روزگار عجیب قهرمان عجیب

مشاهده : 130
روزگار عجیب قهرمان عجیب کامپیوتر و موبایل
گیم پلی شماره اول دارای خلاقیت و نوآوری های زیادی بود که با کنترل خاص Wii نیز همراه شده بود و توانسته بود تا تجربه ای متفاوت را برای بازیبازهایی که انتظار چنین عنوان را بر روی Wii نداشتند به ارمغان بیاورد.از سوی دیگر Suda51 در ابتدای ساخت شماره اول رویاهای دیگری را نیز در […]
گیم پلی شماره اول دارای خلاقیت و نوآوری های زیادی بود که با کنترل خاص Wii نیز همراه شده بود
و توانسته بود تا تجربه ای متفاوت را برای بازیبازهایی که انتظار چنین عنوان را بر روی Wii نداشتند به
ارمغان بیاورد.
از سوی دیگر Suda51 در ابتدای ساخت شماره اول رویاهای دیگری را نیز در سر داشت مانند این که با
حرکت کنترلر بازیباز بتوانند درست همان حرکت را بر روی دشمن های نگون بخت اجرا کند اما این مسائل همانند
تبلیغاتی که بر روی Red Steel انجام شده بود همگی تنها در قالب یک ایده باقی ماندند و هیچ وقت
جامع عمل بر آن ها پوشانده نشد.
از سوی دیگر با معرفی Wii Motion Plus نظر افراد زیادی نسبت به قابلیت های حرکتی کنترلر کنسول Wii عوض
شد و این انتظار می رفت که ایده های اولیه ساخت چنین عناوینی با وجود همچین وسیله ای عملی شوند.
اما باز هم Suda51 تصمیم گرفت که در نسخه نهایی NMH2 از قابلیت های جدید Motion Plus استفاده نکند و
کنترل بازی را مانند گذشته به صورت کلاسیک طراحی کند.
حتی در ابتدای ساخت بازی شایعات متعددی وجود داشت که Motion Plus در NMH2 استفاده می شود و حتی خود
Suda51 گفته بود که قصد دارد در این نسخه از این وسیله برای بهبود مسائل مختلف در گیم پلی عنوان
خود بهره ببرد اما بنا به دلایل مختلف وی در نهایت از استفاده از این وسیله صرف نظر کرد.البته اندک
استفاده های حرکتی موجود در نسخه اول به این شماره نیز منتقل شده اند و بازیباز برای انجام کارهای مختلفی
از جمله شارژ شمشیر خود و جواب دادن موبایل خود باید از قابلیت های کنترلر Wii استفاده کند.
یکی از مواردی که به عنوان بزرگترین پیشرفت گیم پلی شماره دوم این سری به حساب می آید اضافه شدن
beam Katana دوتایی است که به تراویس این اجازه را می دهد که در طول بازی از دو سلاح به
طور همزمان استفاده کند و در ادامه صدمه بیشتری را نیز به دشمن های خود وارد کند.
البته مدل های دیگر beam Katana نیز در بازی وجود دارند که اکثرا همان مدل های قدیمی شماره اول هستند
که در موارد خاصی Upgrade شدند.
از دیگر مسائل اضافه شده به این شماره می توان به حرکات جدیدی در زمینه کشتی اشاره کرد.
جالب است بدانید که Suda51 خود نیز یکی از طرفداران کشتی کج است و سعی داشته تا نقش این ورزش
را در شماره دوم به نسبت گذشته پررنگ تر کند.
البته ناگفته نماند که در راستای تحقق بخشیدن این مورد تیم سازنده بازی نسخه دوم را در زمینه فیزیک بسیار
نسبت به گذشته بهبود بخشیده است و توضیح نیز داده شده که همین پیشرفت بازی در زمینه فیزیک تاثیر مستقیمی
بر روی گیم پلی بازی می گذارد به این صورت که تراویس در مراحل مختلف می تواند از اشیای داخل
محیط به نفع خود و به ضرر دشمن هایش استفاده کرده و مدام در طول بازی از کاتانی خود بهره
نبرد.
بهشت در کنسول های قدرتمند چندی پیش خبر ساخته شدن شماره اول No More Heroes با نام Paradise برای PS3
و X360 تایید شد.
نکته جالب این که قرار است این دوباره سازی تنها به ارتقای گرافیک ختم نشود و در کنار آن قابلیت
های جدیدی نیز به بازی اضافه شود.
دو مورد از این قابلیت های جدید عبارتند از زمانی که تراویس هر یک از رقیبان اصلی خود را شکست
می دهد می تواند بعدا در بخش جدا دوباره به نبرد با آن ها بپردازد مورد دوم این که بعد
از دیدن هر یک از صحنه های سینمایی بازی در طول بازی، در ادامه آن ها را می توان در
یک بخش مخصوص دوباره مشاهده کرد.
تا انتهای بازی چیزی حدود ۵۰ صحنه سینمایی در این بخش آزاد می شود.
اما به جز این قابلیت های که برای هر دو نسخه هستند امکانات و تفاوت هایی نیز میان دو نسخه
PS3 و X360 این عنوان وجود دارد.
از جمله این تفاوت ها می توان به خشونت بالاتر در نسخه X360 اشاره کرد.
قسمت اول در حدود ۵۰۰ هزار نسخه در جهان فروش داشت که نسبت به عنوان های پرفروش Wii رقم ناچیزی
است.
از سوی دیگر سازنده اصلی NMH یعنی Suda51 اعلام کرده که شماره سوم از این سری به هیچ وجه بر
روی کنسولی فعلی نیستند و یعنی Wii عرضه نمی شود.
جالب است بدانید که در ابتدا NMH یکی از بازی های ۳۶۰ بوده و بعد از معرفی Wii و قابلیت
های آن بوده که Suda51 تصمیم به ساخت بازی خود بر روی Wii گرفته است.
شهری در دنیای بازیساز دیوانه داستان این نسخه نیز همان طور که اشاره شد در شهر Sant Destroy روایت می
شود.
برخلاف نسخه اول که بزرگی شهر در حد خوبی قرار داشت در این نسخه تیم سازنده بازی تصمیم بر این
گرفته است که وسعت شهر را کاسته و در مقابل آن را زنده تر و شلوغ تر از گذشته به
نمایش در بیاورد.
از مسائل جدید این شماره می توان به پیشرفته تر شدن SD اشاره کرد که به لطف شرکت Pizza Butt
تحقق پیدا کرده است.
جالب است بدانید که در نسخه اول Pizza Butt تنها به عنوان یک رستوران در بازی معرفی می شد اما
در این نسخه به قدرت زیادی دست پیدا کرده است.
از دیگر مسائل موجود در زمینه گردش در شهر می توان به این نکته اشاره کرد که موتورسیکلت غول آسای
تراویس یعنی Schpeltiger در NMH2 نسبت به گذشته پیشرفت کرده و با نام Mark II شناخته می شود.
البته هنوز کاملا مشخص نیست که Schpeltiger از لحاظ ظاهری تغییر کرده است یا خیر ولی در یکی از عکس
هایی از بازی منتشر شده به نظر می رسد که تراویس بر روی موتورسیکلتی سوار است که شبیه به موتور
سیکلت های امریکایی مانند Harley Davidson طراحی شده است.
به علاوه مغازه هایی در شهر وجود دارند که شما می توانید با خرید لباس و تجهیزات ظاهر تراویس را
تغیر دهید.
قابلیت های تراویس در بازی قابل ارتقا هستند و شما می توانید با رفتن به باشگاه های مختلف قدرت های
او را ارتقا دهید.
نکته جالب این که این بخش از بازی به صورت یک مینی گیم (به سبک بازی های دوبعدی قدیمی) طراحی
شده که در آن ها شما می توانید با تمرین زیر نظر یک مربی قدرت های بدنی تراویس را افزایش
دهید.
تراویس تنها نیست برخلاف نسخه اول که تمامی بار گیم پلی بازی برعهده تراویس بود، او در این نسخه همراهان
و یارانی نیز دارد.
از جمله این افراد می توان به هنری و شینوبودو اشاره کرد که در این نسخه به عنوان شخصیت قابل
بازی شناخته می شوند.
البته این نکته لازم به ذکر است که بخش جداگانه ای برای آن ها طراحی نشده که بازیباز بتواند در
آنجا این دو شخصیت را انتخاب کرده و به بازی بپردازد بلکه در لابه لای مراحل اصلی مواقعی نیز پیش
می آید که بازیباز کنترل این دو شخصیت را برعهده می گیرد و باید گیم پلی و داستان بازی را
با آن ها دنبال کند.
این تغییر شخصیت بازی تنها در ظاهر نیست بلکه هر شخصیت از تکنیک ها و Combo های مخصوص به خود
استفاده می کند و نوع جدیدی از فنون را برای بازیباز به نمایش در می آورد.
همین مسئله می تواند باعث شود که بازی از لحاظ داستانی نیز پیچیده تر و جذاب تر از گذشته دنبال
شود زیرا شخصیت های بیشتری نقش عمده و اساسی ای را در بازی ایفا می کنند.
بازگشت چشم نواز ۵۰ آدمکش گرافیک جزو نکاتی بوده که همواره Suda51 در نحوه نشان دادن آن از خود خلاقیت
های جالب و البته دیوانه واری را به نمایش در آورده است.
نمونه بارز این کار طراحی بصری Killer 7 است که در نوع خود شاید برای اشخاصی یک شاهکار به نظر
برسد و شاید برای افراد دیگر تنها به عنوان یک گرافیک کارتونی ساده به نظر برسد.
درست هنر بازیساز در همین نقطه است که توانایی این را دارد که بعدهای مختلفی را برای بازی خود طراحی
و به نمایش در بیاورد.
هایی که شاید به نظر همگان جالب نباشند اما این مسئله درست در همین جا است که Suda51 برای هر
کسی بازی نمی سازد.
بازی های او مخاطب خاص خود را دارند و او می داند که این مخاطب چگونه از گرافیک یک بازی
راضی می شود.
سبک گرافیکی که Suda51 برای عنوان خود انتخاب کرده مانند گذشته نوعی از Cel-Shade است که در موارد خاصی از
اصول اصلی این سبک پیروی نمی کند و همین موارد خاص هستند که به چشم نواز بودن گرافیک بازی کمک
کرده اند.
در کنار انتخاب این سبک بالا بودن خشونت بازی و به نمایش در آمدن مقدار زیادی خون بر روی صفحه
نمایش خود یکی دیگر از دلایل عمده ای است که به گرافیک این بازی کمک کرده.
در این شماره تیم گرافیکی بازی با استفاده از همان موتور شماره نخست سعی در این داشته تا گرافیک بازی
را به نسبت گذشته پیشرفت دهد.
راستا نمایش های بازی کاملا نشان دهنده این مسائل هستند که Grasshopper سعی در این داشته تا طراحی و جزییات
موجود بر روی شخصیت های اصلی را بیشتر از گذشته کند.
به همین منظور آن ها از افکت خاصی در زمینه بصری NMH2 استفاده کرده اند که باعث شده شخصیت ها
نسبت به بقیه محیط براق تر و روشن تر جلوه کنند و در نتیجه جزییات فراوان مدل های آن ها
بیشتر به نظر بازیباز بیاید.
از سوی دیگر محیط ها در شماره دوم از جزییات بیشتری برخوردار هستند که در کنار فیزیک بهتر نسبت به
نسخه اول باعث شده که در گیم پلی بازی نیز تاثیر گذار باشند.
در کنار تمامی موارد بهبود یافته ای که در مورد گرافیک و فیزیک بازی وجود دارد تیم سازنده بازی از
ساختار جدیدی در زمینه هوش مصنوعی استفاده کرده.
تیم طراحی A1 دشمن ها در NMH2 از کد نویسی استفاده کرده که به آن ها اجازه داده تا رفتارهای
مناسب و واقع گرایانه ای را برای دشمن های بازیباز طراحی کنند به این صورت که آن ها نیز از
تمامی امکانات موجود برای پیشروی در اهدافشان استفاده کنند.
در این بین هوش مصنوعی طراحی شده برای Boss های بازی به گفته سازندگان به نسبت شماره اول پیشرفت چشم
گیری داشته.
البته طبق نمایش هایی که از نبرد با یکی از Boss های بازی با نام Copeland Nathan منتشر شده این
نکته اصلا به چشم نمی آید.
به هر حال به نظر می رسد بازگشت قهرمان دیوانه ما برای طرفداران نسخه اول همچنان خوشایند باشد و حتی
بتواند افراد جدیدی را نیز جذب بازی کند.
منبع:نشریه بازی رایانه rasekhoon.net
2011-06-17 / گردآوری:
گزارش خطا در خبر
نظر خود را بنویسید - نظرات کاربران (۰)
فیلم پرشین وی
برای رشد کسب و کار خود، فالوور بخرید !! برای رشد کسب و کار خود، فالوور بخرید !!
خرید فالوور اینستاگرام، بهترین روش برای افزایش فالوور ارزان
سوژه های روز رو این جا ببینید !
فال روزانه
تعبیر خواب
با دنیای بی نظیر و پر از خلاقیت گوشی های موبایل همراه شوید
گوشی دست دوم بخریم یانه؟ (نکات مهم خرید گوشی دست دوم)
کمی در رابطه با تاریخچه و اطلاعات گوگل کروم بخوانیم
کیفیت و وضوح بالای تلویزیون ۵۵ اینچ سونی به همراه قیمت
تجربه فروش بیشتر با طراحی سایت فروشگاهی
اندروید ۱۰ جدیدترین سیستم عامل گوشی های هوشمند را بیشتر بشناسید
دوربین آیفون ۱۱ را بیشتر بشناسیم
سونی اکسپریا ۵ پرچم دار کوچک سونی
نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام توسط سایر کاربران
آیپد پروی جدید و ویژگی های منحصربفردش
آیفون ۱۱ چه چیزهایی برای موفقیت لازم دارد؟
حذف شدن کیبورد گوشی ها با هوش مصنوعی
تعداد لایک در اینستاگرام نمایش داده شود یا نه؟
راه‌ رفتن معلولین با آسانی با شورت ورزشی رباتیک
اسم آیفون آیا از گوشی های اپل حذف خواهد شد؟
بازی‌های رایگان iOS مخصوص فصل تابستان
logo-samandehi