پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

راهکاری برای ازبین بردن اثر سوختگی روی مبل

اشتراک:
اثر سوختگی روی مبل خانه داری
اکثرا سوختگی و جای سوختگی سیگار روی مبل را یکی از بدترین انواع آسیب به لوازم خانه می‌دانند. چرا که سیگار باعث ذوب شدن و از بین رفتن بافت پارچه می‌شود و به‌نظر می‌رسد هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد.ما در این مطلب راهکار اثر سوختگی روی مبل بیان کرده ایم .

سوختگی مبل از جمله مشکلاتی است که همه ی انسان ها در طول زندگی خود ممکن است با آن رو به رو شوند. سوختگی مبل ظاهر نامناسبی به مبل و نمای کلی منزل می بخشد بنابراین اگر با چنین مشکلی مواجه شدید بهتر است سریعا به دنبال راه کار هایی برای از بین بردن این مشکل باشید. راهکارهایی برای از بین بردن اثر سوختگی روی مبل را در پرشین وی ببینید.

اثر سوختگی روی مبل

اگر سوختگی عمیق باشد چاره ای جز رفو کردن ندارید اما در صورت سبک بودن لکه می توانید روی آن پراکسید ئیدروژن بمالید و رویش پنبه خیس بکشید و این کار را چندین بار تکرارکنید .در برخی موارد لکه با مالیدن الکل به سادگی بر طرف می شود و باید روی آن نیز پنبه خیسبکشید .درصورتی که ته لکه باقی مانده از آب اکسیژنه استفاده کنید .اما به هر حال برس زدن روی آن ویا مالیدن با دست فراموش نشود.

قبل از اجرای هر یک از روش‌های زیر برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل، ابتدا محل سوختگی را با یک برس نرم یا یک مسواک به آرامی بر روی آثار سوختگی بکشید تا خاکستر سیگار تا جای ممکن از مبل جدا شود.در موارد جزئی، شما با استفاده از کمی الکل و یک تکه پنبه می‌توانید به سادگی جای سوختگی سیگار روی مبل را برطرف کنید. بعد از پاک کردن با الکل، روی محل را با پنبه خیس بمالید و اگر هنوز اثر کمرنگی از لکه را می‌بینید، می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده نمایید.

اثر سوختگی روی مبلز مشکلات سوختگی روی مبل

از بین بردن جای سوختگی

به جای پنبه می‌توانید از یک برس لطیف نیز استفاده نمایید.شما می‌توانید از مایع لباسشویی نیز برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل استفاده کنید. مقدار مناسبی مایع لباسشویی را روی محل آنقدر بمالید تا لکه مورد نظر در آن حل شود. مایع را با پارچه پاک کنید و روی آن را با پارچه‌ای مرطوب بکشید تا کاملا پاک شود. بعد از خشک شدن مبل، در صورتی که لکه کمرنگی از جای سوختگی سیگار روی مبل را دیدید، می‌توانید از پاک کننده کلر (برای رنگ‌های روشن) یا اکسیژن استفاده کنید.

مخلوط آب و گلیسیرین نیز برای از بین بردن اثر سوختگی روی مبل می‌تواند به شما کمک کنید. مقداری مساوی از این دو را با یکدیگر ترکیب کنید و پارچه‌ای را کاملا به آن آغشته کنید. پارچه خیس شده را روی محل سوختگی بگذارید و ۱ الی ۲ ساعت صبر کنید. سپس، محل را خشک و با پارچه‌ای مرطوب پاک کنید.
آخرین روش برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل، استفاده از خمیر آب و جوش شیرین است. این خمیر جسبنده را روی جای سوختگی سیگار روی مبل بگذارید. بعد از اینکه خمیر خشک شد، آن را بردارید و با پارچه مرطوب کاملا پاک کنید.

رفع جای سوختگی سیگاراثری از سوختگی بر روی مبل

سوختگی های مختلف سیگار روی مبل

رای از بین بردن اثر سوختگی روی مبل، ابتدا محل سوختگی را بررسی کنید؛ و لبه‌های آن را که تغییر رنگ داده‌اند با یک قیچی تیز بچینید. اگر اندازه جای سوختگی سیگار روی مبل بزرگ است، ابتدا باید تکه‌ای از پارچه مبل را از جایی که دیده نمی‌شود بچینید. تکه پارچه را داخل سوراخ قرار دهید (به تطبیق جهت طرح پارچه توجه کنید) و دور آن را به چسب پارچه آغشته کنید. پدی نازک را روی محل بگذارید و یک جسم سنگین مانند کتاب را روی آن قرار دهید. هنگامی که چسب خشک شد، کتاب را بردارید و پد را به آرامی جدا کنید.

اگر جای سوختگی سیگار روی مبل زیاد بزرگ و یا زیاد در معرض چشم نیست، می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از کوسن‌ها و پارچه‌های مناسب آن را بپوشانید.جای سوختگی سیگار بر روی مبل ممکن است فقط باعث لکه شود یا بقدری عمیق باشد که پارچه مبل را سوراخ نماید و منظره ای زشت را ایجاد کند. برای برطرف کردن جای س وختگی سیگار روی مبل می توانید از موادی مانند جوش شیرین، سیگار، براکس و … استفاده کنید

جام جم – راسخون

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس