جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

سانسور خواننده زن قبل از انقلاب در تلویزیون

تاریخ نشر :پنج‌شنبه 02 آوریل 2020 اشتراک:
سانسور خواننده اخبار گوناگون
سانسور خواننده زن قدیمی در تلویزیون بسیار عجیب و خنده دار صورت گرفته است

طبق سیاست های صدا و سیما و تلویزیون ملی هر چیزی امکان پخش ندارد و با سانسور روبرو می شود. روز گذشته در برنامه شبکه ۴سیما تصویری از یک خواننده زن قدیمی به صورت عجیبی سانسور شد. در ادامه در پرشین وی تصویر اصلی و تصویر سانسور خواننده زن را می بینید

سانسور خواننده زن قبل انقلاب

در ادامه حواشی سانسور برنامه و سریال‌ها در تلویزیون! این بار در اقدامی عجیب تصویر
یک هنرمند زن در سیما سانسور شد.

برنامه «نغمه‌ها» که از شبکه ۴ سیما پخش می شود در یکی از برنامه های خود تصویر
رهی معیری (شاعر) را جایگزین تصویر الهه (خواننده پیش از انقلاب) کرد تا در کنار
داریوش رفیعی قرار بگیرد!

سانسور خوانندهسانسور خواننده زن قبل انقلاب

بد نیست بدانید نظر رهبر معظم انقلاب درباره غزل‌های رهی معیری چیست

اگر بخواهیم با موازین کهن – که چندان اعتباری هم ندارد- سبک شعر رهی را تعیین کنیم،
باید او را در مرزی میان شیوه اصفهانی و عراقی قرار دهیم. رنگ عاشقانه غزل رهی،
با این زبان شسته و مضامین لطیف عامل اصلی اهمیت کار اوست.

محمدحسن (بیوک) معیری فرزند محمدحسین‌خان مؤیدخلوت در دهم اردیبهشت‌‌ماه
سال ۱۲۸۸ در تهران متولد شد. در ۱۷ سالگی اولین رباعی‌‌اش را سرود:

کاش امشبم آن شمع طرب می‌آمد
وین روز مفارقت به شب می‌آمد
آن لب که چو جان ماست دور از لب ماست
ای کاش که جانِ ما به لب می‌آمد

هرچند در دیوان اشعار رهی معیری سروده‌های سیاسی و طنز که جان‌مایه‌اش نقد اجتماع و سیاست باشد،‌ دیده می‌شود و روزنامه‌های آن روزگار در خود اشعاری از این شاعر در این‌باره جای داده‌اند، اما هر چقدر هم که بخواهیم او را شاعری چند وجه از نظر موضوع معرفی کنیم، باز به این نکته می‌رسیم که او قلمی توانا و طبعی سرشار در غزل‌های عاشقانه دارد.

سانسور خوانندهرهی معیری

زبان روان رهی و طبع لطیف او در غزل هر خواننده‌ای را به یاد سعدی شیراز می‌اندازد. او به واقع یکی از غزلسرایان تأثیرگذار دوران معاصر ماست. رنگ عاشقانه غزل رهی، با این زبان شسته و مضامین لطیف تقریباً عامل اصلی اهمیت کار اوست، زیرا جمع میان سه عنصر اصلی شعر – آن هم غزل- از کارهای دشوار است. اگر بخواهیم با موازین کهن – که چندان اعتباری هم ندارد- سبک شعر رهی را تعیین کنیم، باید او را در مرزی میان شیوه اصفهانی و عراقی قرار دهیم، زیرا بسیاری از خصوصیات هریک از این دو سبک را در شعر او می‌بینیم، بی آنکه بتوانیم او را به طور مسلم منتسب به یکی از این دو شیوه بشماریم.

نظر رهبر معظم انقلاب درباره غزل‌های رهی معیری

از شعرهای معروف او می‌توان به خزان عشق به عبارتی همان تصنیف مشهور «شد خزان گلشن آشنایی»، نوای نی، دارم شب و روز، شب جدائی، یار رمیده، یاد ایام، بهار، کاروان، مرغ حق اشاره کرد.

رهبر معظم انقلاب در یکی از جلسات دیدار دانشجویان با معظم‌له به طبع لطیف رهی معیری در غزل اشاره می‌کنند. شرح سخنان ایشان در این‌باره در کتاب «پرسش و پاسخ»، متن کامل پاسخ‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به پرسش‌های دانشجویان در ۹ دیدار (طی سال‌های۱۳۸۲-۱۳۷۷) درج شده است. این اثر شامل پرسش‌های دانشجویان در موضوعات مختلف است که معظم‌له با صبر و کامل به آنها پاسخ داده‌اند. یکی از سؤالات مطرح شده در این جلسات به علاقه شخصی مقام معظم رهبری نسبت به شاعران معاصر مربوط می‌شود که ایشان در جواب این پرسش فرمودند:

من شعرای معاصر را تقسیم می‌کنم به شعرایی که غزلسرا بودند، شعرایی که قصیده‌سرا بودند و شعرایی که نوسرا بودند. هر کدام چند نفری هستند که من به ایشان علاقه داشتم. در غزل، مرحوم «امیری فیروزکوهی» است که من با ایشان دوست هم بودم و ایشان به من هم خیلی علاقه داشتند و سال‌ها تا بعد از انقلاب، با یکدیگر رفت و آمد داشتیم. در زمان ریاست جمهوری من، ایشان از دنیا رفتند.

برترین ها و تسنیم

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
تصاویر خبری
بیشتر >
آرون گروپس