جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

دانستنی های خانه داری

اشتراک:
نکات خانه داری خانه داری
داشتن خانه تمیز و مرتب هرگز به معنای داشتن خانه با وسایل لوکس و خاص یا متراژ بالا نیست. در این مجموعه نکات خانه داری مدرن برای همه خانم ها را بیان کرده ایم با ما همراه باشید .

وقتی می خواهید در خانه داری بهتر شوید، باید به دنبال راه هایی باشید که به شما در انجام بهتر کارها کمک کند خانه داری نیاز به خلاقیت دارد. نکات تمیز کاری خانه و نکات خانه داری را در این مجموعه ببینید با ما در پرشین وی همراه باشید .

نکات خانه داری

خرد کردن پیاز برای اینکه موقع خرد کردن پیاز اشک نریزید چه باید کرد؟ هنگام پوست کردن پیاز,ساقه های جعفری را بجوید یا یک تکه نان یا یک تکه چوب کبریت لای دندانهایتان قرار دهید.رفع بو از ظروف برای برطرف کردن بوی ظروف کافی است که کمی آب گرم مخلوط با گرد خردل رویآنها بریزید و بشویید,بعد با آب ساده شستشو دهید و خشک کنید.ریختن نمک در نمکدان برای اینکه هیچ وقت نمک در نمکدان شما بر اثر رطوبت به هم نچسبد و به راحتی از نمکدان بیرون بیاید چند دانه برنج در نمکدان بریزید.

جلوگیری از سوختن شیر برای جلوگیری از سوختن شیر در موقع جوشیدن لبهء ظرف را با روغن چرب کنید.چگونه نگه داری کردن پنیر بهترین راه برای نگه داشتن پنیر,پیچیدن در کاغذ آلومینیومی است.خرده های پنیر را هیچ وقتدور نریزید, بلکه با چنگال له کرده و با سس سالاد مخلوط کنید و روی سالاد بریزید.در ضمن خرده های پنیر را می توانید روی پورهء سیب زمینی هم رنده کنید و پوره را روی چراغ قرار دهید تا لذیذترشود.چگونه پختن تخم مرغ شکسته برای اینکه تخم مرغ ترک خورده را در آب بجوشانید,قبل از اینکه آن را درآب بیندازید,آهسته و آرام جای ترک خوردگیهای آن را آب لیمو یا نمک بزنید.

نکات خانه داریترفندهای مهم خانگی

نکات مهم و جالب خانه داری

چگونه باز کردن در بلوری بطری هرگاه در بلوری بطری محکم شد یک قطعه پارچهء پشمی را در آب جوش زده و به گردن بطری بچینید در,آن باز می شود.ترک خوردن سیب زمینی برای اینکه سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد مقداری کره یا روغن قبل از پختن سیبزمینی روی آن بمالید.بدین ترتیب هم طعم بهتر و هم از ترک خوردن آن جلوگیری می شود.برطرف کردن بوی پیاز از کارد یا چاقو با بریدن چند هویج بوسیله کارد یا چاقویی که بوی پیاز می دهد منجر به از بین رفتن بوی پیاز می شود.از بین بردن کرم چوب برای نابود کردن کرم چوب که وسایل چوبی خانه از قبیل کمد,میز,صندلی را سوراخ میکنند,باید قسمت هایی که کرم سوراخ کرده به مدت دوازده یا پانزده روز متوالی پیاز به آن قسمت ها بمالید.

پاک کردن لامپ برق هر گاه لامپ منزل شما کثیف شد و خواستید آنرا پاک کنید یک پوست پیاز به آن بمالید بدین صورت لامپ تمیز می شود.پوست کندن گوجه فرنگی اگر می خواهید گوجه فرنگی را به آسانی و بدون آنکه لطمه ای به گوشت آنوارد شود بکنید,نخست آنرا به مدت یک دقیقه در آب جوش بیندازید.بدین صورت پوست آن به آسانی کنده می شود.پوست کندن هویج آسان ترین راه برای پوست کندن هویج,قرار دادن آنها داخل آب جوش و به مدت ده دقیقه می باشد.بدین صورت پوست هویج به راحتی کنده خواهد شد.

 ترفند های جالب و نکات خانه داریترفندهای مهم خانگی

ترفندهای مهم خانگی

خوش عطر کردن قند مقداری از وانیل را در درون ظرفی که قند را در آن قرار می دهید بگذاریدبدین صورت قند بوی خوبی خواهد گرفت.از بین بردن خطهای مداد رنگی موقه ای که بچه ای دیوار اتاق را خط خطی کرد بهترین راه برایاز بین بردن خطها,استفاده از خاکستر سیگار می باشد.بدین صورت انگشت خود را به خاکستر سیگار آغشته کنید و رویخطهای رنگی بمالید.بدین طریق خط های روی دیوار از بین می رود.تمیز کردن ماهی تابه سوخته قابلمه یا ماهی تابه ای که غذا در اثر سوختگی به ته آن چسبیده است برای پاک کردن آن می توان از طریق زیر عمل نمود.

چیدانه  – گهواره

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس