ورود به دنیای سه بعدی صدا و تصویر

مشاهده : 179
ورود به دنیای سه بعدی صدا و تصویر کامپیوتر و موبایل
هنگامی که صحبت از ارتباطات سه بعدی به میان می آید نام گوشی های تلفن همراه از برندهای مختلفی به ذهن انسان خطور می کند.با وجود تاثیرگذاری متفاوتی که این نوع گوشی ها در دنیای فناوری تاکنون داشته اند، اما این گوشی ها به کاربران امکان نمی دهند که با یکدیگر تماس های سه بعدی […]
هنگامی که صحبت از ارتباطات سه بعدی به میان می آید نام گوشی های تلفن همراه از برندهای مختلفی به
ذهن انسان خطور می کند.
با وجود تاثیرگذاری متفاوتی که این نوع گوشی ها در دنیای فناوری تاکنون داشته اند، اما این گوشی ها به
کاربران امکان نمی دهند که با یکدیگر تماس های سه بعدی برقرار کنند.
در این گزارش سعی می کنیم به این پرسش که گفت وگوی سه بعدی چیست و چگونه ظهور می کند؟
ما چه زمانی قادر خواهیم بود صحنه معروف هولوگراف پیام صوتی شاهزاده لیا را در فیلم جنگ ستارگان به واقعیت
تبدیل کنیم؟ پاسخ بدهیم.
متاسفانه با وجود فناوری لازم برای این موضوع، در حال حاضر راه زیادی تا پیاده سازی پرتوهای ویدیویی سه بعدی
از پروژکتور های پیکو درلپ تاپ ها و تلفن ها وجوددارد.مجموعه ای از دانشمندان در دانشگاه آریزونا در توسان سیستمی
را پیاده سازی کرده اند که توسط آن می توان یک تصویر سه بعدی را ضبط و آن را به
نحو بلادرنگ به هر نقطه از جهان ارسال کرد.
بنا برگزارشی از وب سایت مجله نیچر، این سیستم قادر است جزییات سه بعدی یک شیء را از زوایای مختلف
به صورت سه بعدی توسط ۱۶ دوربین که هر کدام در هر ثانیه یک عکس می گیرند فیلمبرداری کند.
این ۱۶ نمای مختلف از شیء توسط یک رایانه پردازش و به پیکسل های هولوگرافیک تبدیل می شوند.
نتیجه حاصل از هولوگرام های سه بعدی تصاویری کوچک هستند که به کندی پردازش می شوند و تا سال ۲۰۲۰
می توان از آنها در منازل نیز استفاده کرد.
بنابراین باید مدت زیادی برای دسترسی به این فناوری صبر کنیم.
شرکت تروکانف که متخصص فناوری کنفرانس های ویدیویی است، نسخه سه بعدی از نرم افزار محبوب کسب و کار خود
را توسعه داده که توسط دوربین های دوقلوی نصب شده روی صفحات نمایش می تواند فیلم های ویدیویی سه بعدی
را برای اعضا منتشر کند.
شرکت کنندگان در کنفرانس نیاز به یک عینک انویدیا شاتر سه بعدی برای دریافت تاثیر نهایی این ویدیوها دارند.
فناوری کنفرانسی تروکانف، در اواخر سال ۲۰۱۱ با قیمتی حدود ۵ هزار دلار در دسترس خواهد بود.
● صدای سه بعدی لحظه ای به صدای فراگیر سه بعدی فکر کنید.
در حالی که نصب بلندگوهای سنتی ۱/۵ و ۱/۷می تواند صداهایی غنی تولید کند، این امواج صوتی تولیدشده در کانال
های خاص و با توجه به مکان قرارگیری بلندگوها به گوش شنونده می رسند.
وضعیت ایده آل این سیستم ها آن است که در مکانی مناسب از یک نسخه ۱/۱۱که شامل پنج بلندگوی جلویی
(دوتای آنها در ارتفاع)، چهار بلندگو در اطراف، دو بلندگوی پشتی و یک ساب ووفر هستند، قرار بگیرید که این
تنظیمات برای اکثر خانه ها قابل پیاده سازی نیست.
آنچه ما واقعا به آن نیاز داریم یک راه حل مجازی است که ادگار چویری استاد فیزیک در دانشگاه پرینستون
آن را ارایه می کند.
ادگار با ناامیدی از سیستم های فراگیر سنتی، یک فیلتر صوتی را توسعه داده است که با بلندگو های استاندارد
سازگاری دارد.
او در گفت وگویی با بی.
بی.
سی در این زمینه گفت:«من توسط صدای سه بعدی قادر هستم در سرتاسر سر شما به پرواز درآیم یا اگر
واقعا می خواهید کسی را بترسانید می توانید صدایی را در اطراف او ایجاد کنید.»کارویژه پروفسور چویری پتانسیل آن را
دارد که یک انقلاب در سیستم های صوتی خانگی به وجود آورد.
او به تازگی با همکاری کمبریج مچاترونیکس (CML)، قصد توسعه سیستم صدای سه بعدی با عنوان «دایناسونیکس» را دارد.
با توجه به گزارش CML، این فناوری با تمرکز یک جفت از پرتو های صدا روی هر یک از گوش
های شنوندگان به همراهی دوربینی برای ردیابی مکان و ارایه صدای سه بعدی به او، کارخود را انجام می دهد.
نتیجه آن است که هر شنونده زمینه صدایی مخصوص به خود را دریافت خواهد کرد و در واقع تجربه شنیدن
صدا توسط هدفون بدون حضور این دستگاه به حساب می آید.
● زمانی که فناوری سه بعدی راه غلطی را در پیش می گیرد اگر به فناوری سه بعدی بدون عینک
دسترسی داشته باشید و در عین حال نتوانید یک تصویر سه بعدی را ایجاد کنید، چه حالی به شما دست
می دهد؟ اگر معقولانه به موضوع فکر کنید، باید ۲۰ سال برای رسیدن فناوری سازگار صبر کنید.
در غیر این صورت از افرادی درخواست می کنید تصاویر معمولی شما را با استفاده از الگوهای نقطه ای ۳۰
فریم در یک ثانیه شکل دهی کنند.
برای نمونه بهتر است بازی «فرش جادویی» را در نظر بگیرید.
این بازی دوبعدی که در سال ۱۹۹۴ تولید شد، هم اکنون یک نسخه دستکاری شده سه بعدی دارد.
اگر توانستید آن را بدون دردسر های بعدی مانند سردرد های شدید و خستگی مفرط بازی کنید، مستحقق پاداش هستید.
اکثر بازیکنان نسخه سه بعدی به سرعت تسلیم شدند و به نسخه اصلی بازی بازگشتند.
● واقعیت مجازی ایده درخشانی بود؛ یک کلاه ایمنی که روی سر کاربر قرار گرفته و با صفحه نمایشی که
دارد او را به یک دنیای کاملا مجازی فرو می برد.
و اما جنبه های منفی این ایده چیست؟ تجهیزات سنگین، حالت نه چندان مناسب از داشتن احساس تحرک واقعی و
رایانه های بسیار ابتدایی که کنترل نهایی را بر عهده دارند.
رایج ترین دستگاه های مجازی در اوایل دهه ۹۰ به دنیای فناوری معرفی شدند که همچون محصولات تولیدی آمیگا ۳۰۰۰
هرچند دارای محدودیت هایی بودند، تازگی خاص خود را داشتند.
تلاش های جدیدی برای پیاده سازی دوباره این ایده صورت گرفت که با وجود طبیعت ضعیف هدست ها و نبود
نرم افزار های واقعی هرگز به سرانجام نرسیدند.
● پسر مجازی اولین و آخرین کنسول بازی سه بعدی بدون عینک تاکنون ۳DS تولیدی شرکت نینتندو به حساب می
آید.
وزن بالا، صدای بلند و عملا پشتیبانی هیچ نوع بازی سه بعدی قاتل یک کنسول سه بعدی به شمار می
رود اما دستگاه «پسر مجازی» با استفاده از تنها یک رنگ در گرافیک خود یعنی قرمز یک گام به پیش
برداشت و حضور آن در قفسه فروشگاه ها تنها یک سال به طول انجامید و عنوان بدترین کنسولی که تاکنون
تولید شده است را به خود اختصاص داد.
● زبان برنامه نویسی واقعیت مجازی مشکل VRML که زبان برنامه نویسی برای واقعیت های مجازی است تنها کند بودن
و عدم تاثیرگذاری اش نبود، بلکه بسیاری از طرفداران آن نمی دانستند که دنیای اینترنت در آینده چگونه خواهد بود.
VRML زبان فضای مجازی بود؛ زبانی که توسط آن می شد در سوپرمارکت های بزرگ و مکان های تاریخی به
گشت و گذار و تجارت پرداخت.
در مقابل جهانیان متوجه شدند کلیک کردن روی یک لینک ساده، آسان تر و کم هزینه تر است.
پس از آنکه صنعت نرم افزار سعی در متقاعد کردن افراد برای دریافت این فناوری کرد و نتیجه ای نگرفت،
تسلیم شد و کناره گیری کرد.
● Ecstatica اکثر بازی ها به لحاظ آنکه کارت های شتاب دهنده سه بعدی بر این پایه ساخته شده بودند،
با چندضلعی های مثلث مانند تولید می شوند.
فناوری های دیگری چون voxels (پیکسل های عمیقی که در بازی هایی چون Commanche وجود داشت) و hilarity در طول
سال ها ظهور کردند.
این فناوری ها در صنعت بازی شروع به کار کردند و نهایت آن را می توان در بازی هایی چون
Ecstatica مشاهده کرد.
● کنترلر های سه بعدی تاکنون تلاش های جزیی و در عین حال شجاعانه ای برای تولید جایگزین هایی برای
ماوس و کیبورد صورت گرفته است.
اکثر این تلاش ها بنا بر دلایلی شکست خوردند؛ حرکت مداوم یک کنترلر در جهت های مختلف می تواند برای
کاربر بسیار خسته کننده باشد و گرچه فناوری دریافت احساسی در حال حاضر وجود دارد، کاربر نمی تواند عناصر را
در فضا لمس کند.
همین مساله است که باعث شده ماوس و کیبورد هنوز هم ابزار ورودی و کنترلر برتر به حساب آیند.
( www.sharghnewspaper.com )
2011-10-04 / گردآوری:
گزارش خطا در خبر
نظر خود را بنویسید - نظرات کاربران (۰)
فیلم پرشین وی
چگونه از شغل تعمیرات برد الکترونیکی به درآمد ۲۰ میلیونی برسیم؟ چگونه از شغل تعمیرات برد الکترونیکی به درآمد ۲۰ میلیونی برسیم؟
شغل تعمیرات برد الکترونیکی از جمله مشاغل فنی کاربردی و در عین حال پردرآمد در بازار کار کشور ما محسوب می شود . با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می توان از شغل تعمیرات برد الکترونیکی به درآمد 20 میلیونی رسید.
سوژه های روز رو این جا ببینید !
فال روزانه
تعبیر خواب
با تبلیغات گوگل و سئوی ادوردز ۲۰ در صدر گوگل بدرخشید
آموزش فتوشاپ ۲۰۲۱ راهی به سوی حرفه‌ای شدن
برای رشد کسب و کار خود، فالوور بخرید !!
با دنیای بی نظیر و پر از خلاقیت گوشی های موبایل همراه شوید
گوشی دست دوم بخریم یانه؟ (نکات مهم خرید گوشی دست دوم)
کمی در رابطه با تاریخچه و اطلاعات گوگل کروم بخوانیم
کیفیت و وضوح بالای تلویزیون ۵۵ اینچ سونی به همراه قیمت
تجربه فروش بیشتر با طراحی سایت فروشگاهی
اندروید ۱۰ جدیدترین سیستم عامل گوشی های هوشمند را بیشتر بشناسید
دوربین آیفون ۱۱ را بیشتر بشناسیم
سونی اکسپریا ۵ پرچم دار کوچک سونی
نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام توسط سایر کاربران
آیپد پروی جدید و ویژگی های منحصربفردش
آیفون ۱۱ چه چیزهایی برای موفقیت لازم دارد؟
حذف شدن کیبورد گوشی ها با هوش مصنوعی
تعداد لایک در اینستاگرام نمایش داده شود یا نه؟
logo-samandehi