شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

دره‌ی ارواح جاذبه ای بسیار دیدنی برای طبیعتگردی

اشتراک:
دره ارواح سبزوار گردشگری
دره‌ی ارواح جاذبه ای بسیار دیدنی برای طبیعتگردی در این مقاله مطلب جمع اوری کرده ایم .بهترین مسیر برای دیدن این دره زیبا روستای چاه سوخته می باشد. برای اطلا عات بیشتر مطالب ما را دنبال کنید.

اگر شما هم دوست دارید با یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و منحصر به فرد آشنا شوید ما در این مطلب شما را با دره‌ ارواح یکی از این مقاصد گردشگری شگفت انگیز آشنا خواهیم کرد .برای اشنایی با دره ارواح سبزوار با ما در پرشین وی همراه باشید .

دره ارواح سبزوار

گاهی اسم یک منطقه تمایل ما را برای دیدن آن چند برابر می‌کند.رازی که پشت پرده‌ی نام مکان‌ها است ما را بر آن می‌دارد که سفری هر چند کوتاه به مقصد موردنظر داشته باشیم.دره‌ی ارواح یکی از این مقاصد شگفت انگیز است.در ادامه‌‌ی معرفی این مکان با ما همراه‌ باشید.بیشتر دره‌ها توسط رودخانه ‌ها پدید می‌آیند و اغلب به دلیل شیب زیاد دامنه‌ی کوه جریان آب سرعت زیادی می‌گیردو با نیروی قابل توجهی دامنه کوه‌ها را می‌کند و با خود می‌برد و بستری نازک به شکل حرف «V»انگلیسی تشکیل می‌دهد.

دره ارواح سبزوارمسیر رفت به دره ارواح چاه سوخته

دره‌ی ارواح در شهر دزفول یکی از هزاران دره‌ای‌است که به این ترتیب شکل گرفته اند.دره‌ای دیگر به همین نام در شمال طبس، اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی
آن قرار دارد واقع شده است.دره‌ای بسیار زیبا و حیرت‌انگیز که بومیان قدیمی آن را خوف‌‌انگیز، بسیار خطرناک و محل زندگی ارواح و جن‌ها می‌دانند.در سری بعد از مطلب کجاست بیشتر به دره‌ی جن‌های طبس خواهیم پرداخت.

آشنایی با جاذبه های گردشگری

معرفی«دره ارواح» یا «دره کول خرسان» دره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز در ۴۰ کیلومتری دزفول است.مسیر ورودی دره بدون شک شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مسیر پوشیده از درختان کنار و نخل است.علاوه بر این انبوه نیزارها، درختان انگور و انجیر وحشی جلوه‌ی خاصی را به نمایش می‌گذارد.دره‌ی کول خرسان بیش از ۲۰۰ متر عمق دارد و دیواره‌های آن پوشیده از گیاهانی چون سیاووشان است.

گردشگری طبیعی سبزوارجاذبه های طبیعی سبزوار

جوشیدن چشمه‌های دیواره‌ای، این دره را به یک دره شگرف تبدیل کرده و باعث شده دره دارای آب دائمی، آبشار،آب‌چکان، بیشه‌زار و انواع روییدنی‌های خاص باشد.گاه تنگه آن‌قدر باریک می‌شود که فقط امکان عبور یک نفر را دارد.یکی از جاذبه‌های دیگر این دره، غاری قوسی شکل، مانند یک تونل است که در انتهای آن آبگیری مشرف به رودخانه دز قرار دارد.عرض این آبگیر ۳ و طول آن به ۵ متر می‌رسد.

خیلی از محلی‌ها به این دره می‌گویند: «دره ارواح» و شاید دلیل این نام‌گذاری این است که دیواره‌های دو طرفگاهی در بالای سر به هم می‌رسند و گاه فقط روزنه باریکی دیده می‌شود که شرایطی ترسناک را پدید می‌آورد.لازم است بدانید کول خرسان در زمستان‌ها نسبتاً گرم و در تابستان‌ها بسیار خنک است.گاهی دما در این منطقه حدود ۳۰ درجه با شهر دزفول اختلاف دارد و به کمتر از ۲۰ درجه سانتی‌گرادهم می‌رسد.این دره در نهایت به رودخانه دز منتهی می‌شود و از آنجا با شنا یا قایق می‌توان به خشکی رسید.

موقعیت دره ارواح سبزوارجاذبه های طبیعی

لذت‌های سفر به دره ارواح

هوای خنک و دل‌پذیر، زیبایی‌های مسحور کننده به همراه طبیعت مخوف و پر ابهام دره ارواح، ماجراجویان زیادی را در تابستان به سوی این منطقه از خوزستان می‌کشاند. نکته حائز اهمیت این است که سفر به کول خرسان برای هر گردشگری امکان‌پذیر نیست. وجود راهنمایی که این دره را به خوبی بشناسد و با مسیرها و شرایط جوی آن کاملا آشنا باشد بسیار ضروری می‌باشد. همچنین برای گذر از دره ارواح نیازمند تجهیزات مناسب هستیم. متأسفانه در سال‌های اخیر بی‌توجهی عده‌ای از گردشگران به این موضوع سبب حوادث مرگ‌باری شده است.

سفر به دره ارواحدیدنی شهر طبس

ره کول خرسان در عمق ۲۰۰ متر بین صخره‌های سنگی‌ای قرار گرفته است که اغلب پوشیده از گیاه هستند. در برخی از نقاط از دیواره‌های این صخره‌ها آبشارهایی سرازیرند که زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده است. این دره به دلیل عمق زیاد و عرض کم در بیشتر ایام به نور مستقیم خورشید دسترسی ندارد و همین امر موجب می‌شود که هوای داخل دره در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد.

همگردی – ویستا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس