صحبت های آناهیتا درگاهی از همبازی شدن در «مرد بازنده» با جواد عزتی
آناهیتا درگاهی بازیگر جوان ایرانی است که طی سالهای اخیر در چند فیلم و سریال ارزشمند بازی کرده است. او با فیلم مرد بازنده در جشنواره امسال حضور پیدا کرد. در ادامه در پرشین وی صحبت های آناهیتا درگاهی را درباره بازی در این فیلم می بینید
صحبت های آناهیتا درگاهی
در این ویدئو صحبت های آناهیتا درگاهی را درباره فیلم مرد بازنده می بینید
ویدئویی از آناهیتا درگاهی درباره بازی در مرد بازنده
درباره فیلم مرد بازنده بیشتر بدانید
آخرین کار محمد حسین مهدویان که شش هفت سال ی است – همچون استاد نادیدهاش، هیچکاک – هر سال یک فیلم میسازد، یک فیلم پلیسی ناب است: مرد بازنده؛ اثری بینقص با شخصیتپردازی و داستانی عالی، بازیهایی قوی و انبوهی ریزهکاری، که قطعا دوستداران داستانهای پلیسی – کارآگاهی از دیدنش لذت خواهند برد.
کار مهدویان نه به فضای معمایی نویسندگان انگلیسی – آرتور کنان دویل و آگاتا کریستی – نزدیک است و نه به فضای پرهیجان و نقد اجتماعیِ آمریکایی – چون دشیل همت یا ریموند چندلر – بلکه بیشتر نزدیک به فضای کارهای ژرژ سیمنون فرانسوی و کارآگاهش، کارآگاه مگره، است؛ با همان تیپ بازجوییها و البته مشکلات خانوادگی!
اما فضای فیلم – البته با توجه به فضای جامعهی ما که به هر چیزی دست میزنی سیاسی میشود! – یادآور فیلمهای دهههای هفتاد و هشتاد میلادی ایتالیا است؛ همانها که کمیسری مصمم برای حل پروندهای به ردههای بالای حکومتی میرسد و در بیشتر اوقات جانش را از دست میدهد،
که البته مهدویان با ظرافتی خاص نمیگذارد کار به آنجا برسد و کارش سیاسی شود!به بهانه صحبت های آناهیتا درگاهی درباره فیلم مرد بازنده درباره این فیلم بیشتر صحبت می کنیم.
مهدویان واقعا کارگردان کاربلدی است. من هم جزو کسانی بودم که در ماجرای فاشیست خطاب کردن فردوسی، او را نقد کردم اما هنگامی که فیلم لاتاری را دیدم منظورش را درک کردم.
پیرمرد بازندۀ ما چندان هم بازنده نیست و سرانجام در عین آنکه میتواند از بر شکافِ نسلی پلی بزند پروندهاش را هم، آنگونه که خودش درست میداند، به فرجام میرساند. خندهاش در پایانِ فیلم – که تنها خندۀ او در طی فیلم است – بسیار دلنشین است!
فقط نمیدانم این چه سالی بود که اینهمه در تهران بارندگی داشتیم؟!
اینستاگرام و عصر ایران