نسل جدید سوپر سایان ها

مشاهده : 150
نسل جدید سوپر سایان ها کامپیوتر و موبایل
اگر شما هم از طرفداران مجموعه ی Dragon Ball (DB) و به خصوص بازی های ساخته شده از روی این انیمه محبوب باشید، احتمالاً به یاد دارید که نسل گذشته، کنسول ps2 میزبان دو سری کاملاً متفاوت از این بازی ها بود.سری اول که Budokai نام داشت، شرکت Dimps ساخته شد، به سبک بازی های […]
اگر شما هم از طرفداران مجموعه ی Dragon Ball (DB) و به خصوص بازی های ساخته شده از روی این
انیمه محبوب باشید، احتمالاً به یاد دارید که نسل گذشته، کنسول ps2 میزبان دو سری کاملاً متفاوت از این بازی
ها بود.
سری اول که Budokai نام داشت، شرکت Dimps ساخته شد، به سبک بازی های مبارزه ای کلاسیک بود و این
سری مبارزه ای در سومین و آخرین بازی خود، واقعاً به کیفیتی مثال زدنی رسید.
سری دوم Tenkaichi نام داشت که هنرمندان با ذوق Spike خلق کرده بودند و در آن نوآوری جذاب مبارزه ی
آزاد بنا نهاده شد که در آن آزادی عمل بی نظیری به بازیباز در مبارزه و حرکت سه بعدی داده
شده بود.
Dimps در ورود به نسل جدید، بازی Burst Limit را ساخت که حتی طرفداران دو آتشه این سری هم اعتراف
کردند که نسبت به بازی های قبلی پسرفت محسوسی داشته است.
اکنون نوبت Spike است تا ورود به نسل جدید را تجربه کند و ما امروز می خواهیم این تجربه ی
جدید را بررسی کنیم.
(RB) Raging Blast، اگر چه تمامی انتظارات ما را برآورده نمی کند، اما حداقل ناامید کننده نیست.
گیم پلی RB، کاملاً مشابه سری Tenkaichi و مبارزه ی آزاد هیجان انگیز و دیدنی آن اثر است.
در مبارزه ی آزاد، دوربین به جای زاویه دیدِ کنار یا پهلو (استاندارد اکثر آثار مبارزه ای)، مبارزِ شما را
از پشت نشان می دهد.
در ضمن حرکت به جلو، عقب، طرفین و در هوا، به سادگی و با سرعت انجام می شود (حتماً می
دانید که مبارزین در سری DB، قدرت پرواز نیر دارند).
مبارزه به دو حالت کلی نزدیک و فیزیکی و دور و انرژیک تقسیم می شود (ما برای توضیح بهتر، مبارزه
ها را به دو حالت دور و نزدیک تقسیم کردیم، در حالی که در بازی چنین تقسیم بندی وجود ندارد).
در حالت نزدیک، مبارزه با مشت، لگد و تکنیک های هنرهای رزمی انجام می شود و تنوع خوبی در انواع
تکنیک ها، ضربات قدرتی و…
وجود دارد.
چندضرب ها را نیز می توان به شاخه های مختلفی تقسیم کرد که هر یک نتیجه متفاوتی دارند؛ مثل گیج
کردن، فلج کردن یا پرت کردن حریف.
هم چنین تعداد زیادی حرکت های دفاعی، جا خالی دادن و فرار کردن در اختیار شماست.
متأسفانه این تنوع خوب و جذاب، برای تمامی مبارزین به یک حالت عمل می کند و نحوه ی اجرای آن
ها برای همه ی شخصیت ها یکسان است؛ تنها انیمشین ضربات متفاوت خواهد بود.
این مساله دو جنبه مثبت و منفی دارد.
RB برخلاف آن چه تصور می شود، یک اثر مبارزه ای پیچیده است و نکات ریز بسیاری دارد.
بنابراین بخش تمرین مفصلی در اختیار بازیباز قرار گرفته تا با استفاده از آن بتواند این نکات ریز را فرا
بگیرید؛ با این وجود یادگیری کامل چم و خم های مبارزه کمی زمان می برد.
یکسان بودن کنترل مبارزه ها، باعث می شود بازیباز بتواند شخصیت ها را کم و بیش به راحتی کنترل کند.
یعنی بازی تا حدی تنوع را قربانی سرعت یادگیری کرده است.
البته این موضوع خیلی هم بد نیست زیرا با وجود بیش از ۳۵ مبارزه که با احتساب تغییر حالت هایشان
(Transform) به بیش از ۶۰ عدد می رسند، یادگیری مبارزه با تک تک آن ها، کاری بس دشوار و وقتگیر
می شد.
حالت دیگر مبارزه، حالت از راه دور و استفاده از ضربات انرژی و تکنیک های ویژه است که برخلاف حالت
نزدیک، برای هر مبارزه کاملاً منحصر به فرد است.
هنوز هم قفل شدن دو ضربه ی انرژی در هوا و نبرد برای به دست آوردن برتری می تواند بینهایت
هیجان انگیز باشد.
موفقیت های گذشته ی این مجموعه، مثل تغییر حالت در حین مبارزه، مبارزه های چندنفره (Tag) (5×۵ نفر) و…
به نوآوری های جالب جدیدی مثل پرتاب و گیرانداختن حریف در بین صخره ها و استفاده ی آسان تر از
ضربات ویژه اضافه شده اند.
هم چنین بازی دارای سیستم شخصی سازی بسیار مفصلی است که شاید تنها ایراد آن محدود بودن تعداد ضربات ویژه
ی قابل انتخاب باشد (از بین ده ها تکنیک قابل استفاده برای هر نفر).
RB، از نظر تعداد بخش های قابل بازی واقعاً مثال زدنی است و گوی سبقت را از آثار بزرگ مبارزه
ای روز دنیا ربوده است.
بازی شامل بخش بسیار مفصل داستانی است که وقایع سری Z انیمه و برخی ماجراهای تخیلی را دنبال می کند.
هم چنین بخش های آرکید، Versus، مبارزه های زماندار، مبارزه های پشت سرهم (Survival) مبارزه های تیمی، انواع مختلف مبارزه
ها در حالت Tournament، بخش مفاصل تمرینات و چندین قسمت خاص این اثر مثل مبارزه های قدرتی در این بازی
وجود دارند.
حالت موزه نیز مجموعه ای مفصل از اطلاعات، مدل ها، گفتگو ها و آهنگ ها است.
در عین حال می توان مبارزه ها را ضبط و در این بخش مجدداً نگاه کرد.
بخش دیگر و بسیار مهم این بازی، حالت آنلاین است که اگر هر دو طرف، ارتباط اینترنتی سریع و ثابتی
داشته باشند، مبازه ها سریع و بدون نقص و تأخیر (Lag) اجرا می شوند.
در واقع تنها ایراد بخش آنلاین، خود بازیبازها هستند! در بخش آنلاین و در حالت Ranking، فردی که با شکست
فاصله چندانی ندارد، می تواند قبل از اتمام مبارزه، ارتباطش را قطع کند (تقلب کند).
در اکثر بازی ها، برای برخورد با این گونه خطاها، نوعی سیستم بازدارنده طراحی شده است؛ اما نبود چنین سیستمی
باعث سواستفاده برخی بازیبازیها شده است.
اصلی ترین نقطه ضعف بازی که همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد، دوربین است.
کنترل و حرکت دوربین در RB، به مراتب بدتر از سری Tenkaichi است.
تا زمانی که مبارزها در محیط بازیا در یک ارتفاع قرار دارند، بازی بسیار زیبا و لذت بخش است؛ اما
به محض این که جنگجویان به گوشه و کنار محیط کشیده شوند یا بین ارتفاع دو مبارزه اختلاف زیادی به
وجود آید، دوربین کاملاً ناکارآمد می شود.
متاسفانه این مشکل بسیار بدتر از آن است که به توان از آن چشم پوشی کرد، به خصوص در برخی
مراحل (مرحله غار)، چنان مشکل حاد می شود که تقریبا امکان بازی کردن غیرممکن می شود.
گرافیک بازی نسبت به آثار قبلی پیشرفت خوبی داشته است.
محیط ها بسیار بزرگ و دیدنی هستند با رنگ بندی های بسیار زیبا و محیطی کاملا تخریب پذیر، اما دیوارهای
نامرئی هنوز هم کمی توی ذوق می زنند.
تعداد مرحله ها در حدی قابل قبول است اگر چه نسبت به بازی قبلی کمی کمتر هستند.
پویای مرحله ها به خصوص در تغییر وضعیت جوی بر اثر انرژی مبارزه ی جنگجویان دیدنی است.
متاسفانه عدم وجود افکت های معروف انفجار یا خروج انرژی از سطح کره ی زمین همچنان ناامید کننده است.
در مقابل گرافیک خود شخصیت ها دیدنی تر و زیباتر از همیشه است، با حرکات نرم، چهره هایی کاملا مطابق
با انیمه ها و انواع لباس ها که در اثر مبارزه پاره و کثیف می شوند.
افکت ضربه های ویژه به خودی خود بسیار دیدنی هستند و انرژی به بهترین شکل ممکن نمایش داده شده است
اما انفجار ها ساده هستند.
یکی از نکات مثال زدنی گرافیک بازی، بدون شک صحنه های تغییر حالت هستند که بسیار زیبا کار شده اند.
در مقابل دموی اول بازی چندان رضایت بخش نیست.
موسیقی بازی مجموعه ای است از آهنگ های سریع و پرانرژی که با حال و هوای مبارزات سریع بازی همخوانی
دارد اما کارهایی خاص و قابل توجه نیستند.
صداگذاری انگلیسی بازی قابل قبول است و افکت های صوتی نیز مناسب و شنیدنی هستند اما گاهی در جریان مبارزه
ها، دیرتر از موقع اجرا می شوند! داستان بازی همان بخش های اصلی Dragon Ballz است به علاوه ی مبارزات
در مقابل سوپر سایان افسانه ای Brolil، ماجراهای پدر گلکو Bardock و تعداد زیادی داستان های کوتاه تخیلی و کمدی.
مانند همیشه بخش داستانی برای ناآشنایان به دنیای گیج کننده و برای طرفداران جذاب است.
در نهایت Ball Raging Blast Dragon اثری قابل قبول است که اگر چه نتوانسته نسبت به نسخه قبلی پیشرفتی کند
اما توانسته استاندارهایی که خود بنا کرده است را رعایت کند.
منبع:نشریه بازی رایانه
2011-06-17 / گردآوری:
گزارش خطا در خبر
نظر خود را بنویسید - نظرات کاربران (۰)
فیلم پرشین وی
برای رشد کسب و کار خود، فالوور بخرید !! برای رشد کسب و کار خود، فالوور بخرید !!
خرید فالوور اینستاگرام، بهترین روش برای افزایش فالوور ارزان
سوژه های روز رو این جا ببینید !
فال روزانه
تعبیر خواب
با دنیای بی نظیر و پر از خلاقیت گوشی های موبایل همراه شوید
گوشی دست دوم بخریم یانه؟ (نکات مهم خرید گوشی دست دوم)
کمی در رابطه با تاریخچه و اطلاعات گوگل کروم بخوانیم
کیفیت و وضوح بالای تلویزیون ۵۵ اینچ سونی به همراه قیمت
تجربه فروش بیشتر با طراحی سایت فروشگاهی
اندروید ۱۰ جدیدترین سیستم عامل گوشی های هوشمند را بیشتر بشناسید
دوربین آیفون ۱۱ را بیشتر بشناسیم
سونی اکسپریا ۵ پرچم دار کوچک سونی
نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام توسط سایر کاربران
آیپد پروی جدید و ویژگی های منحصربفردش
آیفون ۱۱ چه چیزهایی برای موفقیت لازم دارد؟
حذف شدن کیبورد گوشی ها با هوش مصنوعی
تعداد لایک در اینستاگرام نمایش داده شود یا نه؟
راه‌ رفتن معلولین با آسانی با شورت ورزشی رباتیک
اسم آیفون آیا از گوشی های اپل حذف خواهد شد؟
بازی‌های رایگان iOS مخصوص فصل تابستان
logo-samandehi