شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

اعلام جزییات نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ / افزایش نجومی نرخ بیمه شخص ثالث

تاریخ نشر :یکشنبه 17 مارس 2024 اشتراک:
نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ اخبار گوناگون
نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۳ تعیین شد. مهم ترین عامل در تعیین آن، نرخ دیه اعلام شده از سوی قوه قضاییه می باشد. با توجه به افزایش نرخ دیه که به طبع آن، نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز افزایش می یابد

در سال جاری میزان افزایش بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد و رشد حق دیه ۵۰ درصد بود که سبب مشکل برای شرکت‌های بیمه شده بود و امسال تصمیم گرفته شد که در همان سطح رشد حق دیه، بیمه شخص ثالث را افزایش دهیم.  جزییاتی درباره نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ را در ادامه در پرشین وی می توانید بخوانید.

نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳

مجید مشعلچی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به دنبال افزایش ۳۳.۳ درصدی نرخ دیه برای سال ۱۴۰۳، شورای عالی بیمه در راستای حمایت از معیشت بیمه گذاران، نرخ رشد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ را ۳۵.۵ اعلام کرد. قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۳ در ماه‌های غیرحرام را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

در رانندگی با هر وسیله نقلیه ای حتی با موتورسیکلت و اتومبیل احتمال تصادف و در پی آن بوجود آمدن خسارت مالی و یا جانی وجود دارد، بیمه شخص ثالث بر اساس قانون مصوب، جبران مسئولیت مدنی همه خسارات مالی و جانی (دیه) ایجاد شده از طرف راننده مقصر برای شخص ثالث و دیه سرنشین خودرو و حتی راننده مقصر را جبران می‌کند.

پوشش جانی بیمه ثالث

پوشش جانی شامل موارد غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی می‌شود. در واقع پوشش جانی بیمه شخص ثالث دیه یا ارش شخص ثالث آسیب‌دیده در تصادف را براساس نوع صدمه بدنی از جمله شکستگی، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم پرداخت می‌کند.

پوشش مالی بیمه ثالث

پوشش مالی تمامی خسارت‌های مالی و مادی که به‌دلیل تصادف یا برخورد ماشین بیمه‌شده به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود را جبران می‌کند. این خسارت ممکن است آسیب به خودروی دیگر باشد یا اجسام ثابت دیگر مثل گاردیل و درخت و جدول یا حتی حیوانات.

پوشش حوادث راننده

راننده مقصر حادثه هم درصورت داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با ماشین می‌تواند هزینه خسارت‌های جانی خود را از بیمه شخص ثالث بگیرد.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

هر فرد بیمه گذار باید تمدید بیمه نامه خود را قبل از پایان تاریخ اتمام بیمه نامه و یا در همان تاریخ انجام دهد. اگر تمدید بیمه نامه به تاخیر بیافتد، بابت هر روز دیر کرد جریمه ای پرداخت شود. جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث به مبلغ بیمه نامه شخص ثالث اضافه می شود. نرخ جریمه بیمه بر اساس نوع خودرو و به صورت روز شمار در شرکت های بیمه با نرخ های متفاوتی محاسبه می شود. البته جریمه دیرکرد حق بیمه به صورت روز شمار بوده و تا یکسال یعنی ۳۶۵ روز محاسبه می شود و بعد از گذشت یکسال شمسی کلیه تخفیفات عدم خسارت از بیمه ثالث حذف گردیده و حق بیمه بیمه نامه دوبرابر می گردد . نکته: در بیمه شخص ثالث از تمدید بیمه نامه یکسال بگذرد یا چند سال، جریمه دیر کرد برابر است با جریمه دیر کرد یکسال.

خبر آنلایین

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
تصاویر خبری
بیشتر >
آرون گروپس