جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

انگشتر حاج قاسم سلیمانی به شرکت‌کننده عصر جدید هدیه شد

تاریخ نشر :دوشنبه 06 آوریل 2020 اشتراک:
انگشتر حاج قاسم سلیمانی اخبار گوناگون
انگشتر حاج قاسم سلیمانی هدیه ای بود از طرف خانواد سردار سلیمانی به این هنرمند جوان عصر جدید

مهران رحمانی هنرمند شرکت کننده در عصر جدید که با هنرنمایی اش چشم همگان را خیره کرد. این هنرمند جوان با هنرش تصویری از حاج قاسم سلیمانی را ترسیم کرد. روز گذشته او با انتشار تصویری از هدیه ای که از خانواده سردار سلیمانی دریافت کرد نشان داد که انگشتر حاج قاسم سلیمانی را هدیه گرفته است. در ادامه در پرشین وی جزئیات ماجرا را ببینید

انگشتر حاج قاسم سلیمانی در عصر جدید

شرکت‌کننده «عصر جدید» از هدیه خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت.

مهران رحمانی که در یکی از قسمت‌های سری دوم «عصر جدید» با نقاشی تصویری از
لبخند حاج قاسم سلیمانی خبرساز شد و توانست رای سفید داورها را هم کسب کند،
در صفحه شخصی اینستاگرامش تصویری از انگشتر حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد
که توسط خانواده این سردار شهید به او هدیه داده شده بود.

انگشتر حاج قاسم سلیمانیانگشتر حاج قاسم سلیمانی برای مهران رحمانی

بد نیست نظر مهران رحمانی را درباره کاری که روی صحنه «عصر جدید» انجام داد بدانید

قزوین مهران رحمانی هنرمند تاکستانی در برنامه عصر جدید که در تاریخ ۹ فروردین ماه
پخش شد چهره سردار سلیمانی را به شکل خلاقانه‌ای ترسیم کرد و تحسین مخاطبان
را برانگیخت؛ وی از استعدادها و باورهایش می‌گوید.

هنرمند روی صحنه می‌رود و در مقابل بوم سفید نقاشی قلم‌موهای مختلف را به بازی
گرفته و روی بوم سفید نقاشی به حرکت در می‌آورد اما هر چه نگاه می‌کنیم چیزی
را نمی‌بینیم، به قول داور مسابقه سفیدی روی سفیدی!

ثانیه‌ها یکی پس از دیگری می‌گذرد و بوم سفید نقاشی همچنان به‌ظاهر سفید می‌ماند،
همه متعجبند اما گویی این آرامش قبل از طوفان است!

انگشتر حاج قاسم سلیمانیشرکت کننده عصر جدید

هرچه به پایان زمان مسابقه نزدیک می‌شویم هیجان‌ها بیشتر می‌شود، جوان هنرمند
نقاش بعد از بازی هنرمندانه خود با قلم‌موها روی بوم، اینک سطلی پر از گرد زغال
را در دست می‌گیرد، زمزمه زیر لبی دارد و سپس شگفتانه‌ای اتفاق می‌افتد؛
از پشت گرد زغال چهره کسی هویدا می‌شود که سردار دل‌هاست و لبخند
بر لب نظاره‌گر ماست؛ با به نمایش در آمدن نتیجه در مقابل این اثر ماندگار
و خلاقانه اشک‌ها جاری می‌شود.

انگشتر حاج قاسم سلیمانی هدیه به مهران رحمانی

اینک «مهران رحمانی» هنرمندی از استان قزوین که انگشتری سردار را از خانواده سلیمانی هدیه گرفته است، پاسخگوی سؤالات است؛ مهران که یک هنرمند تاکستانی است و تنها ۲۴ سال سن دارد، به ایسنا می‌گوید: از همان دوران کودکی علاقه‌مند به نقاشی بودم، هنرهای مختلفی از جمله خوانندگی را امتحان کردم اما در نهایت با توجه به علاقه‌ای که به نقاشی داشتم از سن پانزده‌سالگی در این عرصه به‌صورت جدی و حرفه‌ای وارد شدم، این در حالی بود که استادی نداشتم و حمایتی نیز از جانب کسی صورت نگرفت. برای مثال بارها تصمیم گرفتم که نمایشگاهی از آثار خود برپا کنم اما هر چه تلاش می‌کردم به در بسته می‌خوردم!

متعجب می‌پرسم یعنی هیچ استادی در مسیر آموزش فنون نقاشی نداشته‌اید، می‌گوید:
نه استادی نداشتم و هر چه هست به خاطر تلاش و همت خودم بوده است، روش اصلی
من در حوزه فعالیت در هنر نقاشی روش «سیاه‌قلم» است و چند سالی است که
آموزشگاه‌هایی را در تاکستان و قزوین دایر کرده‌ام.

انگشتر حاج قاسم سلیمانیانگشتر حاج قاسم سلیمانی برای مهران رحمانی

وی درباره روش هنرنمایی خود و استفاده از چسب و زغال برای نشان دادن توانمندی هنری خود عنوان می‌کند: شیوه اصلی کار من روش سیاه‌قلم است که زمان زیادی برای به نتیجه رسیدن آن نیاز است لذا از آنجا که نمی‌شد از این روش در عصر جدید به دلیل محدودیت زمان استفاده کرد به فکر استفاده از روش جدیدی به نام نقاشی سرعتی با استفاده از چسب و زغال افتادم و از یک سال پیش آن را شروع و بعد از تمرینات بسیار بر آن مسلط شدم، شاید کمتر کسی با این روش در کشور و حتی جهان نقاشی کار کرده باشد؛ برای این روش نیاز به چسب زنده داشتم که در کشور وجود نداشت و ناچار خودم اقدام به ساختن چسب کردم.

صحبتهای مهران رحمانی

این هنرمند ۲۴ ساله با اشاره به حمایت‌های خانواده‌اش می‌گوید: از خانواده‌ام به‌ویژه پدر و مادرم بسیار سپاسگزار هستم چون حیاط خانه ما تبدیل به کارگاه نقاشی و محل تمرین من شده و به خاطر استفاده از زغال خانه و حیاط منزلمان از آثار آن در امان نمانده است.

وی ادامه می‌دهد: پیش از این‌که برنامه من در عصر جدید پخش شود کسی مرا نمی‌شناخت اما بعد از پخش برنامه بسیاری از مردم و مسئولان از من استقبال کردند و برخی هم لطف داشته و تماس گرفتند.

سراغ سؤالی می‌روم که شاید سؤال بسیاری از مخاطبان نیز باشد، می‌پرسم شما در گروهی بودید که رقابت بین اعضا بسیار سخت بود و کوچک‌ترین اشتباه برابر با حذف و یا عدم استقبال داوران و یا مخاطبان می‌شد، چه شد ترسیم چهره کسی را برای نقاشی انتخاب کردید که مردم عاشقش بودند و حساسیت بسیاری نیز نسبت به آن وجود داشت؟

آیا استرس و ترسی از این انتخاب خود نداشتید؟ رحمانی جواب می‌دهد: این سوژه پیشنهاد و انتخاب خودم بود، این باور من بود، برخی بعد از شنیدن سوژه کار به من گفتند نوع پوشش و لباس خود را تغییر بده، در جوابشان گفتم می‌خواهم به‌عنوان یک جوان دهه هفتادی و امروزی روی صحنه بروم و این کار را انجام دهم، دوست دارم با تیپ جوانانه خود تصویر سردار «حاج قاسم سلیمانی» را بکشم، می‌خواستم به همه بگویم که یک جوان امروزی با باورش به میدان می‌آید نه لباسش.

انتخاب تصویر سردار سلیمانی

وی ادامه می‌دهد: خوشبختانه وقتی سوژه انتخابی خود را به عوامل برنامه عصر جدید اعلام کردم استقبال کرده و بسیار کمکم کردند چرا که تمرینات من با زغال باعث می‌شد کل صحنه سیاه شود و آن‌ها مجبور شوند ساعت‌ها برای تمیز کردن آن تلاش کنند.

مهران از استرس و حساسیت‌های کار چنین می‌گوید: همه مردم نسبت به سردار سلیمانی حساس بودند لذا اگر کوچک‌ترین اشتباهی صورت می‌گرفت خیلی بد می‌شد، هنگام اجرا استرس زیادی داشتم به‌گونه‌ای که به‌شدت عرق کرده بودم، نقطه اوج استرسم وقتی بود که می‌خواستم زغال را روی تابلوی سفید بریزم برای همین قبل از این کار از خدای خود مدد گرفتم تا روسفید از این عرصه بیرون بیایم، الحمدالله نتیجه کار رضایت‌بخش بود و توانست رضایت همه را جلب کند.

می‌پرسم در حال حاضر حساسیت روی اجرای بعدی شما بسیار است و همه دلشان می‌خواهد ببینند این هنرمند دهه هفتادی برای برنامه بعدی خود چه سناریویی آماده کرده است، آیا برنامه خاصی دارید؟ این هنرمند پاسخ می‌دهد: از بازخوردهای برنامه اول در جامعه و فضای مجازی چنین برمی‌آید که انتظارات از من بسیار زیاد شده است، به همه می‌گویم برای مرحله بعد منتظر یک رویداد کاملاً متفاوت باشند زیرا آن چیزی که در ذهن دارم اگر محقق شود شاید ۷۰ درصد جان من را نیز به خطر بیندازد چرا که ریسک بسیار بالایی دارد تا این کار به نتیجه برسد. مردم منتظر شگفتانه اصلی من در برنامه بعدی باشند، امیدوارم در برابر انتظارات مردم روسفید و سربلند بیرون بیایم.

خبرآنلاین و ایسنا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس