سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بهترین روغن ها برای پوست صورت + معرفی ۶ روغن عالی

اشتراک:
بهترین روغن ها برای پوست زیبایی و آرایش
روغن ها محصولات خوبی برای رفع خشکی پوست هستند. اما تمام روغن ها برای همه افراد مناسب نیستند. پس باید صرفا روغن هایی را انتخاب کنید که برای پوست شما مفید باشند. هنگام خرید روغن باید به اصل بودن آن توجه کنید.

بهترین روغن ها برای پوست کدام ها هستند؟ بدون شک همه ما آرزوی داشتن پوستی صاف و بدون لک را داریم و به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می دهیم. ممکن است روش های زیادی را هم برای داشتن پوستی صاف و سالم امتحان کرده باشیم. می توانید به جای روش های مدرنی مانند هایفوتراپی یا ار اف فرکشنال برای جوانسازی پوست خود از روش‌های سنتی کمک بگیرید.

یکی از این روش های موثر روغن تراپی پوست است. این روش که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته هم روش موثری بوده و هم نسبت به روش‌های مدرن مقرون به صرفه تر است. استفاده از روغن های طبیعی راهی عالی برای از بین بردن لک و جای جوش، جوانسازی پوست و بازگرداندن رطوبت به پوست خشک است. در این مطلب برخی از بهترین روغن ها برای پوست صورت را با هم بررسی می کنیم.

بهترین روغن ها برای پوست

روغن نارگیل جزو بهترین روغن ها برای پوست صورت

روغن نارگیل که جزو بهترین روغن ها برای پوست های خشک است از میوه نارگیل به دست می آید. این منبع غنی از چربی های اشباع شده از جمله تری‌گلیسیرید هاست. اسید های چربی که در روغن نارگیل وجود دارند پوست را صاف کرده و باعث تسکین آن می‌شوند. چربی طبیعی و چربی های اشباع شده ای که در این روغن وجود دارند موجب جلوگیری از کم شدن رطوبت پوست صورت می‌شوند و آن را شفاف و صاف می کنند.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور معجزه آسایی پوست را نرم و لطیف می کند. این روغن در صورتی که با سایر نرم کننده ها ترکیب شود باعث می شود پوست رطوبت خود را تا چندین ساعت حفظ کند. از روغن نارگیل و ترکیبات آن در محصولاتی مانند شوینده های بدن، پاک کننده های صورت و شامپوها و دیگر محصولات آرایشی استفاده می شود.

روغن آفتابگردان جزو بهترین روغن ها برای پوست صورت

روغن آفتابگردان از دانه های گیاه آفتابگردان گرفته می شود و حاوی اسیدهای چربی مانند اسید پالمتیک و اسید لینولئیک است. با مالیدن این روغن به پوست اسیدهای چرب آن به طور طبیعی جذب چربی های محافظ موجود در پوست صورت می شوند. روغن آفتابگردان برای پوست هایی که دچار خشکی و ناراحتی های خفیف یا متوسط شده‌اند مفید است.

خواص روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان باعث شاداب تر و نرم تر شدن پوست می شود. از این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست مانند پاک کننده های صورت استفاده می شود. این روغن را می‌توان با سایر روغن ها و نرم کننده های دیگر ترکیب نمود.

روغن هسته انگور

این روغن گیاهی غیر معطر از هسته انگور گرفته می شود. این روغن چربی اشباع شده کمی دارد که موجب می‌شود بافت آن بسیار سبک باشد. روغن هسته انگور دارای درصد بالایی ویتامین ایی می باشد. وجود ویتامین E در این روغن آن را به یک آنتی‌اکسیدان قوی تبدیل کرده است.

فواید روغن هسته انگور

روغن هسته انگور پوست را نرم و درخشان و لطیف می کند. حاوی آنتی اکسیدان است که مقاومت پوست را در مقابل آلودگی و دیگر آسیب های محیطی بالا میبرد. از این روغن در بسیاری از نرم کننده ها و محصولات مراقبت پوست استفاده می شود. این روغن در محصولاتی که برای پوستهای خشک تولید شده‌اند هم کاربرد دارد.

روغن زیتون جزو بهترین روغن ها برای پوست صورت

روغن زیتون که فواید زیادی دارد از فشردن میوه زیتون به دست می آید. شاید شما از این روغن بیشتر در پخت و پز استفاده کنید ولی نوع تصفیه شده آن در خیلی از محصولات مراقبت از پوست به کار برده می‌شوند. زیتون شامل اسید چرب های مانند اسید پالمتیک و اسید لینولئیک است. این روغن که به خوبی پوست را مرطوب می‌کند حاوی ویتامین E بوده که یک آنتی اکسیدان مهم به حساب می آید.

خاصیت روغن زیتون

روغن زیتون برای پوست های خشک و معمولی مناسب می باشد. این روغن به اندازه دیگر روغن های گیاهی سبک نیست. به همین علت بهترین روغن برای پوست های چرب محسوب نمی‌شود. این روغن باعث جوانسازی پوست شده و خشکی آن را کاهش داده و درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد.

روغن آرگان جزو بهترین روغن ها برای پوست صورت

بهترین روغن ها برای پوست

روغن آرگان که نوعی روغن غیر معطر است از هسته آجیل‌های درخت آرگان گرفته می‌شود. روغن آرگان بکرینا خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد و روان است. این روغن حاوی اسیدهای چرب مفید مانند اسید پالمتیک و اسید فولیک است. این روغن نیز مانند روغن زیتون سرشار از ویتامین E می باشد. روغن آرگان برای انواع پوست های مختلف مناسب است اما برای پوستهای خیلی خشک و خشک بسیار فایده دارد و حس خوشایندی را به آنها انتقال می‌دهد.

خواص روغن آرگان

با مصرف کردن روغن آرگان پوست شما براق و صاف خواهد شد. با مصرف این روغن پوست شما برای مدت بیشتری نرم و لطیف باقی می‌ماند. معمولاً ادعا می شود که این روغن اثرات معجزه آسایی برای پوست دارد و بهترین روغن گیاهی است. اما در واقع نمی‌توان گفت که بهترین روغن گیاهی موجود برای پوست محسوب می شود.

روغن بادام شیرین

ما بادام را به عنوان آجیل مصرف می‌کنیم اما می توان از بادام محصولات دیگری هم به دست آورد. که یکی از آنها روغن بادام است. استفاده از روغن بادام شیرین می تواند اثرات مثبتی روی پوست صورت داشته باشد. روغن بادام شیرین طبع ملایمی دارد و دارای مقادیر زیادی  ویتامین و مواد معدنی است که به درمان اکثر بیماری های پوستی کمک میکند.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

روغن بادام شیرین طبع ملایمی دارد و سرشار از ویتامین‌های مفید مانند ویتامین E می باشد. از این روغن می توان برای مرطوب کردن پوست هایی که حساس هستند استفاده کرد. این روغن دارای ماده معدنی روی و پتاسیم است و هیچ گونه حساسیتی برای پوست های حساس ایجاد نمی کند. یکی از معروف‌ترین فواید روغن بادام برای پوست محبوس کردن رطوبت در پوست و پیشگیری از خشکی پوست است. همچنین روغن بادام حاوی فسفر منیزیم و مس است.

بهترین روغن ها برای پوست

خواص روغن بادام شیرین در بهبود چین و چروک اطراف چشم و صورت

روغن بادام شیرین حاوی ویتامین A  است. این ویتامین با تحریک سلول های پوستی موجب انتشار بافت تازه می‌شود. با استفاده کردن از این روغن می توانید بافت پوستی اطراف چشم و صورت خود را جوان و صاف نگه دارید. همچنین این روغن دارای امگا۳ است که مانع از پیری زودرس پوست می‌شود و از پوست در برابر ضرر اشعه های آفتاب محافظت می کند. روغن بادام دارای مواد ضد التهابی طبیعی برای پوست و مو نیز هست. و چون پوست را مرطوب می کند می توان از آن برای رفع پف زیر چشم هم استفاده کرد. استفاده از این روغن برای زیر چشم هیچ ممنوعیتی ندارد. فقط در صورتی که به آجیل ها مخصوصاً بادام حساسیت دارید از این روغن استفاده نکنید.

سخن پایانی

استفاده از روغن ها می‌تواند مزیت‌های زیادی برای پوست صورت داشته باشد. روغن ها محصولات خوبی برای رفع خشکی پوست هستند. اما تمام روغن ها برای همه افراد مناسب نیستند. پس باید صرفا روغن هایی را انتخاب کنید که برای پوست شما مفید باشند. هنگام خرید روغن باید به اصل بودن آن توجه کنید. چون فقط روغن هایی که کیفیت مرغوبی دارند بهترین تاثیر را روی پوست شما می گذارند.

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس