چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بازیگران دهه پنجاه معروف از یکتا ناصر تا نیوشا ضیغمی

تاریخ نشر :دوشنبه 01 ژوئن 2020 اشتراک:
بازیگران دهه پنجاه اخبار گوناگون
در این مطلب تصاویری از بازیگران دهه پنجاه ایران را مشاهده خواهید کرد

سینمای ایران بازیگر خوب زیاد دارد. بازیگرانی از دهه های مختلف که در کنار هم جمع شده اند و یک سینمای حرفه ای را شکل داده اند. امروز در پرشین وی می خواهیم. چند تن از بازیگران دهه پنجاه معروف را به شما معرفی کنیم که محبوب و دوست داشتنی هستند.

بازیگران دهه پنجاه معروف

در این مطلب می خواهیم تصاویری از بازیگران دهه پنجاه را به شما نشان دهیم

ویدئویی از تصاویر بازیگران معروف دهه های گذشته

بد نیست درباره سینمای دهه ۵۰ بیشتر بدانید

فیلم‌های دهه ۵۰ از تاریخ سینمای ایران، قدرت و هوشمندی فیلم‌سازان ایرانی را در باب
وسیله‌ای به رخ می‌کشند که نه بومی بلکه وارداتی بوده است. از این باب فیلمسازان
ایرانی از این ابزار فرهنگی وارداتی بهره می‌گیرند تا احوالات زمانه‌شان را به تصویر بکشند.

بازیگران دهه پنجاهسینمای دهه پنجاه

شاید انتخاب فیلم‌های برجسته در دهه ۵۰ به دلیل نوپا بودن فناوری‌های سمعی و بصری کار ساده‌ای به نظر برسد، اما نکته اینجاست که در این دوره (و در دهه ۶۰ و با تسامح در دهه ۷۰) فیلم‌های خوب کم نیست و این موضوع از منظری، کار انتخاب و اولویت بخشی را دشوار می‌سازد. فیلم‌های این برهه از تاریخ سینمای ایران، قدرت و هوشمندی فیلم‌سازان ایرانی را در باب وسیله‌ای به رخ می‌کشند که نه بومی بلکه وارداتی بوده است. از این باب فیلمسازان ایرانی از این ابزار فرهنگی وارداتی بهره می‌گیرند تا احوالات زمانه‌شان را به تصویر بکشند. در این مضمون، سینما با ابزار فیلم کاملا در خدمت چهره‌های خلاق و روشنفکران زمانه قرار می‌گیرد تا گسترش فرهنگ را این بار از کانالی جدید عرضه و تجربه کنند.

بازیگران دهه پنجاهسینمای قدیمی

در زمانه‌ای که سینما به عنوان عنصری جادویی نگریسته می‌شود و حتی در کشورهای پیشگام به‌سان پدیده‌ای عجیب و غریب اما جذاب و بدیع با آن برخورد می‌شود و هنوز فناوری‌های سمعی، بصری، اطلاعاتی و ارتباطاتی گسترده نشده است، مردم بسان خیل مشتاقاتی‌اند که بالفعل مشتری و خریدار این شق جدید دنیای جادویی هستند. این بازار مشتاق تقاضا در کنار هوشمندی، علاقمندی و سواد عرضه‌کنندگان آثار سینمایی در ایران، دهه ۵۰ را (به رغم مبتدی بودن در همه چیز) برجسته می‌سازد.

اینستاگرام و ایرنا

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
تصاویر خبری
بیشتر >
آرون گروپس