پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

داستان زندگی اسحاق قویدل کوه عضله‌ ایران که با تلخی به پایان رسید

تاریخ نشر :شنبه 26 فوریه 2022 اشتراک:
زندگی اسحاق قویدل تازه ترین ها از دنیای ورزش
اسحاق قویدل یکی از مشهورترین چهره‌ های پرورش اندام ایران در کانادا دار فانی را وداع گفت و بعد از چهار سال مبارزه با سرطان زندگی را بدرود گفت....

قهرمان پرورش اندام کشورمان در اثر سرطان چشم جانش را از دست داد و اما وی قبل از مرگ ورزشکارانی را که علاقه زیادی به این رشته ورزشی دارند از خطرات این رشته و مصرف داروها مطلع کرده بود. در ادامه جزئیات بیشتر درباره زندگی اسحاق قویدل را در پرشین وی مشاهده کنید.

زندگی اسحاق قویدل

اسحاق قویدل قهرمان مازندرانی پرورش اندام ایران و جهان که عناوین زیادی را در مسابقات داخلی و بین‌المللی در دسته سنگین وزن به نام خود کرده بود، در اثر بیماری سرطان چشم از جهان فرو بست. او  آذر ۱۳۹۷ مصاحبه ای با خبرورزشی انجام داده بود که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

ماجرای بیماری شما از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟

واقعیت این است که از یک سال و نیم قبل تقریباً سردردهای من شروع شد و از آنجا که پزشکان نتوانستند تشخیص درستی بدهند، من آزمایشات بسیار، MRI متعدد، سونوگرافی و… را انجام دادم، اما متأسفانه کسی نتوانست چیزی ببیند و من هم فکر می‌کردم چیزی نیست و بعد هم به سوی کانادا پرواز کردم.

حتی آخرین باری که بلیت گرفتم، به خاطر همین سردردها یک ماه سفرم را به تعویق انداختم، اما بعد از ۱۰ روز که از حضور من در کانادا می‌گذشت، به دلیل سرماخوردگی دوباره سردردهایم شروع شد که من به بیمارستان مراجعه کردم و بقیه ماجرا.

 وقتی عازم کانادا می‌شدید، ناراحتی خاصی داشتید و از بیماری خود مطلع بودید؟

یک هفته قبل از اینکه به سوی کانادا پرواز کنم، همه علایم از بین رفته بود، سردردهایم خوب شده و هیچ خبری هم از این بیماری لعنتی نبود.

زندگی اسحاق قویدلاسحاق قویدل در کنار همسر و دخترش

آخرین گفتگو با ورزشکار رشته پرورش اندام

از کی و چگونه به درمان خود مشغول شدید و در کدام بیمارستان کانادا بستری بوده و هستید؟

در ادامه جزئیات زندگی اسحاق قویدل : دقیقاً از روز جمعه دوم آذرماه (۲۳ نوامبر) درمان خودم در بیمارستان سن‌مارکز را شروع کردم. یعنی در آنجا جراحی سرم را انجام داده و بقیه آزمایش‌ها را نیز پزشکان از من گرفتند که متعاقب آن متوجه شدند «کنسر سارکوما» است و ادامه آزمایشات را نیز به آزمایشگاه و پاتولوژی بیمارستان پرنس مارگریتا منتقل کردند تا گرید آن مشخص شود.

من چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ روز در آن بیمارستان بستری بودم و در حال حاضر نیز از بیمارستان مرخص شده‌ام و منتظر این هستم که جواب‌های تکمیلی آزمایشات من بیاید و کار شیمی‌درمانی خودم را شروع کنم.

 چرا زودتر موضوع بیماری خود را رسانه‌ای نکردید؟

این موضوع اصلاً خبر خوشحال‌کننده و افتخارآمیزی نبود که بخواهم آن را رسانه‌ای کنم. اصلاً من جار زدن چنین مسئله‌ای را کار خوشایندی ندانسته و نمی‌دانم.

از طرفی پدر و مادرم نیز پیر هستند و در ایران به‌سر می‌برند که مادرم گهگاهی برای دیدن عکس‌های من، همسرم و فرزندم سری به اینستاگرام می‌زند و من به خاطر همین مسائل صلاح ندانستم خبر را رسانه‌ای کنم تا اینکه برخی از مسائل مرا مجبور به این کار کرد.

 موضوع غربت چقدر در تشدید بیماری شما نقش داشته است؟

باور کنید غربت و دوری، مسائل و رنج‌های خاص خودش را دارد. شما ببینید چنانچه کسی در یک شرایط خاص قرار گرفته و به یک بیماری خاص‌تر مبتلا شود و آن‌طور که باید و شاید هم کسی کنارش نباشد، چه اتفاقی می‌افتد. البته خدا را شکر من اینجا همسر و دخترم را کنار خودم دارم ضمن اینکه در این جا همسر من بستگانی را دارد که مانند خواهر و برادر کنار ما بوده و از ما حمایت می‌کنند.

داستان زندگی اسحاق قویدل کوه عضله‌ ایران که با تلخی به پایان رسیدمرحوم اسحاق قویدل

زندگی اسحاق قویدل قهرمان پرورش اندام

 در حال حاضر چند کیلو وزن دارید و ناراحتی و بیماری اصلی شما چیست؟

من بعد از عمل جراحی که روی سرم انجام دادم، تقریباً ۱۰ تا ۱۲ کیلو وزن بدنم را از دست دادم. یعنی امروز شاید ۱۱۵ کیلو و یا کمتر از آن، وزن بدن من باشد، اما بیماری من، کنسر سارکومای گرید ۴ تشخیص داده شده است که این بیماری نوعی سرطان است که بافت‌های نرم و استخوانی را مورد حمله قرار می‌دهد و به تناوب در بدن پخش می‌شود. در حال حاضر در بدن من هم پزشکان چند تومور دیده‌اند.

دو تا در دو لگن سمت چپ و راست من! یکی در انتهای ستون فقرات! یکی در پشت کمر سمت چپ. یک غده در پانکراس و ۲ غده در سرم که یکی از آن‌ها با عمل جراحی بیرون آمده و یکی دیگر در سمت چپ سر من که هنوز وجود دارد.

 

چه مقدار از هزینه‌های درمان شما تا به امروز توسط مردم تأمین شده است؟

تا حالا ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار مردم عادی کمک کرده‌اند. مردم عادی که اشاره می‌کنم، همان‌هایی هستند که تا امروز هم باشگاه نرفته‌اند. آن‌ها دل بزرگی داشتند. باور کنید تا به امروز یکسری کمک‌هایی به من شده است که باورش ممکن نیست.

مثلاً کسی بوده که در جیبش ۲ میلیون تومان پول داشته که یک و نیم میلیون آن را به من داده است. یا طرف حقوق یک ماه خودش را برای کمک به من داده است یا یک بچه‌ای را شاهد بودم که قلک خودش را شکست تا پول‌هایش را به من بدهد.

یا یک پسر دیگری که می‌خواست با پول‌هایش دوچرخه بخرد، به پدرش گفت؛ پدر من دوچرخه نمی‌خواهم، این پول را برای آقا اسحاق بفرست. باور کنید این اتفاقات خیلی به من احساس قدرت می‌دهد که بتوانم راحت‌تر با این بیماری مقابله کنم.

جزئیات تلخ مرگ کوه عضله ایران

شیمی‌ درمانی را از چه زمانی شروع خواهید کرد؟

متأسفانه اینجا برای انجام کار شیمی‌درمانی، خیلی مرا معطل کرده‌اند که یک بخش آن به این موضوع مربوط می‌شود که فکر می‌کنند من پول ندارم، اما در کل به من گفته‌اند از جمعه آینده (پس‌فردا) به من اطلاع خواهند داد که چه مبلغی را باید به عنوان بیعانه نزد آن‌ها بگذارم تا آن‌ها کار شیمی‌درمانی مرا شروع کنند.

 آیا برای ادامه روند درمان خود، امکان بازگشت شما به ایران وجود دارد؟

راستش بنا به دلایلی این امکان وجود ندارد!

همراهی دوستان و مردم را در این مدت چگونه دیدید؟ فکر می‌کردی تا به این اندازه همراه داشته باشید؟

هرگز در خواب هم نمی‌دیدم که به این اندازه مردم ایران مرا دوست داشته باشند، اما از سوی قهرمانان من زیاد حمایت نشدم که این سؤال را در ذهن من به وجود آورده است که‌ای دوستانی که در اینستاگرام خود پست می‌گذارید و می‌نویسید مردم کمک کنند، پس چرا خودتان چنین نکردید؟ شما کجا بودید؟ آیا این پست‌ها فقط برای خودنمایی بوده یا واقعاً کمک به من!؟

زندگی اسحاق قویدلاسحاق قویدل

در حال حاضر شرایط عمومی شما چگونه است؟

من حالم خوب است، فقط مشکل درد پاهایم باعث شده نتوانم به راه رفتن‌های عادی خودم ادامه دهم و باید با ویلچر راه بروم. باور کنید درد زیادی در این ناحیه احساس می‌کنم که امیدوارم هرچه زودتر با شیمی‌درمانی این درد برطرف شود.

زندگی اسحاق قویدل ورزشکار مشهور

 اگر دوباره به عقب برگردیم و شما حق انتخاب داشته باشید، آیا دوباره این ورزش را انتخاب می‌کردید؟

من هرگز این ورزش را انتخاب نمی‌کردم. ورزشی که برای آن که بتوانم در آن مسابقه بدهم، باید از دارو استفاده می‌کردم. قطعاً اگر به عقب برگردم، من ورزشی را انتخاب می‌کنم که ماحصل آن برای من سلامتی باشد. اصلاً کاش هیچ‌وقت از کشتی بیرون نمی‌آمدم!

علت ورم چشم سمت راست شما چیست؟

ورم چشم سمت راست من به خاطر همان توموری است که در سر و در نزدیک عصب چشم من قرار دارد که این تومور هرگاه شروع به فعالیت و فشار می‌کند، به عصب چشم من هم فشار می‌آورد و ورم چشم من نیز به خاطر همین است که رفتم و سی‌تی‌اسکن گرفتم که خدا را شکر گزارش آن هم مثبت اعلام شد و پزشکان یکسری مسکن به من داده و مرا به خانه برگرداندند.

علت اصلی بیماری شما چیست؟ داروها و مکمل‌ها تا چه اندازه در بروز این بیماری نقش داشته‌اند؟

علت اصلی بیماری من هنوز از سوی پزشکان اعلام نشده است. اما من یقین دارم داروها و مکمل‌های فیکی که در بازار وجود دارد و به دست ما می‌رسید، در بیماری من تأثیر داشته است و به همین دلیل هم از مردم و جوانان می‌ خواهم آگاه باشند و به غیر از داروخانه از هیچ‌جا دارو نگرفته و به کسی هم اعتماد نکنند.

خبر ورزشی

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس