چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

لیست برندگان جشنواره فیلم فجر ۳۷ لو رفت | بایکوت شدید متری شیش و نیم!

اشتراک:
برندگان جشنواره فیلم فجر 37 سینمای ایران و جهان
برندگان جشنواره فیلم فجر 37 لو رفتند . فهرست برندگان این دوره‌ی فیلم فجر را پیش از اعلام رسمی در پرشین وی بخوانید: تقسیم جوایز بین نرگس آبیار و بهرام توکی و قرار گرفتن نظر داوران بار دیگر مقابل رای مردم: بایکوت کامل متری شیش و نیم !

سی و هفتمین جشنواره فجر ، فردا رسما به پایان می‌رسد و پرونده مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور در سال ۹۷ نیز بسته خواهد شد. با اینکه فیلم سینمایی متری شیش و نیم اثر تحسین‌شده‌ ی سعید روستایی با اختلاف بسیار در صدر آرای مردمی قرار دارد، هیات داوران اما این اثر را به طور کامل از بخش اصلی جوایز خود حذف کرده‌اند. در ادامه لیست برندگان جشنواره فیلم فجر ۳۷ که توسط کانال سینمایی کات منتشر شده را مشاهده کنید.

لیست برندگان جشنواره فیلم فجر ۳۷ لو رفت

به نظر می‌رسد مهم‌ترین تحول در این دوره از جشنواره، تغییر نگاه هیات
انتخاب به معیارهای ورود فیلم‌ها در جشنواره بوده است.
معیاری که حول محور «تنوع ژانر» می‌چرخید و عمده آثاری به این جشنواره
راه یافتند که در ژانرهای متفاوتی کسب تجربه کرده بودند.
اما این تنوع ژانر باعث نشد که تحولی در کیفیت آثار به وجود آورد.
از همین رو این جشنواره با انبوهی از آثار ضعیف مواجه بود که نه در میان اهالی هنر و نخبگان سینما و نه در میان مردم جایگاهی نداشتند.

تنوع ژانر همچنین نتوانسته بود مانع رونق گرفتن فیلم‌هایی در ژانر رئالیسم سیاه شود و از عهده آن برنیامد تا بتواند از گستره مضامینی چون «خیانت»، «قصاص» و… بکاهد. در مقابل، آثار موضوعمند انقلابی در جشنواره امسال، به‌رغم تعداد پایین‌شان از کیفیت بالایی برخوردار بودند و تاکنون عمده آنها بخت‌های نخست جایزه بخش‌های مختلف جشنواره محسوب می‌شوند. کارنامه کارگردان‌های مطرح سینمای ایران نیز در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بسیار ناامید‌کننده جلوه کرده است. کیومرث پوراحمد، علیرضا رئیسیان و… از جمله کارگردان‌هایی بودند که آثارشان قطعا در زمره بدترین فیلم‌های جشنواره قرار می‌گیرد و مشخص نیست عدم راهیابی افرادی چون سعید سهیلی و علیرضا داوودنژاد به جشنواره، به ضرر آنها بوده است یا برعکس به نفع‌شان؟

با اینکه «متری شیش و نیم» اثر تحسین‌شده‌ی سعید روستایی با اختلاف بسیار در صدر آرای مردمی قرار دارد، هیات داوران اما این اثر را به طور کامل از بخش اصلی جوایز خود حذف کرده‌اند. لیست پایین، خروجی نهایی داوران است:

برندگان جشنواره فیلم فجر 37برندگان جشنواره فیلم فجر امسال

لیست برندگان جشنواره فیلم فجر ۳۷

بهترین فیلم: غلامرضا تختی

کارگردانی(مشترک): نرگس آبیار و بهرام توکلی

فیلمنامه: نیما جاویدی (سرخپوست)

فیلمبرداری: خضوعی ابیانه (تختی)

گریم: ایمان امیدواری (سرخپوست)

طراحی صحنه و لباس: محسن نصرالهی (سرخپوست)

نقش اول مرد: هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد)

نقش اول زن: الناز شاکردوست (شبی که ماه کامل شد)

مکمل مرد: آرمین رحیمیان (شبی که ماه کامل شد)

مکمل زن: فرشته صدر عرفایی (شبی که ماه کامل شد)

نکته- لیست بالا، نهایی و قطعی‌ست. مگر آنکه در آخرین لحظات به دستور مدیران وزارت ارشاد و مدیران سازمان سینمایی در این لیست تغییراتی به وجود آید.

آخرین خبر / کانال سینمایی کات

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس