جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بازار دیدنی رشت که خود یک جاذبه تفریحی شده است

اشتراک:
گردشگری
شهر رشت مرکز استان گیلان در شمال کشورمان است، به عنوان شهر باران نیز در میان افراد شناخته می‌شود. این شهر بزرگ‌ترین شهر در میان شهرهای حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود. با ما همراه باشید .

رشت در استان سر گیلان قرار گرفته است. جاهای دیدنی رشت آنقدر جذاب و متنوع است که فهرست کردن و انتخاب از بین آنها کار را برای گردشگرانی که می‌خواهند در یکی دو روز کل شهر را ببینند سخت می‌کند.جاهای دیدنی رشت را در پرشین وی ببینید.

جاهای دیدنی رشت

بازار رشت بدون شک یکی از دیدنی‌ترین نقاط این شهر است که گردشگرانی که به شهر زیبای رشت سفر می‌کنند،بازدید از آن را حتما در برنامه خود قرار می‌دهند.با ما همراه باشید تا گشتی در بازار رشت بزنیم.شهرهای کشورمان هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند و هر شهر با داشتن این خصوصیات، گردشگرها را به سویخود جلب می‌کند.

اما یکی از جاذبه‌های مشترک در بین تقریبا همه شهرهای کشورمان، بازار است.بازارهای سنتی و کوچک و بزرگ در همه شهرهای ایران قلب تپنده هر شهر هستند و اگر برای گردشگری به شهری می‌روید، حتما باید دیدن بازار آن شهر را هم در برنامه خود قرار دهید.اگر در تاریخ گیلان سرک بکشید متوجه می‌شوید قدمت زندگی و تمدن این منطقه به چند هزار سال قبل برمی‌گردد. اثبات این ادعا آثار باستانی مارلیک و املش است. وقتی به دوران معاصر گیلان نگاه کنید مقاومت در برابر ظالمان داخلی و مهاجمان خارجی غرورآفرین است.

جاهای دیدنی رشتمیراث روستایی گیلان

بهترین مکان های تفریحی رشت

این تاریخ غنی باعث شده تا آنچه امروز به جا مانده تنوع زیادی داشته باشد. هرچند سراسر گیلان پر از خاطرات تاریخی است اما در ادامه فقط جاذبه‌های تاریخی شهر رشت را معرفی می‌کنیم.داستان زندگی میرزا کوچک خان جنگلی با مهمترین وقایع تاریخی اواخر دوران قاجاریه پیوند خورده است.اگر قرار باشد از بین مشاهیر گیلانی یک نفر انتخاب شود، بدون شک آن میرزا کوچک خواهد بود. به همین دلیل نماد اصلی مرکز شهر رشت، مجسمه میرزا است.

بازار رشت مکان های تفریحی رشت

محله استادسرای رشت از زمان‌های قدیم محل زندگی خانواده پدری میرزا بود. خانه‌ای که حالا به عنوان موزه میرزا کوچک برای عموم بازگشایی شده در اصل بخش باقیمانده از خانه پدری است. خانه‌ای که میرزا کوچک خان در آن متولد و بزرگ شد و بعد از آن برای تحصیل به قزوین و تهران رفت.این خانه دو طبقه با سازه چوبی به سبک خانه‌های قدیمی قاجاریه ساخته شده است. دو راه پله در دو طرف به طبقه دوم می‌رسد. خانه میرزا کوچک‌ خان ۴ اتاق دارد که اتاق‌ها به همدیگر و ایوان راه دارند.

طبقه پایین نمایشگاه دائمی کتاب‌های مرتبط با نهضت جنگل، انقلاب مشروطه و گیلان است. در طبقه دوم لوازم زندگی، ظروف قدیمی، اسناد تاریخی و… برای بازدید عموم قرار داده‌اند. در ایوان هم تصاویری از میرزا کوچک خان و اعضای جنبش جنگل روی ستون‌ها نصب شده است.از دیدنی‌های جالب این خانه، گهواره میرزا کوچک خان با قدمت ۱۵۰ سال، سلاح‌ کمری، ظروف غذا، رادیو، دوربین عکاسی، تلفن و کتاب‌های قدیمی است.

 پارک جنگلی سراوان رشتمکان های دیدنی رشت

موزه میراث روستایی گیلان

شهر رشت به دلیل آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های گردشگری فراوان، پارک‌های سرسبز، بوستان‌های جنگلی فراوان، تالاب‌های پر آب، طبیعتی بکر و بی‌نظیر، خانه‌های روستایی با معماری منحصر به فرد، بناهای تاریخی در شهر، مساجد با معماری سنتی و … از جمله ویژگی‌هایی است که باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.از طرفی دیگر وجود امکانات رفاهی و تفریحی بسیار، باعث شده است .

گردشگری بیش از گذشته در این منطقه رونق پیدا کند. همین ویژگی باعث شده است تا مکان های تفریحی رشت روز به روز افزایش پیدا کند. در نتیجه شما می‌توانید در سفر به این شهر زیبا و سرسبز، با انتخاب یکی از این مکان‌های تفریحی جدید، تجربه‌ای نو داشته باشید. این تجربه جدید سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد.

سیری درایران  –  لحظه آخر

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس