بیوگرافی کامل شاهد احمدلو ( بازیگر و کارگردان ایرانی ) +عکس های جدید ایشان
شاهد احمدلو از هنرمندانی ایرانی است که در زمینه بازیگری و کارگردانی فعالیت دارد . او متولد سال ۱۳۵۳ ,
در تهران می باشد .اولین فیلمی که او در آن ایفای نقش کرد در سال ۱۳۶۷ و فیلم سرب بود .از جمله فیلم های,
این بازیگر می توان طاقباز , اکباتان , گشت ویژه و باج خود را اشاره کرد .بد نیست بدانید پدر او ,
محمدولی احمدلو از بازیگران قدیمی می باشد .
شاهد احمدلو
شاهد احمدلو، (زاده ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر و کارگردان است.
اولین فعالیتهای خود را به عنوان بازیگر از کلاس پنجم ابتدایی با شرکت در گروه تئاتر مدرسه آغاز می کند ,
در همان قدم اول، دهه فجر ۱۳۶۳ از جشنواره تئاتر منطقه ۱۹ تهران، مقام اول را کسب می کند,
طولی نمی کشد,
که در تداوم آن و در مقطع تحصیلی بالاتر به عنوان تنها سازنده تئاترهای مدرسه، تبدیل به دانش آموزی محبوب ,
و شناخته شده بدل میشود.
پدر وی محمدولی احمدلو، بازیگر سینما است. وی دانشجوی رشته نقاشی در هنرستان هنرهای زیبای پسران بود ,
که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب – ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد,
و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود.
پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفهای ادامه داد. وی فیلمهای کوتاه,
بسیاری ساخته که تعدادی از آنها موفق به اخذ جوایز از جشنوارههای داخلی و خارجی نیز شدهاند.
شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را,
که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بیخط بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی،
یک فیلم داستانی خلق میکند.
شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت دو فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند میگیری گریه کنی) است.
ازدواج شاهد احمدلو
احمدلو در تیرماه ۹۶ خبر ازدواج خود را رسما با انتشار عکسی دونفره تایید کرد.
بازیگر
سینمایی
طاقباز (۱۳۹۵)
اکباتان (۱۳۹۰)
گشت ویژه (۱۳۹۵)
موش (۱۳۸۶)
باج خور (۱۳۸۲)
حریف دل (۱۳۷۵)
قافله – ۱۳۷۱
دره شاپرکها (۱۳۷۰)
چاووش (۱۳۶۹)
گروهبان (۱۳۶۹)
دندان مار (۱۳۶۸)
سرب (۱۳۶۷)
تلویزیونی
رهایی (۱۳۹۵)
آتش و شبنم (۱۳۸۲–۱۳۷۹)
نبردی دیگر (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۷۴–۱۳۷۳)
فردا روز دیگری است (۱۳۷۲)
پاییز بلند (۱۳۷۲)
فیلم کوتاه
سینما سگ (۱۳۷۹)
کارگردان
پسرها سرباز به دنیا نمیآیند (فیلم تلویزیونی)
بهار، قبل و بعد (فیلم تلویزیونی)
ما خونه نیستیم (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۸
گنج خانه سفید (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۸
مار (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
پسر ایران (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
سه دونگ، سه دونگ (سریال شبکهٔ تهران) ۱۳۸۹–۱۳۹۰
خانه اجارهای (سری دوم) (سریال شبکهٔ سه) ۱۳۹۱
آقا و خانم سنگی (سریال شبکه سه) ۱۳۹۴–۱۳۹۳
و…
بیشتر بدانید حکایت شاهد احمدلو و برندش!
شاهد احمدلو، بازیگر آثاری چون «گروهبان»، « «دندان مار» و «سرب» ایفای نقش کرده، درباره فعالیت های ,
اخیرش در عرصه هنر گفت: در تدارک ساخت فیلم جدیدم هستم؛ به اضافه اینکه مدتی است برندی را ثبت کرده ام,
و موازی با سینما در زمینه طراحی نیز فعالیت می کنم.
احمدلو در توضیحات بیشتر گفت: در کارگاه هنری ام به صورت تخصصی به کار طراحی و چاپ سیلک می پردازم,
و تلاشم این است، در زمینه های مختلف تبلیغاتی، با ارائه ایده های بکر و اجراهای خلاقانه ,
مخاطبان خود را راضی نگه دارم.
شاهد احمدلو در آثاری چون «دره شاپرک ها»، «باج خور» و «موش» ایفای نقش کرده و در مقام کارگردان,
نیز علاوه بر ساخت دو فیلم سینمایی « چند میگیری گریه کنی» و «اگه میتونی منو بگیر!»،
چند مجموعه تلویزیونی ساخته است.
شاهد احمدلو: سریالی پربیننده خواهد بود که تاریخ مصرف نداشته باشد
شاهد احمدلو کارگردان سینما و تلویزیون پیرامون پخش دوباره سریال «سه دونگ، سه دونگ» از شبکه آی فیلم,
گفت: «این سریال برای چندمین بار است که از تلویزیون پخش می شود، دلیل اصلی آن را هم نداشتن,
تاریخ مصرف سریال می دانم؛
فکر می کنم وقتی سریالی تاریخ مصرف نداشته باشد، پربیننده خواهد شد.»
نظر شاهد احمدلو درباره سریال سه دونگ سه دونگ
احمدلو در ادامه صحبت های خود افزود: «وقتی سریالی خاصیت تازگی خود را حفظ می کند طبیعی است,
که بارها از تلویزیون پخش شود؛ سریال «سه دونگ، سه دونگ» نیز از این امر تبعیت کرده ,
و من خیلی خوشحال می شوم که سریالم این گونه بازپخش می شود.»
کارگردان سریال «خانه اجاره ای» افزود: «یک نکته بسیار مهمی که در پخش برنامه های تلویزیونی ,
تاثیرگذار است، نظرات و سلیقه مردم است که همچنان تمایل دارند چنین آثاری را از رسانه ملی شاهد ,
باشند چرا که خاستگاه تلویزیون را مخاطب رقم می زند.»
احمدلو در ادامه ضمن تائید این مسئله که نوع بیان طنز در رسانه ملی در فرهنگ جامعه به شدت ,
تاثیرگذار است، بیان داشت: «بحث عدم تامین بودجه در تلویزیون ممکن است در هر جای دنیا رخ دهد اما,
چیزی که مهم است خروجی تولیدات تلویزیون و میزان موفقیت آن در میان مردم است.»
وی افزود: «آثار طنز تلویزیونی بیشتر به سمت طنز سخیف رفته است تا طنز موقعیت! این گونه آثار به دلیل ,
پخش از رسانه ای که عموم مردم جامعه با آن ارتباط دارند به طور مستقیم بر فرهنگ جامعه و ارتباط میان افراد ,
تاثیرگذار خواهد بود؛ تلویزیون باید بداند چه سریالی را در چه برهه ای از تاریخ می خواهد بازپخش کند.»
ویکی پدیا , دیباچه , سینما پرس