سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

نحوه برخورد قانون با کودکان مجرم

اشتراک:
خانواده
کودکان مجرم جرائم اطفال مستقیما در دادگاه ویژه اطفال رسیدگی می شود. در جرائم اطفال رسیدگی مقدماتی اعم از تعقیب و تحقیق با رعایت مفاد تبصره ماده (۴۳) (ق.آ. د. ک) توسط دادرس و یا به درخواست او توسط قاضی تحقیق انجام می‌گیرد. دادگاه کلیه وظایفی را که برابر قانون برعهده ضابطین است راسا به […]

کودکان مجرم

جرائم اطفال مستقیما در دادگاه ویژه اطفال رسیدگی می شود. در جرائم اطفال رسیدگی مقدماتی اعم از تعقیب و تحقیق با رعایت مفاد تبصره ماده (۴۳) (ق.آ. د. ک) توسط دادرس و یا به درخواست او توسط قاضی تحقیق انجام می‌گیرد. دادگاه کلیه وظایفی را که برابر قانون برعهده ضابطین است راسا به عمل خواهد آورد. اختصاصی بودن بعضی از شعب دادگاه‌های عمومی مانع از ارجاع سایر پرونده‌ها به آن شعب نیست.آراء رسیدگی کننده به جرائم اطفال برابر مقررات مربوطه قابل تجدید نظر است.

منظور از طفل کسی است که به حد بلوغ شرعی نرسیده باشد و به کلیه جرائم اشخاص بالغ کمتر از ۱۸ سال تمام نیز در دادگاه اطفال طبق مقررات عمومی رسیدگی می شود. با توجه به مفاد ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی رسیدن ص غار به سن بلوغ دلیل رشد آنان در غیر امور مالی است. مگر خلاف آن ثابت شود. بنابراین فردی که به سن بلوغ رسیده و سفه (عدم رشد) او ثابت نشده می‌تواند در هر نوع امور مربوط به خود جز در امو مالی که به حکم تبصره ۲ ماده مرقوم مستلزم اثبات رشد است دخالت کند و با این کیفیت صغیری که به سن بلوغ رسیده می‌تواند شکایت کیفری کند و دادسرا مکلف به قبول و رسیدگی آن است ولی در صورتی که موضوع شکایت کیفری متضمن مطالبه مال از قبیل دیه و یا ضرر و زیان ناشی از جرم باشد محکوم به مال بایستی تحویل ولی یا قیم شاکی شود.  نشانی این مجتمع در اول اتوبان تهران-کرج، نرسیده به عوارضی قدیم خیابان آزادگان  پلاک ۱۴۴  و به شماره تماس: ۸-۴۴۰۶۴۴۶۷، ۶- ۴۴۴۰۶۱۱۱ است.

میزان

اخبار مرتبط:

رأی جالب قاضی گلستانی برای تنبیه نوجوان ۱۴ ساله مجرم!

مجرم متجاوز به عنف ۲۰ ساله، در ملا عام به دار مجازات آویخته شد عکس

مرگ مجرم سابقه دار قبل خروج از کشور

قتل خانواده، پایان نزاع مجرم سابقه دار

جنجال دستگیری جذابترین مجرم دنیا عکس

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین ویآرون گروپ
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
خانواده
بیشتر >
آرون گروپس