جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تکنیک های خاص برای اینکه چه طور غذا بپزیم؟

اشتراک:
مهارت غذا پختن خانه داری
روش‌های زیادی برای پخت یک غذا وجود دارد، هر روش دارای مزایا و معایبی می‌باشد، شما به عنوان شخصی که قرار است آشپزی کنید باید تصمیم بگیرید که کدام یک از روش‌ها را برای طبخ غذای خود مناسب می‌دانید.

همه ما می دانیم که چقدر غذای لذیذ می تواند صمیمیت بین اعضای خانواده را افزایش دهد. درست کردن غذای خانگی روش جذابی است تا شام شما را به یاد ماندنی کند. آشپزی جزو مهارت های آموخته شدنی است. می توان با تمرین آن را بهبود بخشید. مهارت غذا پختن را در پرشین وی ببینید.

مهارت غذا پختن

● طبخ غذا در حرارت‌ بالا ویتامین C موجود در میوه و سبزیجات بر اثر حرارت‌ پخت‌ (کمپوت‌ها) به‌ شدت‌ آسیب‌ می ‌بیند و افرادی‌ که‌بر اثر مشکلات‌ معده‌ و دستگاه‌ گوارش‌ دائما از سبزی‌ های پخته‌ شده استفاده‌ می ‌کنند، اگر سبزی ها رادر حرارت‌ بالا طبخ‌ کنند، قسمت‌ اعظمی‌ از کل‌ ویتامین‌ های‌ موجود در آنها از دست می رود و دیگرمصرف‌ آنها نمی ‌تواند نیازهای‌ ضروری شان‌ را تامین‌ کند.

ما عادت‌ داریم‌ غذایی‌ که می ‌پزیم‌ به‌ قول‌ معروف‌ “جا بیفتد”، اما نمی ‌دانیم‌ در حین‌ این‌ فرآیند چه‌صدماتی‌ به‌ مواد مغذی‌ که‌ انتظار داریم‌ با خوردن‌ غذا به‌ بدن ما برسد، وارد شده است. برای‌ مثال‌ سبزی‌ که‌ در تهیه‌ ی بورانی‌ یا آش‌ استفاده‌ می ‌کنیم، سرشار از اسید فولیک‌ و ویتامین‌ B۶است، اما بر اثر طبخ‌ در حرارت‌ بالا و به‌ مدت‌ طولانی،‌ این‌ دو ویتامین تخریب‌ شده‌ و از بین‌ می‌ روند.

حتماً‌ شنیده‌اید که‌ گوجه ‌فرنگی سرشار از بتاکاروتن‌ و ویتامین C است‌ یا سیب‌ زمینی‌ آهن‌ دارد، یا بروکلی ‌غنی‌ از آهن‌ و ویتامین‌ بوده‌ و شیر منبع‌ خوبی‌ از ویتامین B۲ است.اما شاید نشنیده‌ باشید که‌ وقتی‌ گوجه‌ فرنگی را خیلی سرخ‌ کنید، دیگر ویتامین‌ C در آن‌ باقی‌ نخواهد ماند.بنابراین‌ باید دانست که‌ روش‌ پخت‌ غذا نیز در حفظ‌ یا کم‌ شدن‌ ویتامین‌ها و املاح‌ موجود در آن موثر
است.

مهارت غذا پختنسالم ترین روش های پخت غذا

مهم‌ترین تکنیک‌های آشپزی

● پختن با آب زیاد اگر ویتامین‌های‌ محلول‌ در آب‌ نظیر ویتامین‌ C، گروه‌ B و اسیدفولیک‌ و نیز مواد معدنی‌ نظیر آهن، مس‌و…با آبِ‌ زیاد پخته‌ شوند، ویتامین‌ها در آبِ‌ غذا‌ حل‌ شده‌ و در صورتی‌ که آبِ‌ این‌ غذا را بعداز طبخ‌ دور بریزید، قسمت‌ اعظمی‌ از مواد مغذی‌ موجود در غذا نیز به‌ همراه‌ این‌ آب، دور ریخته‌ شدهو‌ از بین‌ می‌ روند.گفته‌ می‌ شود که‌ ویتامین‌ B در لوبیا، نخود خشک‌ و سبوس‌ گندم‌ به‌ وفور یافت‌ می‌ شود.

نکات اولیه آشپزی

اما اگر شما قبل‌ از پخت، آنها را در آب‌ زیاد خیس‌ کرده‌ و آبِ‌ آن را قبل‌ از طبخ‌دور بریزید، مقدار زیادی‌ از این‌ ماده‌ ی مغذی‌ نیز دور ریخته‌ می‌ شود.ویتامین‌ B۱۲ نیز از جمله‌ ویتامین‌های‌ محلول‌ در آبی‌ است‌ که‌ در انواع‌ گوشت‌ها و فرآورده‌های‌ حیوانی‌ یافت‌ می ‌شودکه‌ باید آنها را پخت.اما برای‌ جلوگیری‌ از به‌ هدر رفتن‌ این‌ ویتامین، بهتر است‌ منابع‌ غذایی‌ ‌را به ‌صورت‌ کباب‌ یا با آبِ‌ بسیار کم‌ (آب ‌پزشده) تهیه‌ کنید.

نکات آشپزی خوشمزهتکنیک های آشپزی حرفه ای

● پوست کندن میوه‌ وسبزی برخی‌ از ویتامین‌ها نسبت‌ به‌ حرارت‌ پخت‌ معمولی‌ مقاوم‌ هستند، نظیر ویتامین‌ K (موجود در بروکلی، شلغم‌ و اسفناج)،ویتامین‌ B۲ (موجود در شیر و تخم‌ مرغ) ویتامین B۳ (موجود در گوشت‌ قرمز، مرغ‌ و ماهی).ولی‌ اگر سبزی‌ که‌ می خرید، مدت‌ها در کنار مغازه‌ در معرض‌ نور آفتاب‌ قرار بوده و خشک‌ و پلاسیده‌شده‌ باشد یا بطری‌ های‌ شیری‌ را که‌ خریداری‌ می ‌کنید، در حین‌ حمل‌ و نقل‌ یا در هنگام‌ توزیع،نور بسیاری‌ دیده‌ باشند، مقداری‌ از‌ ویتامین‌های‌ خود را از دست‌ می دهند، و چون‌ این‌ ویتامین‌ها در برابر نورخورشید قرار گرفته ‌اند‌، در معرض‌ اکسیژن‌ هوا بسیار حساس‌اند.

آفتاب – ویرگول

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس