جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

نکته هایی برای شستن مانتوهای مشکی مجلسی و چادرهای مدل دار

اشتراک:
شستشوی لباس های مشکی خانه داری
لباس های مشکی به طور معمول بعد از چندین بار شست وشو رنگ خود را از دست می دهند و به دنبال آن جلا و جلوه آنها از بین می رود. برای طریقه شستشوی لباس های مشکی با ما همراه باشید .

لباس های مشکی نسبت به سایر لباس ها، نیاز به یک شستشوی دقیق دارند که با رعایت چند نکته می توانید آنها را بدون ایجاد هرمشکلی بصورت کامل شستشو دهید.
شستشوی لباس های مشکی  را در پرشین وی ببینید.

شستشوی لباس های مشکی

مانتوهای مجلسی و چادرهای مدل دار شاید شستن شان برای شما کمی مشکل باشد.ولی نگران نباشید، اگر نکته های زیر را در نظر داشته باشید می تواند به شما کمک بسیاری کند.امروزه به دلیل طراحی چادرهایی در مدل های مختلف مانند چادرهای زیپ دار، شال دار، لبنانی و … استفاده ازآن ها بسیار متداول شده و به خصوص بدلیل طراحی منحصر به فرد بعضی از این مدل ها و آستین دار بودنشان، استفاده برای کارمندان در محل کار و یا برای مادرانی که کودک خردسال دارند بسیار همه گیر شده است.

در ادامه چند نکته ساده در راستای افزایش عمر این گونه البسه و حفظ براقیت و لطافت پارچه درشستشوهای مکرر و روزمره آورده شده است:• این گونه البسه را به هیچ وجه با آب گرمی که
درجه حرارتی بیش از ۶۰ درجه داشته باشد نشویید و بهترین روش این است که با آب سرد شسته شوند.• در صورت امکان آن ها را با دست بشویید و خیلی چنگ نزنید و یا نچلانید.• برای خشک کردن، چادر و مانتو را در آفتاب پهن نکنید و در سایه پهن کنید تا خشک شود.

شستشوی لباس های مشکینحوه شستن لباس‌ مشکی

نحوه شستن لباس

• برای افزایش عمر پارچه چادر و یا مانتوهای مجلسی، آن ها را با شامپو که مواد قلیایی کمتریدارد بشویید زیرا مواد اسیدی به پارچه این گونه البسه آسیب می زند و بهتر است که از مشکین شویاستفاده نمایید.• استفاده از نرم کننده البسه بعد از شستشو برای کاهش الکتریسیته بسیار مناسب و ضروری می باشد.• چادر مشکی و مانتوهای مجلسی را همواره به صورت وارونه اتو برنید تا بر روی پارچه برق نیفتدو چروک ها را حتی الامکان با بخار اتوی بخار صاف نمایید.

لباس های مشکی خود را با آب سرد و بهتر است با دست بشویید زیرا آب گرم رنگ را تحریک می کند تا از روی پارچه بلند شود و بافت پارچه را نرم و شکننده می کند و باعث می شود رنگ از بین برود. شستشو با آب سرد به حفظ رنگ الیاف پارچه کمک می کند بنابراین دمای آب باید بین ۱۵ تا ۲۹ درجه بوده و از این مقدار تجاوز نکند.لیبل لباس را قبل از شستن بخوانید
باید بدانید چه نوع پارچه ای را قرار است بشویید و آیا این لباس قابل شستشو در ماشین لباسشویی است یا خیر زیرا خیلی از لباس ها را نمی توان در ماشین لباسشویی شست.برخی از لباس های گران قیمت مثل پیراهن رسمی مشکی یا کت شلوار مشکی ممکن است نیاز به خشک شویی داشته باشند.

 روش برای جلوگیری از بور شدنشستن لباس مشکی با دست

روش شستن لباس مشکی و تیره

فرایند سایشی شست و شو باعث از بین رفتن رنگ پارچه می شود پس بهتر است در فرایند شست و شو لباس پشت و رو باشد. رنگ لباس های مشکی هنگامی که با ماشین لباسشویی آنها را می شوییم به علت ساییده شدن لباس ها روی یکدیگر از بین می رود. برای جلوگیری از این امر باید تمام زیپ و دکمه های لباس بسته شده و لباس به صورت پشت و رو شسته شوداگر لباس های مشکی را با هم بشویید ، اگر رنگشان را در چرخه شستشو از دست بدهند به علت وجود نداشتن لباس های رنگ روشن دوباره رنگ مشکی را به خود جذب می کنند.

بدونیم  –  هنر فردی

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس