جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

معمای شطرنج | مربع های بی رخ (۵)

اشتراک:
معمای شطرنج مربع های بی رخ 5 پیامک و تبریک تولد
علاقمندان به بازی شطرنج با معماهای شطرنج مربع های بی رخ می توانید هوش خود را محک بزنید و از حل آن لذت ببرید

شطرنج یکی از بازی های مورد علاقه ما ایرانیان می باشد و معماهای شطرنجی طرفداران خاص خود را دارند و در سری جدید معمای شطرنج مربع های بی رخ ۵ را برای شما دوستداران آماده کرده ایم که تنها افراد باهوش قادر به حل کردن ان ها هستند با ما همراه شوید و خود به جواب صحیح برسید

معمای شطرنج مربع های بی رخ ۵

در یک صحنه نبرد شطرنج، موقعیتی برای سفید فراهم آمده که می تواند او را برنده قاطع این بازی نماید.

در یک صفحه شطرنج، ۴ رخ همانند آنچه در بالا می بینید، چیده شده اند. آیا می توانید بگویید چه تعداد مربع (با هر اندازه ای) قابل شمارش هستند که در آنها رخی وجود نداشته باشد؟

معمای شطرنج مربع های بی رخ 5معمای شطرنج

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

بیشتر بدانید :شطرنج در فرهنگ ایران

خصوصیات شطرنج با نظام اجتماعی ایرانیان دوران ساسانی و پیش از آن هماهنگی جالبی دارد، به این معنی که روح سلحشوری و به ویژه ترتیب آرایش سپاهیان به دو رده پیاده نظام در جلو و سواران مرکب از اسب، فیل و ارابه در عقب آن، به تاریخ نظام جمع در ایران مراجعه شود. مهم تر از آن اهمیتی خاص قائل شدن برای شاه بود، که در واقع شاه همه چیز در فر و شکوه او خلاصه می شده است.

بنابر این با توجه به آنچه گفته شد و با جمع بندی عواملی که شرح آن ها گذشت یعنی با در نظر گرفتن قدمت بیشتر اسناد تاریخی ایران، تحلیل اصطلاح های علم شطرنج بر پایه اصول دانش زبان شناسی و هماهنگی شطرنج با فرهنگ اجتماعی ایران، می توان پذیرفت که این هنر، چنانکه امروز متداول و مطلوب جهانیان می باشد

معمای شطرنج مربع های بی رخ 5تاریخچه شطرنج در ایران

فن تکامل یافته ای با سابقه ای دو هزار ساله است، که بدون تردید از ایران سر برآورده است،
به شهادت اسناد تاریخی ایرانیان در دوران پیش از اسلام برای پایه گذاری شطرنج گام های اساسی بر داشته اند.

بعد از اسلام تا قرن ۱۶ م، ایرانیان در گسترش شطرنج تلاشی پر ارج داشته اند، و بعد از آن نیز همانند سایر علوم و فنون به عنوان هدیه ای نفیس و پر بها، تقدیم جهان غرب شده است.

پاسخ معمای شطرنج مربع های بی رخ ۵

۹۳ مربع قابل شمارش است: توضیح:باید تعداد مربع های این صفحه شطرنج، از مربع های ۱×۱ به بالا که شامل مهره رخ نیستند را بشماریم، به این ترتیب خواهیم داشت: مربع های ۱×۱: ۶۰ مربع (۴-۶۴) مربع های ۲×۲: ۳۳ مربع (۱۶-۴۹) هیچ مربعی با اندازه ۳×۳ و بالاتر نمی توانیم پیدا کنیم که شامل رخ نباشد. پس در مجموع ۹۳ مربع قابل شمارش خواهند بود.

آی هوش , ارگ

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس