شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بیوگرافی کامل رضا توکلی

اشتراک:
بیوگرافی رضا توکلی بیوگرافی افراد مشهور
در این مطلب با رضا توکلی که از بازیگران معروف سینما و تلویزیون می باشد آشنا می شوید . در ادامه عکس هایی از او را مشاهده می کنید . با ما همراه باشید.

رضا توکلی بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۳۹ در مشهد می باشد .او از مرکز فیلمبرداری و تئاتر نیروی هوایی بازیگری را یاد گرفته است .او تا کنون دو فیلم به نام های سگ های پوشالی و گام آخر را کارگردانی کرده است .از فیلم های این بازیگر می توان او یک فرشته بود , زیر زمین , پنج کیلومتر تا بهشت و کیمیا را نام برد . با پرشین وی همراه باشید تا با بیوگرافی رضا توکلی آشنا شوید .

بیوگرافی کامل رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون

در بیوگرافی رضا توکلی آمده است که او متولد  ۱۸ تیر ۱۳۳۹در مشهد بازیگر سینما و تلویزیون می باشد .او در سال ۱۳۷۷ سریال گام آخر به تهیه‌کنندگی محمدرضا خالقی را کارگردانی کرد که از شبکه یک پخش شد.

فیلم کوتاه ۱۶ م.م روز مریم محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از ساخته‌های توکلی است.

بد نیست بدانید رضا توکلی در سال ۹۷ دچار مشکل قلبی و مجبور به انجام عمل قلب باز شد .

بیوگرافی رضا توکلیبیوگرافی رضا توکلی

فیلم های رضا توکلی

سینما

دوازده صندلی (۱۳۹۰)

بوی گندم (۱۳۸۹)

قند تلخ (۱۳۸۷)

معبد جان (۱۳۸۷)

استخونای بابام (۱۳۸۶)

دایناسور (۱۳۸۶)

خیلی دور، خیلی نزدیک (۱۳۸۳)

و…

تلویزیونی

افسانه هزارپایان (۱۳۹۷)

سر دلبران (۱۳۹۷)

پرستاران (۱۳۹۵)

برادر (۱۳۹۵)

آخرین بازی (۱۳۹۳)

کیمیا (۱۳۹۳)

رهایی (۱۳۹۲)

و…

کارگردان

سگ‌های پوشالی (فیلم)

گام آخر – ۱۳۷۷ (مجموعه تلویزیونی)

بیشتر بدانید رضا توکلی: بازیگری را از فتحعلی اویسی یاد گرفتم

این بازیگر و کارگردان سینما گفت: اتفاقاتی مانند زیاد شدن فالوور‌ها از زبان کسانی که خودشان را سوپراستار مردم می‌دانند، اتفاق خوبی نیست البته این آدم‌ها نه فقط در هنر بلکه در همه جا حضوز دارند . این از عواملی است که ما را به قهقرا، جاده خاکی و در نهایت سیاه چال می‌برد.

بیوگرافی رضا توکلیبیوگرافی رضا توکلی بازیگر

رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره وضعیت بازیگری در این روز‌ها گفت: من در “افسانه هزارپایان” نقشی را برعهده گرفته ام که با نقش‌های دیگرم فرق دارد. بسیاری به من گفتند چرا این نقش را قبول کردم در حالی که باید به آن‌ها گفت: در این شرایط بیکاری، آن هم بعد از تهیه کنندگی و بازی‌هایی که داشته ام و علاقه ام به این ژانر، بازی در “افسانه هزارپایان” را پذیرفتم.بیوگرافی رضا توکلی

وی ادامه داد : بعضی ها اعتقاد دارند رسم نیست که یک بازیگر ژانر خود را تغییر دهد، اما من برنامه ریزی می‌کنم که خودم را در موقعیت‌های مختلفی محک بزنم. از پیشنهادات متفاوتی که به من داده می‌شود اثری را انتخاب می‌کنم که در شان من و تجربه‌هایی که کسب کرده ام باشد.

این بازیگر درباره این که آیا همچون فتحعلی اویسی که در مقطعی پا به عرصه طنز و نقش‌های متفاوت از آن چه داشت و بود گذاشت او نیز چنین تصمیمی را برگزیده است اظهار کرد: فتحعلی اویسی استاد بنده است و من از او درس یاد می‌گیرم. من از استادانی، چون فتحعلی اویسی و ابوالفضل پورعرب در سریال “زیرزمین” نیز بازیگری آموختم و هنوز خود را شاگردی می‌دانم که در حال یادگیری هستم. من مقابل دوربین هر کارگردانی قرار می‌گیرم اعلام می‌کنم که یک خمیر و آدم مبتدی هستم که الان در اختیار شما برای شکل گیری نقش هستم. یک کارگردان هوشمند توانایی‌های یک بازیگر را کشف می‌کند.

نظر رضا توکلی درباره ویژگی یک کارگردان خوب

توکلی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کارگردان این است که بتواند خوب بازیگر را ببیند، بتواند انرژی اش را درک کند، رابطه صمیم با او برقرار کند و برای بازیگرش خساست به خرج ندهد و قیافه نگیرد. بازیگران ما باید یاد بگیرند که یک سکانس در صورت اجرای زیبا و درست به درستی دیده خواهد شد نه اینکه تنها برای خود بازی کند و فقط نقش خودش مهم باشد، چون تماشاگر متوجه این به هم ریختگی سکانس خواهد شد.

بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی

نظر رضا توکلی درباره فضای مجازی

حضور هنرمندان را در فضای مجازی بد نمی دانم بلکه موافق نیز هستم. معتقدم شبکه‌های مجازی باشد تا خود را با شبکه‌های جهانی تطبیق دهیم. اینکه ما می‌توانیم در فضای مجازی با یکدیگر رابطه داشته باشیم و از اطلاعات یکدیگر استفاده کنیم کار بدی نیست، اما اتفاقاتی مانند زیاد شدن فالوور‌ها از زبان کسانی که خودشان را سوپراستار مردم می‌دانند، اتفاق خوبی نیست البته این آدم‌ها نه فقط در هنر بلکه در همه جا هستند. این از عواملی است که ما را به قهقرا، جاده خاکی و در نهایت سیاه چال می‌برد. اگر در فضای مجازی خبررسانی شود و مردم با هنرمند ارتباط داشته باشند بد نیست. امیدوارم شرایطی مهیا شود که تا کسی را ندیده ایم و یقین پیدا نکرده ایم او را قضاوت نکنیم. البته باید بدانیم در شبکه‌های مجازی همه خوب نمی‌بینند.

گفتگو با رضا توکلی

مردم شما را بیشتر به عنوان بازیگر نقش‌های مکمل می‌شناسند. خودتان نسبت به جایگاه بازیگران مکمل چه ارزیابی‌ای دارید؟

سخت‌ترین نقش‌های بزرگ دنیا نقش‌های مکمل است. بازیگر مکمل وقتی کنار یک بازیگر نقش اصلی قرار می‌گیرد وظیفه دارد پاساژ‌های قصه را پر کند. تمام سعی و تلاشم این است که نقش را خوب ارائه بدهم. مهم نیست که نقش مکمل باشد یا اول. مهم این است که چگونه کار می‌کنی. براساس اعتقاداتم کوتاه و بلند بودن نقش مهم نیست. من دوست دارم نقش‌های کوچک را بزرگ بازی کنم. خیلی وقت‌ها من نقش یک را قرارداد بسته‌ام، دقیقه نود گفته‌اند باید نقش سه را بازی کنی. روی بازیگر فشار روحی، روانی می‌آید. اما به خاطر مسائل مالی و اقتصادی باید به یک‌سری پیشنهاد‌ها تن بدهیم.

بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی در نقش روحانی

شما احساس می‌کنید توانایی ایفای نقش‌های مطرحی را داشته‌اید. اما به شما پیشنهاد نشده است. تا به حال نقشی بوده که بخواهید آن را بازی کنید و خودتان به تهیه‌کننده پیشنهاد دهید؟

یک موقعی خیلی دلم می‌خواست این اتفاق در ایران رایج شود. یک جایی خواندم فلان بازیگر بزرگ دنیا وقتی از نوشته شدن فیلمنامه‌ای با خبر می‌شد، خودش سراغ تهیه‌کننده می‌رفت و بازی در یکی از نقش‌ها را پیشنهاد می‌کرد. مثلا وقتی آقای اسپیلبرگ می‌خواست یک فیلم بسازد او به دفترش مراجعه می‌کرد و می‌گفت: این نقش مال منه.بیوگرافی رضا توکلی

در زمان ساخت فیلم لیلی با من است من فکر کردم شاید در ایران هم بشود این طوری برخورد کرد. من به دفتر آقای کمال تبریزی رفتم. قصه صادق‌ ماجرای زندگی من بود. پلان به پلانش زندگی من بود. در آنجا به من نقش دیگری را پیشنهاد دادند. فیلمنامه را خواندم و گفتم: این داستان نعل به نعل زندگی من است. صادق منم. من باید بازی کنم. من این نقش را می‌ترکانم. گفتند: نمی‌شود، تو باید آن یکی را بازی کنی.

به اتاق گریم رفتم دیدم پرویز پرستویی دارد گریم می‌شود. همان جا خداحافظی کردم و گفتم من فقط صادق را بازی می‌کنم.
تقدیر و قسمت در سرنوشت آدم‌ها نقش دارد. من هنوز نتوانسته‌ام در بازیگری حقم را بگیرم. مجبور شده‌ام نقش‌های تحمیلی را بازی کنم. پریشب به فتحعلی اویسی گفتم هر چقدر خوب بازی کنی، باز هم زور زورکی می‌فرستندت به همان جایی که قبلا بودی.

بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی بازیگر

مارجای حضور رضا توکلی در جبهه

یعنی جبهه رفتن شما هم شبیه صادق این فیلم بود؟

بله. من به جبهه رفتم و فرار کردم و برگشتم. آخرش هم مثل صادق متحول شدم. من هر وقت این داستان عجیب و غریب را تعریف می‌کنم دوستانم دلشان را از خنده می‌گیرند. من برای فیلمبرداری به امیدیه رفته بودم. وقتی فیلم می‌گرفتم اینقدر می‌ترسیدم
که پایم توی لنز بود. داستانش مفصل است. فیلمنامه کاملش
را نوشته‌ام. اگر کسی خواست آن را بسازد می‌توانم ارائه‌اش کنم.

بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی بازیگر
بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی و مادرش در لباس احرام
بیوگرافی رضا توکلیعکس های رضا توکلی
بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی و نفیسه روشن
بیوگرافی رضا توکلیرضا توکلی در سوء تفاهم

ویکی پدیا , فردا , جام جم

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس