پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

برطرف کردن لکه کاکائو و شکلات

اشتراک:
خانه داری
در این مطلب روش‌های کاربردی برای تمیز کردن شکلات و آبنبات از روی لباس و همچنین از روی فرش و موکت آموزش داده شده است. با ما همراه باشید .

تمیز کردن شکلات و گز و لکه آن‌ها از روی لباس و موکت کار سختی به نظر می‌رسد. در این مطلب به شما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از محلول‌های خانگی و یا شیمیایی و چند کار ساده لکه شکلات را از روی لباس، پارچه، فرش و موکت تمیز کنید. روش پاک کردن لکه شکلات  با ما در پرشین وی همراه باشید .

روش پاک کردن لکه شکلات

چنانچه لکه روی پارچه های سفید باشد، محل آن را با آب گرم و صابون بشوئید، بعد لکه را به وسیله تتراکلروکربن از بین ببرید.در صورتی که پارچه رنگی بود، اول با تتراکلروکربن بشوئید، سپس با آب گرم و اسفنج، لکه را کاملا ازبین ببرید.

برطرف کردن لکه چربی روغن:

محل لکه را به وسیله اسفنج با تتراکلروکربن بشوئید، سپس با آب نیم گرم وصابون، لکه را کاملا از بین ببرید. چنانچه لکه کهنه باشد، آن را ابتدا با آب اکسیژنه ، بیرنگ کرده ، بعد با آب، خوب بشوئید.

برطرف کردن لکه چای و قهوه:

برای برطرف کردن این گونه لکه ها روی پارچه های رنگی، محل لکه رابا آب گرم و اسفنج بشوئید.چنانچه لکه باقی ماند، گیلیسیرین گرم به کار ببرید و بگذارید نیم ساعت روی لکهبماند، سپس با آب خوب شستشو داده و با آب گرم و صابون بشوئید.

اگر لکه روی پارچه سفید و نخی بود، آب جوش را روی لکه بریزید و این کار را از طرفپشت پارچه نیز تکرار کنید .اگر لکه از بین نرفت با آب اکسیژنه، سپس با آب شستشو دهید برای از بین بردن این گونه لکه ها، اول از صابون استفاده میشود .

روش پاک کردن لکه شکلاتپاک کردن و شستشوی لکه شکلات

پاک کردن لکه

شکلات یک لکه ترکیبی است. کمی لکه روغن، کمی لکه رنگ. ابتدا با استفاده از یک چاقوی کُند یا لبه یک قاشق یا کارت اعتباری شکلات جامد چسبیده را بردارید. لکه را با پارچه یا دستمال مالش ندهید زیرا فقط آن را به عمق پارچه می‌فرستد و پاک کردن لکه را سخت‌تر می‌کند. پس از پاک شدن مواد جامد، می‌توانید لکه را با آب خنک و خنک اسفنج بزنید تا زمان شستن ماده فرا برسد. یک قلم پاک کننده لکه همچنین می تواند به عنوان یک لکه بردار اضطراری استفاده شود اما هنوز هم باید محل لکه در اسرع وقت شسته شود.

زمان شستن محل لکه شکلات

وقتی زمان شستن محل لکه شکلات شده است، با اسپری یا ژل پاک کننده لکه‌های پیش شستشو یا کمی مواد مایع شوینده سنگین (تاید یا پرسیل به عنوان بهترین مارک‌ها شناخته می‌شوند) اقدام کنید و سپس همان‌طور که در برچسب مراقبت توصیه شده است، لباس را بشویید.اگر لکه شکلات بسیار زیاد است یا به مدت یک هفته یا بیشتر روی لباس باقی مانده است، باید قبل از شستشو، با استفاده از سفید کننده اکسیژنه و آب خنک یک پیش شستشو انجام دهید.

پاک کردن لکه شکلات

به این صورت که محلول سفید کننده پایه اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. کل لباس را زیر آب کنید. اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد و سپس طبق معمول بشویید. این مورد برای همه پارچه‌های قابل شستشو -سفید و رنگی- به جز ابریشم، پشم و هر چیز که با چرم اصلاح شده ایمن است.

 لکه های قهوه ای شکلاتپاک کردن لکه

آموزش پاکسازی لکه

دوباره، تا حد امکان شکلات را با استفاده از چاقویی که تیز نباشد یا لبه کارت اعتباری جدا کنید. محل لکه را مالش ندهید یا با آب خیس نکنید، زیرا با این کار می‌توانید اوضاع را بدتر کنید؛ به خصوص روی ابریشم. در اسرع وقت لکه را به خشکشویی حرفه‌ای خود بسپارید و محل لکه و علت ایجاد آن را هم به آن‌ها اطلاع دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر از کیت خشکشویی خانگی استفاده می‌کنید، حتماً قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک‌کن، لکه شکلات را با مواد پاک کننده لکه، پاک کنید.

استادکار  –  قالیشویی آنلاین

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس