جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بهترین مراکز خرید رشت از مراکز خرید مدرن تا بازار بزرگ

اشتراک:
مراکز خرید رشت گردشگری
مراکز خرید رشت, مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی بسیاری در این شهر وجود دارند که در ادامه سعی شده تا برخی از آن‌ها به شما معرفی شوند.

بهترین مراکز خرید رشت

مراکز خرید رشت , رشت با دریا و سرسبزی در خاطر همه ما تداعی می‌شود. از جاذبه‌های این مقصد گردشگری پرطرفدار بازارها و پاساژهای آن است که در این مقاله با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

مراکز خرید رشتمراکز خریددر رشت

رشت، مرکز استان گیلان، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری چه نزد ایرانیان و چه توریست‌های خارجی است. از این رو مراکز خرید این شهر افراد غیر بومی بسیاری را پذیرا هستند. مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی بسیاری در این شهر وجود دارند که در ادامه سعی شده تا برخی از آن‌ها به شما معرفی شوند.

بازار بزرگ رشت

مراکز خرید رشتتصاویر بازار بزرگ رشت

بازار رشت برخلاف بسیاری از بازارهای بزرگ سایر شهرهای ایران، یک بازار روباز است و تنها قسمت کوچکی از آن با حلب پوشیده شده است. بازار سنتی رشت شامل میدان بزرگ، میدان کوچک، چهارسوق‌ها و کاروانسراها است. معماری کاروانسراها و طاقی‌های موجود در بازار رشت یکی از جاذبه‌های توریستی این بازار است. در گوشه و کنار بازار رشت می‌توان جلوه‌های گوناگونی از زیبایی‌های فرهنگ مردمی (فولکلور) این استان را یافت که به نوبه خود بسیار زیبا و جذاب است.

این بازار از بخش‌های گوناگونی شامل کاروانسراها و طاقی‌ها و… تشکیل شده است. در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، ۱۴ کاروانسرا وجود دارد که توسط راسته‌های مختلف به هم مرتبط هستند. این کاروانسراها در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی به عنوان کانون‌های بازرگانی ساخته شدند. اگر در شهرهای دیگر بوی ماهی را در هنگام گذر از ماهی‌فروشی‌ها تجربه کرده باشید، باید بگوییم که در این بازار بوی آزاردهنده‌ای به مشام نمی‌رسد و همه این‌ها به دلیل اهمیت بالایی است که کسبه و مردم به نظافت و نکات بهداشتی برای تازه نگه‌ داشتن محصولاتی مثل ماهی می‌دهند.

مهم ترین مراکز خرید رشت

مرکز خرید گلسار

مراکز خرید رشتمرکز خرید گلسار در رشت

در این مرکز خرید ۶ طبقه می‌توانید کالاهایی چون انواع پوشاک با برندهای مختلف، لوازم خانگی و غیره را تهیه کنید. طبقه همکف، اول و دوم را بوتیک‌ها، مغازه‌ها و کافی‌شاپ‌ها تشکیل می‌دهند. طبقه سوم شامل دفترهای تجاری، طبقه چهارم شامل فود کورت، و طبقه پنجم و ششم شامل تک واحدی‌های ۶۰۰ متری هستند.

ساعت کار: همه روزه بجز جمعه‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب.

مرکز خرید ایرانیان

مراکز خرید رشتمرکز خرید ایرانیان از بهترین مراکز خرید رشت

این پاساژ ۱۳ طبقه شامل ۲ طبقه تجاری، ۴ طبقه پارکینگ، ۷ طبقه واحدهای خدماتی است. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش و غیره را تهیه کنید. علاوه بر مغازه‌ها می‌توانید از امکانات رفاهی مرکز نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: رشت، بلوار گلسار، میدان باستانی شعار.

مرکز خرید رز

مراکز خرید رشتمرکز خرید رز از بهترین مراکز خرید رشت

این مرکز خرید دارای دو شعبه در سطح شهر است.
هر دو شعبه دارای سه طبقه هستند که طبقه همکف شامل کالاهای زنانه (انواع پوشاک، شال و روسری، کیف و کفش)، طبقه اول و دوم کالاهای مردانه (انواع کت و شلوار، پیراهن، کفش) است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر، و از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب.

جمعه‌ها از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب.

بهترین مراکز خرید رشت

پاساژ پله برقی

این پاساژ یکی از مراکز خرید خوب رشت است که می‌توانید پوشاک مردانه و زنانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره را از این مکان خریداری کنید.

پاساژ سالار

ساعت کار: هر روز ۲۴ ساعت. دوشنبه‌ها از ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب. ساعات در ایام تعطیل ممکن است تغییر کنند.
از دیگر مراکز خرید خوب رشت عبارتند از:

پاساژ تمدن

آدرس: رشت، سبزه میدان.

پاساژ بزگمهر

آدرس: رشت، خیابان طالقانی

پاساژ کویتی

ساعت کار: هر روز بجز جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب. این ساعات در ایام تعطیل ممکن است تغییر کنند.

آدرس: رشت، بین کوچه زرین پر و سمیعی.

پاساژ علاالدین

ساعت کار: هر روز بجز جمعه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب.

آدرس: رشت، بلوار لاکانی.

پاساژ سپید رود

آدرس: رشت، خیابان آزادگان

هپی لند

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب. این ساعات در ایام تعطیل متغیر هستند.

کجارو

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس