست صداوسیما با تولید و پخش برنامه
مخالف است و جای بحث هم ندارد! همه بارهای این نشدن یک طرف،
ناامید کردن جوانانی که ثبت نام کرده بودند و در مرحله نخست
قبول شده بودند یک طرف.

الان برایم این یکسال که در طولش دو پروژه دیگر را به خاطر هنرپیشه
قربانی کردم آنقدر سنگینی نمی‌کند که وقتی به حال آن
جوانان امیدوار فکر می‌کنم.

شاید وقتی دیگر…. شاید جایی دیگر»

برنامه هنرپیشه قرار بود به تهیه کنندگی محمد مهدی عسگرپور و کارگردانی
بیژن میر باقری از شبکه نسیم پخش شود.

هنرپیشه شومحمد مهدی عسگری پور

اولین جنجال برنامه هنرپیشه شو

ماجرای جنجال اول برنامه هنرپیشه جایی آغاز شد که شرایط شرکت در برنامه هنرپیشه روی سایت برنامه قرار گرفت که در ‏بندی از آن شرط «داشتن رضایت‌نامه‌ کتبی از سرپرست، همسر و قیم» به‌عنوان یکی از شروط شرکت در مسابقه‌ هنرپیشه شو ‏آمده بود. این بند که البته خیلی‌زود از فرم شرکت در برنامه حذف شد، موضوعی بود که خیلی سریع در رسانه‌های مجازی داغ شد و انتقادات و اعتراضات تند و تیزی را روانه این برنامه کرد.‏

این نخستین جنجال هنرپیشه شو است. جنجالی که باعث شده سازندگان هنرپیشه متهم شوند به کنار آمدن با قوانین خاص صداوسیما. البته این بند هوادارانی هم داشت. مثل کاربری که گفته بود:«طبق قوانین کشور، همسر یا اولیای خانمی که در ‏برنامه‌ای تلویزیونی شرکت یا خصوصا در برنامه‌ای نمایشی چه در سینما و چه در تلویزیون بازیگری می‌کند، می‌توانند ‏با شکایت قضائی مانع پخش برنامه بشوند. مگر آن‌که تهیه‌کننده از همسر یا ولی رضایتنامه داشته باشد یا آن‌که آن خانم، شهره به ‏امر بازیگری باشد‎.‎‏ پس قاعدتا تهیه‌کننده‌ای که از بیت‌المال برنامه می‌سازد، باید تمام جوانب قانونی امر را بسنجد که با مشکل ‏قانونی که مانع پخش برنامه و هدر رفتن هزینه هنگفت تولید آن می‌شود، مواجه نشود.»‏

حواشی برنامه هنرپیشه شو

این کامنت به‌رغم ظاهر منطقی آن البته دعوای پردامنه دیگری را سامان داد. دعوایی با این پیش‌فرض که «قانون مدنی مشاغلی ‏را ملزم به اجازه کرده که ممکن است خلاف شأن و شئونات خانوادگی و حیثیت مرد باشد، مثل قمار یا فالگیری؛ نه هنرپیشگی ‏که بعید است در هیچ دادگاهی خلاف شأن و شئونات خانوادگی تشخیص داده شود.»

بیژن میرباقری اما دوست ندارد وارد این ماجرا شود و این را نیز به جلسه مطبوعاتی هفته آتی حواله می‌دهد. اما یکی از عوامل ‏برنامه که نمی‌خواهد نامش فاش شود می‌گوید:این بند با اینکه در فرم وجود ندارد، اما زمان حضور شرکت‌کننده‌ها در برنامه مورد نیاز خواهد بود و مستقیما به اصرار صداوسیما در این متن گنجانده شده است.»

البته در این بین آمار و ‏ارقامی هم نقل می‌کند از شکایت‌های انجام شده علیه برنامه‌های تلویزیونی که به بهانه حضور دختر یا همسران تنظیم کرده و ‏دردسرهای حقوقی زمان‌گیری را به بار آورده‌اند و چون قرار است در هنرپیشه‌شو، هنرپیشه‌ها در یک دوره طولانی انتخاب ‏شده به پروژه متعهد باشند و هر هفته روی آنتن بیایند، تهیه‌کننده این برنامه ناچار است تعهد و تضمین لازم را اخذ کند که این نیز ‏یکی از راه‌هاست.

ایلنا / خیرآنلاین

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس