جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

آموزش آویز نمدی

اشتراک:
آموزش آویز نمدی خانه داری
اگر شما تمایل دارید آموزش آویز نمدی را در منزل یاد بگیرید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا این اکسسوری زیبای اتاق کودک را آموزش دهیم

امروزه استفاده از عروسک های نمدی دست ساز در منزل بسیار
رواج پیدا کرده است و این کار هنری است که بسیار اکسسوری ها و
عروسک های نمدی می توانید درست کنید ما در این مطلب از پرشین وی
قصد داریم آموزش آویز نمدی را برایتان به اشتراک بگذاریم

آموزش آویز نمدی

اکسسوریآموزش آویز نمدی

ابتدا با فوتر های رنگی الگوهای مورد نظر که اینجا پرنده و ابر و گل هست
را برش زده.

آموزش آویز نمدیدر اینجا بالهای پرنده را با کوک های ریز به هم وصل کرده یک بال را به یک بدنه.
آموزش آویز نمدیدو بدنه را به هم وصل کرده یک جای خیلی کوچک را گذاشته برای پر کردن داخل پرنده آن را با الیاف پر کرده و دوخت را ادامه می دهیم.
آموزش آویز نمدیبا دو مروارید ریز برای آن چشم دوخته و نوک بال ها را با کوک های ریز وصل می کنیم.
آموزش آویز نمدیبا نخ های تزیینی به بدنه پرنده وصل کرده به صورتی که بال ها رو آن بیاید و پیدا نباشد.
اکسسوریآموزش آویز نمدی

ابر را هم مانند بدنه پرنده درست کرده فقط قبل از وصل کردن تکه های ابر نخ تزیینی را از
بین دو تکه ابر عبور داده.
گل را هم به صورت ساده با مرواریدی که وسط گل گذاشته به نخ متصل کرده.

این هم کامل شده آویز نمدی، امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

بیشتر بدانید از کاربرد پارچه نمدی

پارچه نمدی در دسته پارچه‌های پشمی قرار می گیرد که بیشترین کاربرد آن، استفاده برای عروسک سازی است. این پارچه گرمای زیادی دارد و از نظر وزن هم جزء پارچه‌های سبک است. از ویژگی‌های قابل توجه آن می توان به چروک نشدن، جذب خوب رطوبت،‌ دوام زیاد و حالت پذیری بالا اشاره کرد. پارچه‌های نمدی قابل شست و شو هستند اما بعد از مدتی شکل اولیه خود را از دست می دهند. آن‌ها به خوبی به وسیله اتو حالت می پذیرند فقط باید در هنگام استفاده از اتو، درجه حرارت ملایمی انتخاب شود یا از پارچه ای نخی به عنوان محافظ استفاده شده تا سوختگی در پارچه ایجاد نشود.

بیشترین کارایی این پارچه‌ها برای وسایل تزئینی است که به همین دلیل از تنوع رنگی بالایی برخوردارند و با تنوعی حدود ۱۴۰ رنگ در بازار عرضه می شوند و همین طور پارچه‌های طرح دار آن نیز در بازار موجود است. پارچه‌های نمدی را با ضخامت ۲ میلی متر برای کار‌های ظریف‌‌تر مانند ساخت عروسک، لحاف، کوسن و … به کار می برند چون انعطاف بیشتری دارند اما نمونه‌های ۵ میلی متری آن که چندان انعطاف پذیر نیستند اما مقاومت بیشتری دارند برای ساخت وسایل سخت‌‌تری مانند زیر لیوانی‌ها،‌ کیف‌ها،‌ پادری‌ها و … کاربرد دارند.

کاربرد نمد

دوخت پارچه نمدی را می توانید به صورت دستی و یا با استفاده از چرخ خیاطی انجام دهید. برای برش این پارچه‌ها باید از قیچی‌های مخصوصی استفاده کنید چون اگر قیچی شما به اندازه کافی تیز نباشد حتما برشتان کج می شود. این پارچه بعد از برش ریش ریش نمی شوند که همین موضوع اجازه می دهد تا دوخت آن‌ها از رو نیز انجام شود اما در مواردی مانند جامدادی‌ها می توان ابتدا یک تای کوچک ایجاد کرد و سپس دوخت را انجام داد، همین طور برای دوخت آن‌ها انواع نخ‌های معمولی نیز کاربرد دارند اما اگر می خواهید قسمتی از دوخت را پنهان کنید از نخ‌های نامرئی استفاده کنید البته برای دوخت نمد‌های ۵ میلی متری به نخ‌های ضخیم‌‌تری احتیاج دارید.

وسایل مورد نیاز برای کار با انواع پارچه نمدی

شما برای کار با انواع نمد، به وسایلی از جمله سوزن، وسایل برش، الیاف، ابزار اندازه گیری، یونولیت، مداد یا ماژیک و ابزار تخصصی کار با نمد مانند اریب زن و … احتیاج دارید. هرکدام از این ابزار به طور تخصصی کار با نمد را ساده‌‌تر می کنند. قیچی،‌ نخ و سوزن از ابزار‌هایی هستند که در هنگام دوخت و دوز به شما کمک می کنند البته برای اتصال نمد‌ها به جز استفاده از نخ و سوزن از چسب نیز می توانید استفاده کنید و بعد از اتمام کار می توانید با الیاف ویسکوز یا پشم شیشه آن‌ها را پر کنید.

آفتاب / zibarshop

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس