سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تست هوش | ردیف مجهول!

اشتراک:
تست هوش ردیف مجهول پیامک و تبریک تولد
سری جالبی از تست هوش های یک ردیف مجهول برای شما دوست داران تست هوش تصویری آماده کرده ایم که از سطح دشواری سختی برخوردار می باشند

در تست هوش تصویری زیر یک ردیف مجهول می باشد که یک رابطه منطقی بین شکل ها و جود دارد و شما باید /ان رابطه را کشف کنید در ادامه با یکی سری از تست هوش ردیف مجهول را برای شما گرد آوری کرده ایم امیدواریم با دقت به جواب درست برسید با ما همراه شوید

تست هوش ردیف مجهول

یک ردیف کامل از شکل، مجهول است که باید با توجه به منطق شکل، کشف شود. به شکل زیر نگاه کنید. در ردیف دوم سمت راست، کل ردیف مجهول است که باید با توجه به منطق سایر ردیف ها، مشخص شوند. گزینه (ردیف) مناسب را جایگزین نمایید.

تست هوش ردیف مجهول تست هوش

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

پاسخ تست هوش ردیف مجهول !

گزینه ۳

هر شکل سفید به معادل سیاه همان شکل تبدیل می شود و به هر شکل سیاه، یک خط عمودی اضافه می شود.

معما، چیستان و یا هر نام دیگری که برایش انتخاب شده است، در این جا قرار است با این گونه سوالاتی که هوش و تمرکز شما را نشانه گرفته، کمی فسفر بسوزانیم و توانایی ذهن خود را محک بزنیم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

 

سوال شماره ۱

در یک سری از اعداد، یکی از اعداد مجهول است و می خواهیم با توجه به روابط موجود بین اعداد، آن را بیابیم. باتوجه به روابط موجود بین این اعداد، چه عددی باید جایگزین علامت سؤال شود؟

تست هوش ردیف مجهول تست هوش جایگزینی عددی

سوال شماره ۲

یک بطری آبمیوه داریم در حالتی که کاملا پر است و همچنین در حالتی که نصفه است، وزن آن مشخص شده است. وزن بطری خالی چند گرم است؟

تست هوش ردیف مجهول تست هوش بطری ها

سوال شماره ۳

به شکل زیر نگاه کنید. سکّه ای به قطر واحد داریم. دایره ای به قطر ۲ سکّه، رسم می کنیم. حداکثر ۲ سکّه در این دایره جا می شود. حال دایره ای به قطر ۳ سکّه، رسم می کنیم. همانطور که در شکل هم قابل مشاهده است، می توانیم ۷ سکّه در آن قرار دهیم. حال اگر دایره ای به قطر ۴ سکّه داشته باشیم، حداکثر چند سکّه در آن می توانیم جای دهیم؟

توجه: سکّه ها نمی توانند بر روی هم قرار گیرند و باید بصورت افقی، بر روی سطح دایره قرار گیرند.

تست هوش ردیف مجهول تست هوش سکه ها

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

جواب انواع تست هوش ردیف مجهول

جواب سوال شماره ۱

۷۹۴

این سری از اعداد با رابطه زیر تعریف می شوند:

۱۱ ۲۱ ۳۱ = ۶
۱۲ ۲۲ ۳۲ = ۱۴
۱۳ ۲۳ ۳۳ = ۳۶
۱۴ ۲۴ ۳۴ = ۹۸
۱۵ ۲۵ ۳۵ = ۲۷۶
۱۶ ۲۶ ۳۶ = ۷۹۴

جواب سوال شماره ۲

۵۰ گرم

جواب سوال شماره ۳

حداکثر ۱۱ سکه (و البته کمی هم فضای اضافه باقی می ماند!)

(بد نیست بدانید کمترین قطر دایره ای که بتوانیم ۱۱ سکه در آن قرار دهیم، برابر ۳/۹۲۴ سکه خواهد بود.)

بیشتر بخوانید : چرا حرف X نشانه مجهول است؟

تا به حال فکر کرده‌اید که حرف X (ایکس) به چه دلیلی به عنوان علامت مجهول در ریاضیات و علوم به کار می‌رود؟ این موضوع دلیل بسیار جالبی دارد که «تری مور» در این سخنرانی تد [ ] به آن پرداخته است. اگر دلیل اصلی این موضوع را بخواهم در یک جمله بگویم، این است: حرف X علامت مجهول در ریاضی است، چون در زبان اسپانیایی، صدای «ش» وجود ندارد. اما این دو چه ربطی به هم دارند؟

یکی از مهم‌ ترین محل‌های برخورد تمدن اسلامی با اروپا، در بخش جنوبی اسپانیا، موسوم به آندلس بود. داد و ستدهای فرهنگی زیادی میان مسلمین و اروپاییان در این منطقه انجام شده است. کم و کیف این رابطه، تا حدودی از آثاری مانند فیلم سیزدهمین سلحشور (ساخته ۱۹۹۹)، به کارگردانی جان مک تیرنان، قابل دریافت است. بر خلاف عصر حاضر، در آن روزگار، آخرین تئوری‌های علمی از خاور میانه به سایر نقاط جهان صادر می‌شدند. متون نگاشته شده توسط دانشمندان مسلمان، تا چند قرن بعد، اصلی‌ترین مرجع مطالعات دانشمندان اروپایی بود.

در متون ریاضی مسلمانان، که به زبان عربی نگاشته می‌شد، از کلمه «شیئ» (به معنای چیز)، برای اشاره به مجهول استفاده می‌شد. آن طور که در سخنرانی «تری مور» آمده است، زمانی که دانشمندان اسپانیایی خواستند این متون را ترجمه کنند، به مشکل برخوردند؛ چرا که اساسا صدای «ش» در زبان اسپانیایی وجود ندارد. به همین دلیل، آن‌ها آن را با یک صدای دیگر جایگزین کرده‌اند که با ترکیب ck نمایش داده می‌شد. اما به جهت اختصار، برای نوشتن از حرف کای یا خی یونانی استفاده کردند، که علامت نوشتاری آن به این صورت است: χ. به وضوح این حرف، کاملا شبیه به حرف X لاتین است؛ هر چند تفاوت‌های جزئی دارد. این دلیل تاریخی استفاده از حرف ایکس برای نمایش مجهول در ریاضیات و علوم است.

آی هوش , کلامی

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس