جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بیوگرافی کامل ماریا کالاس (خواننده معروف اپرا)

اشتراک:
ماریا کالاس بیوگرافی افراد مشهور
در این مطلب با ماریا کالاس که یکی از خوانندگان معروف امریکایی در زمینه اپرا می باشد آشنا می شوید . در ادامه عکس هایی از او آورده شده است . با ما همراه باشید.

ماریا کالاس خواننده یونانی آمریکایی و متولد سال ۱۹۲۳ و درگذشته در سال ۱۹۷۷ می باشد .خانواده او از یونان به نیویورک مهاجرت کرده بودند و او در نیویورک زاده شد . به او  دلیل صدای بی نظیرش در قرن بیستم ملکه اپرا می گفتند .بد نیست بدایند مادر او از سه سالگی در تلاش بود تا او موسیقی را بیاموزد و تلاش بسیاری برای موفقیت او در این زمینه انجام داد . برای آشنایی بیشتر با او با پرشین وی همراه باشید.

آشنایی با ماریا کالاس خواننده

ماریا کالاس خواننده یونانی-آمریکایی زادهٔ ۲ دسامبر ۱۹۲۳ و در گذشتهٔ ۱۶ سپتامبر در محدوده صدایی سوپرانو بود.

ماریا کالاس ، در روز دوم دسامبر سال ۱۹۲۳ در نیویورک زاده شد. پدر و مادرش از مهاجران یونانی بودند.

ماریا فرزند سوم یک خانواده یونانی است که در نیویورک متولد می‌شود. تولدی که فاصله چندانی با مرگ برادر کوچک او نداشت،
شادی چندانی نیز به بار نیاورد. پیانو بنا به خواست مادر با وجود اوضاع مالی نه چندان خوب جزء لاینفک خانه بود.

ماریا کالاسبیوگرافی ماریا کالاس

اوانگلیا که صدای خوش را از پدر به ارث برده بود، خیلی زود متوجه استعداد کودک خردسالش در زمینه موسیقی
و آواز می‌شود. در آشپزخانه کار می‌کرد که نوائی دلپذیر از پیانو می‌شنود و با عجله خود را به اتاق می‌رساند.

ماریا را می‌بیند که با دستان کوچکش بر روی پیانو قطعه‌ای می‌نوازد و آوازی را زمزمه می‌کند. از آن پس
اوانگلیا آرزوهای سرخورده خود را در ماریا می‌دید و از هیچ کوششی برای موفقیت او دریغ نمی‌کرد.

هشت ساله بود که قطعه لاپالوما را نواخت و ده ساله بود که آریای کارمن را اجرا کرد. بازگشت به یونان
پس از اتمام دوره دبیرستان نقطه عطفی نیز برای زندگی موسیقائی ماریا بود.

نخستین اجرای ماریا کالاس

نخستین اجرای صحنه ای ماریا در همان آتن در آوریل سال ۱۹۳۸ بود. حالا علاوه بر اوانگلیا، ماریا نیز از هیچ
کوششی برای بالا رفتن از پله‌های شهرت دریغ نمی‌کرد. استاد بعدی آواز او الویرا هیدالگو بود
که تا پایان عمرِ کالاس همچنان استاد او باقی ماند.

هیدالگو می‌گوید:«ماریا یک استعداد خارق العاده بود اما برای من بیشتر از این‌ها ارزش داشت. تنهائی او را
احساس می‌کردم و به همین دلیل مثل دخترم با او رفتار می‌کردم. همیشه به او تذکر می‌دادم
باید مراقب زیبائی دست‌هایش باشد و مانند یک پریمادونا آراسته بپوشد.
او بهترین شاگرد و مهربان‌ترین دختر برای من بود.»

ماریا کالاسزندگینامه ماریا کالاس

نخستین کنسرتش را در ۱۵ سالگی داد و از همان زمان نزد استادان سرشناسی چون ماریا تریولا
و الویرا د هیدالگو آموزش آواز دید. در ۲۶ سالگی با بازرگان ایتالیایی جوانی باتیستا منجینی
ازدواج کرد و تابعیت آن کشور را پذیرفت.

دلیل ماندگار شدن ماریا کالاس

آنچه کار او را ماندگار و اثرگذار کرده، تنها تکنیک خوانندگی نیست بلکه تحویل کلام در سخت‌ترین بخش‌های آوازی،
اجرای نرم آهنگین نقش‌ها در اپرا و انعطاف در بیان نقش‌های گوناگون است. از کنسرتهای ماریا کالاس
تنها ۵ فیلم باقی مانده که از جمله‌ی آنها کنسرت‌های ماندگار او در سال ۱۹۵۸ در پاریس و ۱۹۶۲ در کاونت گاردن لندن‌اند.

زندگی ماریا کالاس تنها دستخوش فرازها و فرودهای موسیقایی نبود. او با اوناسیس میلیاردر سرشناس آن زمان،
سر و سّری عاشقانه داشت که به جدایی از همسرش منجینی در سال ۱۹۵۹ انجامید.
رسانه‌ها از فرزند این دو نوشته‌اند که گویا در سال ۱۹۶۰ در میلان ایتالیا زاده شده است.

در سال ۱۹۶۹ در فیلم «مدآ» اثر پاولو پازولینی نقش مدآ را بازی کرد. در سال ۱۹۷۱ به عنوان استاد آواز اوپرا
در آموزشگاه عالی سرشناس نیو یورک، جولیارد اسکول تدریس کرد ولی ۱ سال بیشتر دوام نیاورد.

ماریا کالاسعکس های ماریا کالاس

در سالهای آخر زندگی، چند رسیتال ماندگار به همراهی هم‌آواز پیشینش جوزپه دی استفانو اجرا کرد
و با وجود کاهش قدرت صدا، با حضور بی‌مانندش در صحنه، هزاران هزار مشتاق را به تالارها و سالن‌های کنسرت کشاند.

ماریا کالاس در ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۷ در ۵۳ سالگی در پاریس بر اثر سکته قلبی درگذشت. آوازهای او در ۷۰ سی دی
توسط بنگاه EMI منتشر شده و او را به عنوان نخستین بانوی آواز در قرن بیستم به ثبت رسانده است.

بیشتر بدانید زندگی مالامال از تناقض ماریا کالاس

می‌گویند زندگی کالاس پر از تناقض است. در ظاهر زنی خشن و بدبرخورد، اما در صحنه آنچنان احساساتی که اشک را
از دیدگان تماشاگران جاری می ساخت. زنی که همه چیز را فدای هنرش می‌کرداما وقتی
پای عشق به میان آمد، هنر مغلوب عشق شد.

در آغاز آنچنان چاق بود که ناقد ایتالیائی پس از اجرای “آیدا” گفته بود: «بسیار مشکل بتوان روی صحنه پاهای فیل را
از پاهای ماریا تشخیص داد.» ناگهان اماهمین زن چاقِ به روایتی ۱۱۰ کیلوئیِ بدلباس و بدهیکل با صورتی
مالامال از جوش به زنی زیبا و خوش پوش و خوش هیکل بدل می شود.

ماریا کالاسماریا کالاس خواننده اپرا

ماریا حتی در تاریخ تولدش نیز اختلاف نظر وجود داشت. مادرش اوانگلیا می‌گفت چهارم دسامبر به دنیا آمده.
در حالی که پزشک همراه با مادر در روز زایمان، تاریخ تولد او را دوم دسامبر می‌داند.

از توسکا تا اسکالا

شاید اگر خواننده “توسکا” در اپرای آتن ناگهان مریض نمی‌شد، ماریا خیلی دیرتر به شهرت می‌رسید.
اما همین اتفاق ساده سبب شد تا هیدالگو ماریای جوان را در سال ۱۹۴۱ در سن هجده سالگی برای نخستین بار
به روی صحنه بفرستد. «او یک توسکای فراموش نشدنی بود و تا پایان عمر در این نقش ستاره درخشان و تکرارنشدنی باقی ماند.»

آتن اما هنوز آن جائی نبود که بتواند برای ماریا شهرتی جهانی به بار بیاورد. هدف ماریا اسکالای میلان بود.
به ایتالیا رفت تا اسکالا را فتح کند. آشنائی با باتیستا مِنِگینی ایتالیائی و سپس ازدواج با او با تفاوت سنی بسیار،
نخستین گام‌ها در این راه بود. در اسکالا پذیرفته نشد،

اما در “ورونا” به روی صحنه رفت. روز و شب تمرین می‌کرد و اجرای هیچ نقش مشکلی را حتی در فرصت‌های کوتاه رد نمی‌کرد.

اولیور مِرلین در کتاب خود می‌نویسد: «ماریا از سه صدا برخوردار بود: صدای بالا، صدای میانی و صدای پائین
همان زیر و بم است.»

ماریا کالاسماریا کالاس خواننده آمریکایی

سرانجام اما کوشش‌ها به ثمر رسید و ماریا موفق به فتح اسکالا شد. موفقیت اما همیشه توام با حسادت اطرافیان بود.
کالاس در اینباره می‌گوید:« با اجرای لاتراویاتا در اسکالا، احساس آزادی کردم. تا زمانی که بهترین را ارائه می‌دادم
و مردم و منتقدین از من و هنرم حمایت می‌کردند برایم اهمیت نداشت که یک احمق مزاحم من شود.»

صدای کمیاب

از آن پس طرفداران صدای ماریا کالاس تشویق‌های او را زمان‌بندی می‌کردند. بطور مثال می‌گفتند
“مردم ۲۵ دقیقه روی پا ایستادند و او را تشویق کردند.” یا اینکه “۳۰ دقیقه کف زدن ها به درازا کشید.” بالاترین دقایق
پس از اجرای نورما بود که ۳۷ دقیقه ادامه داشت.

منِگینی نه تنها مدیر برنامه های ماریا بود که امور مالی او را هم در دست داشت. رقم دستمزدها همچنان
سیر صعودی را طی می‌کرد. “بینگ”سرپرست اپرای متروپولیتن در نیویورک پس از آن که رقم درخواستی ماریا را شنید،
گفت: « تقاضای حقوق کالاس از درآمد پرزیدنت آمریکا بالاتر است.»

ماریا هم در جواب گفته بود: «پس بگذارید پرزیدنت برایتان بخواند.»

اما آن چه ماریا را ماریا کالاس جاودانی می‌کرد، نه تنها صدای استثنائی‌اش که اجرای صحنه‌ای او نیز بود.
تا آن جا که یکی از منتقدین درباره او نوشت: «ماریا بیشتر بازیگر است تا خواننده.»

ماریا کالاسعکس متفاوت ماریا کالاس

ماریا فدای کالاس

عشقی که با ازدواج اوناسیس با ژاکلین کندی با ناکامی مواجه شد. کالاس اما از همان لحظه عاشق شدن،
ظاهرا هنرش را فراموش کرد. در دعواهائی که میان او و اوناسیس در جریان بود و بسیاری از میهمانان
کشتی مجلل کریستینا شاهدش بودند،

اوناسیس کار را به جائی رساند که حتی دیگر ارزشی هم برای هنر او قائل نبود. یک بار به او می گوید
تو خیال می کنی کی هستی؟ تو فقط یک سوت توی گلویت داری که تازه آن هم خراب شده!

ماریا کالاس اما سال ها بعد در کلاس های درسی که در نیویورک برایش تدارک دیده بودند، خطاب به شاگردانش
می گوید:« از شکست هم می‌توانیم همانقدر فراگیری داشته باشیم که از موفقیت.»

قیاس با کالاس

میان ماریا کالاس و هنرش سه چیز فاصله انداخت: سینوزیت، ناراحتی فشار خون و عشق. او اما همچنان
به عنوان خواننده‌ای استثنائی در قرن بیستم باقی مانده است. در سال های پایانی عمر بنا به تقاضای پازولینی
به سینما روی آورد و نقش “مِدِآ” را بازی کرد.

ماریا کالاسخواننده اپرا

ماریا تمام دردهای مدآ اعم از ناامیدی، عشق ناکام، جنون و خشم را در این فیلم با چشمان و حرکات
صورتش نشان داد. این فیلم در پاریس با استقبال زیادی مواجه شد و ماه ها بر روی پرده سینما بود.

پازولینی می‌گوید: «ماریا در عین حال که زنی فوق العاده است، در درونش شخصیت یک زن باستانی را دارد.»

ماریا با یک سکته قلبی مشتاقانش را پشت درهای اپرا برای همیشه در انتظار گذاشت. ماریا پیشتر
به شاگردان خود گفته بود: «ما هنرمندان، خدمتگزار آهنگسازان و مردم هستیم و در این راه باید
آمادگی قربانی کردن را داشته باشیم. اگر موسیقی را دوست دارید باید یک هنرمند فداکار باشید.»

آفتاب , برترین ها

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس