جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون مدرن

اشتراک:
رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی دکوراسیون منزل
رنگ بنفش یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که طراحان داخلی در بحث دکوراسیون داخلی به آن نگاه ویژه ای دارند و با توجه به طرفداران فراوانی که این رنگ را دارد استفاده از آن نیز در حال گسترش می باشد.با ما همراه باشید .

دکوراسیون بنفش یکی از پرطرفدارترین طرح‌های دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌آید. هرچند عده زیادی رنگ بنفش را انتخاب مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب می‌دانند، اما این رنگ در سایر نقاط خانه هم جذابیت خاص خود را دارد.رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی  را در پرشین وی ببینید.

رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون وقتی قرار باشد جلوه ای شیک و خیره کننده همراه با لذت ایجاد کنید، خیلی رنگ ها از جمله بنفشمی توانند به کارتان بیایند.خیلی ها فکر می کنند انتخاب رنگ هایی خنثی مثل قهوه ای و سیاه و خاکستری و گاهی سیاه تنها راه موجود برای آزین خانه ها است.شاید این رنگ ها بعد از مدتی خسته کننده و تکراری شوند.اما بنفش و رنگ های هم خانواده اش به فضا زندگی می بخشند.رنگ بنفش به عنوان یکی از محبوب ترین رنگ های مد می تواند خانه تان را به روز کند.اما چیزی که هیچ وقت نباید فراموش کنید حفظ تعادل و ترکیب بندی مناسب در به کارگیری رنگ ها است.

رنگ بنفش در دکوراسیون داخلیاستفاده از رنگ بنفش

رنگ بنفش از ترکیب رنگ آبی و قرمز تشکیل می‌شود. این رنگ با طیف سیر و روشن طرفداران زیادی دارد، که از آن در دکوراسیون داخلی همچون محل کار، اتاق خواب، اتاق نشیمن و بسیاری از مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. رنگ بنفش به عنوان رنگ غالب شناخته شده است، بنابراین ترکیب آن با رنگ‌های مکمل می‌تواند دکوراسیون فضای مورد نظر شما را منحصربه‌فرد جلوه بدهد.

برای استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون و رسیدن به طیف رنگی دلخواهتان دانستن برخی از نکات حائز اهمیت هستند.

مکمل رنگ بنفش در دکوراسیونرنگ بنفش در طراحی داخلی

اصول استفاده از رنگ بنفش

رنگ بنفش در ترکیب‌بندی رنگ‌ها به عنوان یک رنگ ثانویه شناخته می‌شود. به همین دلیل نه می‌توان آن را در دسته رنگ‌های گرم قرار داد و نه رنگ سردی دانست. متناسب با ترکیب رنگ آبی و قرمز میزان سردی و گرمی آن متغیر خواهد بود. این موضوع باعث می‌شد تا در گذشته‌های دور، دکوراسیون بنفش فقط متعلق به خاندان سلطنتی باشد. افراد عادی حق استفاده از این رنگ را در منزل یا محل کار خود نداشتند.

نیای اطراف ما پر از رنگ‌های شگفت‌انگیز است. رنگ‌ها به طور مستقیم می‌توانند بر روی روحیه افراد تاثیر بگذارند. رنگ بنفش یکی از ۳ رنگ اصلی ثانویه است که از ترکیب آبی و قرمز تشکیل می‌شود.

عدم وجود رنگ بنفش در طبیعت باعث شده تا جذابیت و شگفتی خاصی پیدا کند.روانشناسان معتقدند رنگ بنفش نزد مردم عادی به عنوان یک رنگ مرموز شناخته می‌شود. به این معنی که در نگاه اول نمی‌توان متوجه احساسات و عواطف افرادی که به این رنگ علاقه‌مندند، شد.

روانشناسی رنگ بنفش رنگ ترکیبی از آبی و قرمز

ست رنگ بنفش و طوسی

روانشناسان بنفش را یک رنگ عرفانی می‌دانند که با معنویت گره خورده است. این رنگ طیف گسترد‌ه‌ای دارد که همه آن‌ها یادآور دوران زندگی پادشاهان هستند. وجود رنگ قرمز و آبی در ساختار بنفش باعث شده تا این رنگ به عنوان یک مرز بین معنویات و مادیات شناخته شود. طیف رنگی بنفش را می‌توان شامل رنگ‌های یاسی (بنفش بسیار روشن)، ویولت (بنفش آبی)، ارغوانی و بنفش قرمز دسته‌بندی کرد.

نام این رنگ‌ها بر اساس گل مگنولیا و گل یاس بنفش انتخاب شده است. در ادامه جدولی از طیف رنگی بنفش را مشاهده می‌کنید.

 تاثیرات روانی رنگ بنفشدکوراسیون داخلی

همان‌طور که می‌دانید این رنگ نماد ثروت و سلطنت است. بنابراین می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن استفاده کرد. اتاق پذیرایی و نشیمن یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های منزل به‌شمار می‌آیند. بنابراین ایجاد حس آرامش و صمیمیت در این فضا اولویت دارد. از رنگ بنفش به روش‌های زیر می‌توانید برای رنگ دیوار پذیرایی استفاده کنید.

پارسیان هوم  –  آرامو دیزاین

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس