چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر نقش شاهرخ در گردن زنی ؛ از زندگی شخصی تا شهرت

اشتراک:
بیوگرافی پوریا رحیمی سام بیوگرافی افراد مشهور
پوریا رحیمی سام از چهره های مشهور عرصه بازیگری می باشد که به جز بازیگری تدریس می کند و بعد از سریال های کرگردن و خسوف با در انتهای شب در چهارمین حضورش در شبکه خانگی در سریال گردن زنی بازی کرده و در فیلم زالاوا موفق به کسب سیمرغ بازیگری شده است.

بازیگر سریال های خسوف و در انتهای شب در تجربه دیگر خود در شبکه نمایش خانگی در سریال گردن زنی سامان سالور در نقش شاهرخ تهرانی بازی کرده است. در ادامه جزئیات بیشتر و عکس ها و بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر جوان و همسرش را در پرشین وی مشاهده کنید.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام

پوریا رحیمی سام متولد بهمن ۱۳۶۱ در هشتگرد، بازیگر است و دانش آموخته رشته بازیگری تئاتر است و در تئاتر بازیگر نام آشنایی است که تجربه کارگردانی به صورت حرفه ای دارد و حالا در تلویزیون نیز تدریس می کند و چند سالی است که با خانم کیمیا کاظمی ازدواج کرده و متاهل می باشد.

بازیگرپوریا رحیمی سام

شروع فعالیت هنری

وی در هشتگرد استان البرز بزرگ شده و قبل از ورود به دانشگاه با گروهی تئاتری مهرداد کوروش نیاز اصول تئاتر را فرا گرفت و سپس کارگردانی را به صورت دانشجویی شروع کرد.

اولین حضور پوریا رحیمی سام در سینما در سال ۱۳۹۳ با فیلم احتمال باران اسیدی در نقش اول بود، از جمله دیگر فیلم های مشهور او می توان به فیلم ناهید سال ۹۳، فیلم کوپال و اسرافیل سال ۹۵ و چهار راه استانبول سال ۹۶ اشاره کرد.

بیوگرافی پوریا رحیمی سامپوریا رحیمی سام و مادرش

او برای نخستین بار در سال ۹۶ و با بازی در سریال نجوا تجربه جدیدی در تلویزیون به دست آورده است و شهرت او بسیار بیشتر از پیش شده و سامانی در نجوا در حقیقت نقش او در این سریال محسوب می شود.

تدریس بازیگری و کارگردانی

خوب است بدانید که پوریا رحیمی سام در تئاتر بازیگر نام آشنایی است که تجربه کارگردانی به طور حرفه ای دارد و اکنون در تلویزیون هم تدریس می کند.

معروفیت پوریا رحیمی سام به دلیل حضور وی به عنوان نقش اول در فیلم سینمایی احتمال باران اسیدی است که البته او این روز ها به جز بازی در فیلم های سینمایی بر روی صحنه تئاتر مشغول به کار است.

بیوگرافی پوریا رحیمی سامپوریا رحیمی سام و همسرش

وی تئاتر را خیلی با ارزش می داند و در سال های اخیر در نمایش هایی مانند پینوکیا کار شهره سلطانی و در کنار محمد نادری و محمد صادق ملک در نقش روباه مکار به اجرای نقش کرد و در نمایش رئالیستی و موفق آخرین نامه مهرداد کوروش نیا حضور موثری داشته که موفق به جلب نظر خیلی از افراد در حوزه هنر و تئاتر شده است.

رحیمی سام جدای بازیگری و کارگردانی دستی نیز در آموزش و تربیت هنرجو دارد ، او در برنامه فیلم کوتاه شبکه مستند در بخش آموزش حضور دارد.

سیمرغ بازیگری برای فیلم زالاوا

ارسلان امیری که در دهه‌ گذشته به‌عنوان فیلمنامه‌نویس مشغول به کار بوده و در نوشتن آثاری چون ناهید، اسرافیل و ویلایی‌ها مشارکت داشته و در همین جشنواره امسال نویسنده دو فیلم دیگر (تی تی و گیج‌گاه) بوده، در اولین تجربه کارگردانی‌اش برای ساخت یک فیلم ترسناک پشت دوربین رفته. در ادامه بیوگرافی پوریا رحیمی سام وی با بازی در فیلم زالاوا (۱۴۰۰) در چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

زالاوا داستان خود را در دهه ۵۰ و در روستایی دورافتاده از کردستان نقل می‌کند. ماجرا درباره واقعه‌ای است که مردمان چند نسل قبل تجربه‌اش کرده‌اند. ظهور یک موجود ناشناخته در روستا موجب وحشت اهالی می‌شود و ماموران پاسگاه را برای برقراری امنیت و حل پرونده به میدان می‌آورد اما تجربه ثابت کرده که با دستبند و اسلحه نمی‌شود اجّنه را دستگیر کرد!

فیلمپوریا رحیمی سام در فیلم زالاوا

هدی زین‌العابدین و پوریا رحیمی‌سام هم که پیش از حضور در این فیلم در سریال کرگدن در کنار یکدیگر حاضر شده بودند، اینجا هم هنرنمایی‌های قابل توجهی دارند.

زین‌العابدین لهجه کردی را به خوبی روی زبانش کنترل می‌کند و مثل همیشه با نگاه‌های خیره‌کننده‌اش به هنرنمایی‌اش اعتبار بیشتری می‌بخشد.

در شرایطی مشابه با پورفرج، اینجا هم فیلم آن‌قدر درگیر سوژه‌هایش می‌شود که نه‌تنها شخصیت‌پردازی شخصیت‌های اصلی‌اش را نصفه و نیمه رها می‌کند بلکه از ظرفیت‌های بازیگری بازیگران اصلی‌اش هم استفاده نمی‌کند.

در این میان اما پوریا رحیمی‌سام خوش‌شانس‌ترین بازیگر فیلم است. او که در نقش جن‌ گیری به اسم آمردان ظاهر شده بیشتر از دو شخصیت دیگر فیلم فرصت پردازش خود را پیدا می‌کند. آمردان که نماینده تفکر خرافاتی رایج، قدرتمند و چیره فیلم است روی مرز باریکی از شخصیت مثبت یا منفی‌ بودن فیلم حرکت می‌کند و در نهایت باطن واقعی‌اش را نشان می‌ دهد.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر نقش کاظم در کرگدن

کرگدن مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و تهیه‌کنندگی صادق یاری، محصول سال ۱۳۹۸ است. پخش این مجموعه از ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در شبکهٔ نمایش خانگی فیلیمو آغاز شد. در ابتدا نام این مجموعه قرار بود پیتوک شود اما بعدا نام آن به کرگدن تغییر یافت. «کرگدن» مخفف پنج اسم «کاظم»، «رها»، «گیسو»، «دانیال»، «نوید» می‌باشد.

سریالپوریا رحیمی سام در کرگدن

سارا بهرامی ، پانته آ پناهی ها ، مصطفی زمانی، هدی زین العابدین ، کاظم سیاحی، بانیپال شومون ، نادر فلاح،الهام کردا، ستاره پسیانی،شراره دولت آبادی، پوریا رحیمی سام، معصومه قاسمی پور، الهام کردا ،مجید آقاکریمی، محمد امین و مهدی کوشکی در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان سریال کرگدن آمده است:۵ جوان، به واسطه مهارت هایشان وارد چالش کرگدن می شوند و این سرآغاز رفاقت بین آنهاست ، غافل از اینکه چالش کرگدن از طرف یک مافیای بزرگ و پر قدرت طراحی شده است و ماجراهای غیر قابل پیش بینی را رقم می زنند.

بازیگر نقش شاهرخ در سریال گردن زنی

سریال «گردن‌زنی» در ژانر درام و معمایی داستان سرنوشت باران و نیما در شب عروسیشان را روایت می‌کند که با آزادی خلافکار سابقه‌داری به نام شاهرخ تغییر می‌کند و رازهای خانوادگی بسیاری را فاش می‌سازد. در ادامه بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر نقش شاهرخ تهرانی در سریال گردن زنی را ایفا کرده است.

بیوگرافی پوریا رحیمی سامپوریا رحیمی سام در گردن زنی

سریال «گردن‌زنی»، ۲۳ شهریور در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد؛ سریالی که به کارگردانی سامان سالور در ژانر جنایی ساخته شده. این اولین تجربه سریال‌سازی سالور است.

این سریال با حضور بازیگران برجسته‌ای همچون کیسان دیباج در نقش نیما، الیکا ناصری در نقش باران، رؤیا نونهالی در نقش گیسو، الهام پاوه‌نژاد در نقش آفاق، مهران غفوریان، حسن معجونی در نقش مسعود، مهدی حسینی‌نیا در نقش بهمن، سمیرا حسن‌پور، ترلان پروانه، پژمان بازغی، پوریا رحیمی سام، بهنام تشکر و بسیاری دیگر از هنرمندان به نمایش درآمده است.

قصه «گردن‌زنی» از میانه یک عروسی مجلل شروع می‌ شود. مراسمی که مشخص است اقوام عروس و داماد چندان دل خوشی از یکدیگر ندارند. برادر داماد از موضوعی ناراحت است، برادر کوچک عروس به مراسم نرسیده و در اتاق‌ های بالای سالن و دور از چشم میهمانان نزاع میان افراد فامیل در جریان است.

سریالپوریا رحیمی سام و الیکا ناصری در گردن زنی

موازی با جریان عروسی، مرد جوانی که انگار به تازگی از زندان آزاد شده، وارد خانه این زوج جوان می‌شود و سعی دارد از آنجا دزدی کند. در ادامه عروس و داماد میهمانان عروسی را رها می‌کنند و به خانه‌اشان می‌ روند و مرد دزد در خانه آن‌ ها را سلاخی می‌ کند. و …

بیوگرافی پوریا رحیمی سام و گفتگویی متفاوت باوی

پوریا رحیمی ‌سام و حکایت وسوسه‌ای برای «بعد از رفتن»

بازیگر فیلم سینمایی «بعد از رفتن» معتقد است که این اثر یک درام روانشناختی به حساب می‌آید که در چنین فضا و قصه‌ای اهمیت بازی‌ها بیشتر از شکل برونگرایی و شلوغ‌کاری‌های مرسوم بازیگری معطوف به عواطف، احساسات و انگیزه‌های درونی کاراکتر می‌شود.

پوریا رحیمی‌سام در گفتگویی با ایسنا با اشاره به اینکه در تمام این سال‌ها بیش از اینکه گزیده‌کاری یا پُرکاری برایش اولویت باشد، تلاشش بر این بوده است تا بر اساس معیارها و میزان سوادی که دارد، کار خوب را از کار غیرخوب، تمیز دهد و بر این اساس پیش برود، مطرح کرد: در این سال‌ها پیش آمده است که بیش از یک فیلم سینمایی کار کردم و همزمان مشغول تئاتر هم بوده‌ام.

فیلمپوریا رحیمی سام در فیلم بعد از رفتن

وی در پاسخ به این پرسش که گزیده کار بودن ایشان به پیشینه تئاتری‌اش باز می‌گردد یا نه، گفت: اگر پیشینه تئاتری به این معنا باشد که بازیگر را برای آموزه‌های بهتر بازیگری تربیت کند، شاید در انتخاب‌هایم موثر بوده باشد اما نه لزوما. در حقیقت من بهترین‌ فیلمنامه‌ها و متناسب‌ترین نقش‌ها با خود را بر اساس معیارهای فکری و اعتقادی انتخاب می‌کنم.

این بازیگر سینما با بیان اینکه در این سال‌ها با کارگردانان فیلم اولی زیادی کار کرده است که بسیاری از آن‌ها از جهان فیلم کوتاه می‌آمدند، درباره حضور در فیلم «بعد از رفتن» که اولین تجربه بلند رضا نجاتی محسوب می‌شود،

مطرح کرد: کار کردن با کارگردانان جوان، خلاق و پُر از پویایی و جستجوی تازه را همیشه برای خود فرصت می‌دانستم. از آنجا که خود در بازیگری هنوز برای جستجوی لحظات و اتفاقات تازه بسیار تلاش می‌کنم، به نظر می‌آید این شانس در مواجهه با چنین کارگردانانی که فرصت گفتگو، بحث و پویش بیشتری وجود دارد، بیشتر است.

بازیگرپوریا رحیمی سام و صابر ابر

مصاحبه خواندنی با بازیگر مشهور

در ادامه بیوگرافی پوریا رحیمی سام وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره معیارهایش برای انتخاب یک نقش عنوان کرد: زمانی که نقشی به من پیشنهاد می‌شود، آن را به لحاظ جنبه‌های بیرونی و درونی، بُعد انسانی‌، میزان شانسی که برای باورپذیری دارد و می‌توانم از عهده آن بربیایم، بررسی می‌کنم و شاید ویژگی‌هایی که در شروع به این فکر کنم که قرارست چگونه دیده شود و چه وجهه‌ای پیدا کند، اولویت من نبوده است.

بازیگر «بعد از رفتن» که این روزها اکران شده است، ادامه داد: در حقیقت همیشه به این فکر کردم که به لحاظ انسانی باید با نقش همراه شوم، درک کنم و در نهایت مهمترین پارامترم این است که چگونه می‌شود از جنبه دفاع از کاراکتر با وجهه‌های مثبت و منفی بربیایم.

در این راستا اگر بتوانم درست دفاع کنم، شانس باورپذیری آن‌ را افزایش دادم. کاراکتری که در «بعد از رفتن» بازی می‌کنم از حیث مواردی که پنهان می‌کند و رازهای مگویی که دارد از کاراکترهای مورد علاقه من است و این شکل پنهانکاری مرا وسوسه کرد تا در این اثر بازی کنم.

رحیمی‌سام با اشاره به اینکه «بعد از رفتن» یک درام طولی به معنای کلاسیک درام و قصه‌ای که پُر از فراز و فرود و تعلیق و گشایش و پایان ویژه‌ای باشد، نیست، اظهار کرد: این اثر یک درام روانشناختی به نظر می‌رسد و در واقع درام عرضی به حساب می‌آید.

بیوگرافی پوریا رحیمی سامپوریا رحیمی سام و همسرش

در چنین فضا و قصه‌ای اهمیت بازی‌ها بیشتر از شکل برونگرایی و شلوغ‌کاری‌های مرسوم بازیگری معطوف به عواطف، احساسات و انگیزه‌های درونی کاراکتر می‌شود و شاید از همین حیث است که بازی‌ها از شکل درونگرایی ویژه‌ای پیروی می‌کند.

وی ادامه داد: از روز اول و در گفتگو با رضا نجاتی این را می‌دانستم و تلاش ‌کردم آن چیزی که کاراکتر به عنوان راز به همراه دارد، درست از آب دربیاید و تا پرده‌های پایانی فیلم برملا نشود. در حقیقت وظیفه حفاظت از این راز را در بازی‌ام به دوش کشیدم.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر سریال کرگدن

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه تلاش می‌کند جایش را در قصه پیدا کند، گفت: هنگام انتخاب یک نقش برایم مهم این است که کاراکتر بدیع و یا در تناسب با کارهایی که قبلا انجام دادم، متفاوت باشد.

در حقیقت تلاش می‌کنم جایم را در قصه پیدا کنم و در تناسب با آن فکر کنم که چه قدر به تعریف قصه و کاراکترهای کناری‌ام می‌توانم کمک کنم. در این راستا تا سر حد ممکن تلاش می‌کنم کارم را درست انجام دهم و اجرای ویژه‌ای داشته باشم.

رحیمی‌سام در جواب به این سوال که آیا پیش از این با صابر ابر و سارا بهرامی همکاری داشته است یا نه، مطرح کرد: با صابر ابر خیر اما با سارا بهرامی در سریال «کرگدن» بازی داشتم و هر دو تجربه بسیار شیرینی را پشت سر گذاشتیم.

در حقیقت فکر می‌کنم برای ما از حیث تجربه بازیگری با سارا بهرامی بسیار لحظات درخشانی وجود داشت و در «بعد از رفتن» هم همکاری با صابر ابر تجربه شیرینی بود.

در حقیقت هر دو بازیگرانی بسیار جستجوگر هستند که بازیگری برایشان امری مهمی است. کنار چنین بازیگرانی کار کردن همیشه به منِ بازیگر فرصت می‌دهد موارد جدیدتری را کشف کنم و بازیگری در اهمیت بیشتری برایم قرار بگیرد.

بیوگرافی پوریا رحیمی سامعکس های پوریا رحیمی سام

وی در ادامه با بیان اینکه مواجهه با فیلمنامه و تجربه کار کردن با یک تهیه‌کننده انتخاب‌گر و با وسواسی چون محمود بابایی این ویژگی را دارد که هنرمند نسبت به اثری که کار می‌کند،

گفتگو با بازیگر فیلم بعد از رفتن

آگاه باشد، عنوان کرد: گستره مخاطبان فیلم «بعد از رفتن» مانند فیلم‌های کمدی پُراستقبال امروز عجیب و غریب نیست و قرار هم نبود که باشد. ما می‌دانستیم با دسته و گروه خاصی از مخاطب روبه‌رو هستیم و به نظرم روند همان چیزی است که پیش بینی می‌کردیم.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کم کار کردن در تلویزیون یا پُر کار بودن در آن انتخاب مستقل و مجرد نیست، درباره دلیل کم‌کاری خود در تلویزیون بیان کرد: در واقع در راستای همان نکته‌ای که گفتم فیلمنامه خوب یا بد در اولویت بوده است

. اگر در سال‌های اخیر در تلویزیون کم کار بودم تنها علت آن که مشخصا درباره می‌توانم درباره آن حرف بزنم، شکل کیفی فیلمنامه‌های پیشنهاد شده و شکل کارهایی‌ست که در سال‌های متاخر در تلویزیون ساخته شده و هیچ علت دیگری به غیر از این وجود نداشته است.

رحیمی‌سام در پایان درباره علت حضور بازیگران و اقبال آن‌ها به شبکه نمایش خانگی خاطرنشان کرد: درصد آثاری که به بازیگران در این رسانه پیشنهاد می‌شود و همچنین عرصه بازتری که برای تولید وجود دارد، کمک می‌کند بازیگران، دست بالاتری برای انتخاب داشته باشند. رویکرد مردم هم همین بوده و جایگاه ویژه‌ای در نگاه مخاطب پیدا کرده است.

به نظرم همان قدری که تلویزیون در این سال‌های متاخر کج‌سلیقگی کرده و کمتر حساسیت به خرج داده است، در نمایش خانگی نیز آدم‌های تازه‌تری وارد، فیلمنامه‌های بدیع‌تری پیشنهاد و آثار بیشتری تولید می‌شوند. بر همین اساس تصور می‌کنم نمایش خانگی هم جایگاه مترقی‌تری پیدا کرده است.

افکار نیوز , شباویز , فیلیموشات , ایسنا , خبرآنلاین , فیلم نیوز

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
ترک اعتیاد