شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

آناناس به هضم غذا کمک می کند

اشتراک:
هضم غذا با آناناس علمی
یکی از مهم ترین موضوعات در غذا خوردن هضم غذاست که مشکلات گوارشی را به همراه نداشته باشد. تاثیر هضم غذا با آناناس را در ادامه بخوانید.

زمانی که غذا می خورید برای تبدیل آن به املاح مورد نیاز بدن و انرژی های لازم زمان زیادی نیاز است و خوردن برخی مواد خوراکی می تواند به هضم بهتر و سالم تر غذا کمک فراوانی کند. درباره هضم غذا با آناناس در پرشین وی بخوانید.

هضم غذا با آناناس

آناناس حاوی آنزیم مخصوصی است که با شکستن ساختمان پروتئین غذاها به هضم آنها کمک می‌کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی ویکی پیدیا، از آب آناناس می‌توان به عنوان هضم کننده و نرم
کننده غذاهای مختلف نظیر گوشت استفاده کرد.
این گزارش می‌افزاید، از آنزیم مخصوصی در آناناس می‌توان در تهیه غذاهای ژلاتینی نظیر انواع دسرها و ژله استفاده کرد.

بنابراین گزارش، عده‌ای معتقدند آناناس برای بهبود دستگاه گوارش مفید بوده و عده‌ای از متخصصان معتقدند که آناناس برای خانمهای
باردار مخصوصا برای وضع حمل به موقع مفید است.

هضم غذا با آناناسهضم غذا با آناناس

آناناس منبع خوبی برای منیزیم به حساب می‌آید و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ویتامین C و ویتامین B1 است.
یادآور می‌شود؛ آناناس روند هضم غذا در دستگاه گوارش را تسریع و بهبود می‌ بخشد، آناناس به دلیل داشتن مقدار
زیادی ویتامین C ممکن است باعث سوزش مختصر نوک زبان شود که نگران کننده نیست.

آناناس برای ارتقای سلامت قلب

«فابرین» نام نوعی پروتئین ارگانیک است که باعث روند انعقاد خون می‌شود. وجود این ترکیبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث ایجاد لخته‌های خونی شود؛ اما بروملین قادر است که این پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد. در این صورت است که خون به‌خوبی به تمام ارگان‌های بدن می‌رسد، فعالیت قلب کنترل می‌شود، رگ‌های خونی باز شده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود. به عقیده‌ی محققان تأثیر این ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است. البته منظورمان این نیست که داروی آسپرین خود را کنار گذاشته و آناناس را جایگزین کنید. شما می‌توانید از این میوه برای ارتقای سلامت قلب خود استفاده کنید.

هضم غذا با آناناسهضم غذا با آناناس

آناناس و آرتریت

آناناس قادر است که تأثیر داروهای ضدآرتریت را افزایش دهد. البته توصیه می‌کنیم که نظر پزشکتان را در این خصوص جویا شوید. بروملین هم‌خانواده‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که معمولاً برای بیماران مبتلا به آرتریت تجویز می‌شوند. متأسفانه بیشترین تجمع بروملین بیشتر در ساقه میوه است نه در میوه‌ی آن. شما می‌توانید بروملین را به‌صورت کپسول‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند مصرف کنید. مصرف این داروها نیز (با مشورت پزشک) می‌توانند به تسکین دردهای آرتریت کمک کنند.

آناناس و کسب انرژی

برای کسب انرژی بیشتر روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. میزان بالای ترکیبات مفید موجود در این میوه به بدن کمک می‌کند تا سرحال و سرزنده باشید. این میوه سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و مصرف منظم آن بیماری‌های متعددی را از شما دور می‌سازد.

آناناس و سلامت کلیه‌ها

افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می‌برند می‌توانند بدون نگرانی آناناس میل کنند و از خواص آن بهره‌مند شوند. چون کلیه‌ها را انباشته از پتاسیم نمی‌کند.

سلامت نیوز ـ ایسنا ـ تبیان

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس