جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

معرفی سریال های محرم ۱۴۰۱ از مجموعه های جدید تا بازپخش ها

اشتراک:
سریال های محرم 1401 چهره ها
به تازگی سریال های محرم 1401 معرفی شده اند و سه مجموعه جدید با سریال های قدیمی با مناسبت ایام محرم از تلویزیون پخش آن ها آغاز شده است.

سه مجموعه تلویزیونی زخم و خنجر با شب آخر و و آتش سرد در ایام ماه محرم از شبکه های مختلف تلویزیون پخش ان ها اغاز می شود و سریال های قدیمی نیز بازپخش خواهد شد. در ادامه جزئیات بیشتر درباره سریال های محرم ۱۴۰۱ را در پرشین وی مشاهده کنید.

سریال های محرم ۱۴۰۱

هرساله با آغاز ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش مسیولین سیما به فکر پخش و تهیه سریال های مناسبتی می باشند.

«شب آخر»، «زخم و خنجر» و «شب بیدار»، سریال‌ هایی هستند که محرم امسال قرار است از شبکه‌های سیما پخش شوند.

محرم ۱۴۰۱ به رسم هر سال تعدادی سریال جدید از تلویزیون پخش می‌شود. محرم امسال قرار است سریال‌های «شب آخر» به کارگردانی مهسا فتحعلی، «زخم وخنجر» به نویسندگی و کارگردانی حسین گنج خانی و «شب بیدار»، ساخته رضا ابوفاضلی از شبکه‌های سیما پخش شوند.

باتوجه به اینکه هنوز خبر موثقی درباره زمان پخش و شبکه پخش کننده این آثار منتشر نشده است، می توان گفت زمان پخش این سه مجموعه بعد از دهه اول محرم خواهد بود.

«شب آخر»، مجموعه‌ای ۱۰قسمتی و روایتی از زندگی دو خانواده است که یکی از آن‌ها اخلاق مدار و دین محور است و دیگری مال اندوز و غرق در ظواهر زندگی. در این سریال، بازیگرانی همچون مجیـــد مشـــیری، ساناز سمـــاواتــی و شیوا خسرومهر بازی می‌کنند.

سریال های محرم 1401سریال های محرم ۱۴۰۱

سریال «شب بیدار»، اصلی‌ترین گزینه شبکه۲ برای پخش در ایام محرم است. در این مجموعه، بازیگرانی، چون پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری و مهدی سلوکی نقش می‌آفرینند. محور اصلی سریال «شب بیدار»، یتیم نوازی و توجه به یتیم و آموزه‌های دینی درباره آن است.

مجموعه «زخم و خنجر» نیز که از حضور جعفر دهقان، حبیب دهقان‌نسب و خسرو شهراز بهره گرفته است، داستانی از اوایل دوره حکومت رضاخان در روستایی به نام خنداب را روایت می‌کند.

بازپخش سریال ها در ایام محرم

«شب دهم»، «پیروفا»، «گاندو»، «برف بی صدا می بارد»، «مختارنامه»، «مرضیه»، «یلدا»، «از سرنوشت ۱»، «یک تکه زمین»، «پرده نشین» و «دیوار» سریال‌هایی هستند که این شب‌ها در جدول پخش صدا و سیما قرار دارند و از شبکه‌ها روی آنتن می روند.

سریال های محرم 1401شب دهم

و باز هم «شب دهم»

مجموعه «شب دهم» حسن فتحی این روزها هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

«شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۰ ساخته و به مناسبت ماه محرم در نوروز سال ۸۱ از شبکه یک  پخش شد. موسیقی این مجموعه ساخته فردین خلعتبری و خواننده تیتراژ آن علیرضا قربانی است. این مجموعه بارها از شبکه‌های مختلف سیما بازپخش شده‌ است و این شب ها نیز از شبکه یک بازپخش می شود.

 

پخش سریالی از ۳۷ سال پیش

شبکه دو سیما در این ایام اقدام به بازپخش مجموعه «پیروفا» کرده است که هر شب ساعت ۳۲ و ۳۰ دقیقه از این شبکه روی آنتن می رود.

این تله‌تئاتر محصول سال ۶۴ است که به کارگردانی مجتبی یاسینی و تهیه‌کنندگی مسعود رسام تولید شده است و در آن سال‌ها از شبکه دو سیما پخش شد.

معرفی سریال های محرم 1401 از مجموعه های جدید تا بازپخش هاسریال قدیمی

این مجموعه نمایشی، درباره زندگی و فداکاری‌های «هانی بن عروه» است که جانش را برای کمک به یاران حسین بن علی و مسلم بن عقیل فدا کرد.

کریم اکبری مبارکه، اسماعیل سلطانیان، بهروز مسروری، عبدالرضا اکبری، رضا فیاضی، علی عمرانی، رضا خندان، جلیل فرجاد، مجید بهشتی، جواد پیشه‌گر از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

سریال های محرم ۱۴۰۱ در تلویزیون

 

«گاندو» و «برف بی صدا می‌بارد»

شبکه سه سیما پخش سریال «برف بی صدا می‌بارد» در ایام محرم را تا دهه اول ادامه می‌دهد و در نهایت این مجموعه در ۱۰۰ قسمت به پایان خواهد رسید. این سریال هر شب ساعت ۲۰ و ۴۵ از این شبکه روی آنتن می‌رود.

شبکه سه همچنین این روزها بازپخش «گاندو ۲» را در دستور کار خود قرار داده است. این سریال با موضوع نفوذ و جاسوسی و با بازی داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پندار اکبری و علی افشار، تهیه کنندگی مجتبی امینی و به کارگردانی جواد افشار ساخته شد و هرشب ساعت ۲۴ بامداد روی آنتن می رود.

سریال های محرم 1401سریال گاندو

همچنین سریال‌های «مختارنامه» ساعت ۲۲، «یک تکه زمین» ساعت ۱۹، «پرده نشین» ساعت ۲۱ و «دیوار» ساعت ۱۶ به مناسبت ایام محرم از شبکه آی فیلم بازپخش می‌شوند.

سریال «مختارنامه» که اولین بار سال ۸۹ روی آنتن رفت، هر سال از شبکه های مختلف سیما بازپخش می شود. بازپخش هر ساله این سریال انتقادهایی را به صدا و سیما وارد کرده است.

این سریال به روحانیون و حضور آنها در محله‌ها و در کنار مردم توجه دارد و روی این موضوع متمرکز شده که روحانیون می‌ توانند در حل مشکلات مردم به آنها کمک‌ کنند. در این سریال به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی توجه می‌شود که در گذشته پررنگ بوده و اکنون هم در برخی شهرستان‌ ها رایج است، اما مردم در شهرهای بزرگ به دلیل سرعت فناوری از آن فاصله گرفته‌ اند.

سریال های محرم 1401سریال پرده نشین

سریال تلویزیونی «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی محصول شبکه یک سیما و مجری طرح آن موسسه سینمایی سیمای مهر است که پاییز ۹۳ از این شبکه تلویزیونی پخش شد و محرم امسال نیز از بازپخش می‌شود.

مجموعه های بازپخش شده در تلویزیون

«دیوار» به کارگردانی سیروس مقدم، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌ کنندگی الهام غفوری سال ۹۱ ساخته شد و این روزها ساعت ۱۶ از شبکه آی فیلم روی آنتن می رود.

«دیوار» به قلم سعید نعمت الله است که آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، فریبا کوثری، مهرداد صدیقیان، کامران تفتی، تینا آخوند تبار، جمشید صفری، حمید رضا هدایتی، الهه حسینی، امیر حمیدزاده و علیرضا مهران در آن ایفای نقش کردند.

محرمسریال مرضیه

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: جمیل، رییس یک باند تبهکاری است که توسط همسر خواهرش سرهنگ یونس سبزی به زندان افتاده است و در آستانه رهایی از زندان از دلبستگی میان دخترش با پسر سرهنگ سبزی مطلع می شود. او با این که کینه و نفرت نسبت به یونس سراسر وجودش را گرفته است با ازدواج فرزاندانشان موافقت می کند و …

«مرضیه»، «یلدا» و «از سرنوشت ۱»

همچنین سریال‌های «مرضیه»، «یلدا» و «از سرنوشت۱» از شبکه تماشا بازپخش می‌شوند.

«یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم هر شب ساعت ۲۰ پخش و ساعت ۲، ۸ و ۱۴ از شبکه تماشا بازپخش می‌شود.

 

مجموعه تلویزیونی «مرضیه» که سال ۹۸ به مناسبت محرم تولید و پخش شده بود، از (چهارم مرداد ماه) پخش خود را را از شبکه تماشا آغاز کرده است. این سریال آخرین فعالیت هنری مجید اوجی در حیطه تهیه‌کنندگی و ماه‌چهره خلیلی در عرصه بازیگری بود. هر دو هنرمند مدتی بعد بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفتند. این سریال ساعت ۲۳ پخش و بازپخش آن نیز در ساعت ۵ روز بعد است.

بازیگرسریال آتش سرد

تلویزیون در ایام ماه محرم

مجموعه تلویزیونی «یلدا» به مناسبت ایام محرم از امشب از شبکه تماشا پخش می‌شود. مجموعه تلویزیونی «یلدا» داستان حاج محمد زاهدی است که عمری است مراسم تعزیه امام حسین (ع) را در شهر بسطام برگزار می‌کند و از سرشناسان شهر است. ولیکن فرزندان او هر کدام در گوشه‌ای از کشور خود را مشغول داشته‌اند تا این‌که … .

«یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم هر شب ساعت ۲۰ پخش و ساعت  ۲،۸،۱۴ از شبکه تماشا بازپخش می‌شود.

سریال «از سرنوشت ۱» نیز به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان و تهیه‌ کنندگی اکبر تحویلیان، از شبکه تماشا پخش می شود. این سریال هم هر شب ساعت ۲۱ از شبکه تماشا پخش و در ساعت های ۳، ۹ و ۱۵ تکرار آن روی آنتن می رود.

معرفی جدیدترین سریال های محرم ۱۴۰۱

شب آخر یکی از جدیدترین سریال‌های تلویزیونی است که به مناسبت ایام محرم در مرداد ماه پخش می‌شود. شبکه پخش این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

خلاصه داستان: دو خانواده با سبک زندگی متفاوت؛ یکی از آن‌ ها اخلاق‌مدار و دین‌ محور و دیگری عاشق ثروت و غرق در ظواهر دنیا. فرزندان این دو خانواده کشمکش‌های زیادی بر سر مسائل مختلف دارند، این اختلاف‌ ها اتفاقات متفاوتی را رقم می‌ زند.

معرفی سریال های محرم 1401 از مجموعه های جدید تا بازپخش هابازیگران سریال شب آخر

مجید مشیری، ساناز سماواتی، شیوا خسرومهر، محمد ساربان، رضا علی‌پور، مینا نوروزی، ساقی زینتی، فریده دریامج، فرهاد بشارتی، شهرام عبدلی، محمود مقامی، مجید شهریاری، اسماعیل خلج، زهره صفوی، حشمت آرمیده، حسن اسدی، بهزاد رحیم‌خانی، اسدالله یکتا، احمدرضا اسعدی، گیتی معینی، حسنی قبادی، احمد صمیمی، فرج گل‌سفیدی، سعید علی‌پور، محسن شفیعی، مهدی شکیب، مهدی فیاض، سعیده جمشیدی، سمیرا سهرابی، پریا انوری، فرنیا احمدوند، شیرین ابادیان، هلیا هنری، رایان تقوایی، رامینا حسینی، پرهام علی‌پور، سوگند حامیان، ابوالفضل معصومی و پرنیا علی‌پور

در این سریال مناسبتی علاوه بر بازیگران اصلی که نام بردیم، ساقی زینتی، فریده دریامج، فرهاد بشارتی، شهرام عبدلی، محمود مقامی، مجید شهریاری، اسماعیل خلج، زهره صفوی، حشمت آرمیده، حسن اسدی، بهزاد رحیم خانی، اسداله یکتا، گیتی معینی، فرج گل‌سفیدی و مینا نوروزی فرد نیز بازی می‌ کنند.

مجموعه تلویزیونی زخم و خنجر

مجموعه «زخم و خنجر» نیز که از حضور جعفر دهقان، حبیب دهقان‌نسب و خسرو شهراز بهره گرفته است، داستانی از اوایل دوره حکومت رضاخان در روستایی به نام خنداب را روایت می‌کند.

زخم و خنجرسریال زخم و خنجر

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «زخم و خنجر» از ماه‌ها قبل در شهر کاشان آغاز شده بود و لازم به ذکر است بخش‌هایی از این سریال نیز در شهرهای یزد، قم و شهرک سینمایی غزالی در تهران تصویربرداری شده است.

میرنادر مظلومی، سلمان فرخنده، زهره حمیدی، سعیده عرب، عباس موحدی، پانته‌آ کی‌قبادی، باران شادپوری، الهام ذوالفقاریان، پریسا صبورنژاد، پریسا غیاثوند، پوریا خشابی‌زاده، محمدعلی دینی، رحیم مهدی‌خانی، فرزاد حسن‌خانپور، فرزاد درویشی، امیرحسین موحدی، پرنیا شفیعیان، عاطفه اکبری، نازنین زراسوندی بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان: در اوایل دوره حکومت رضا خان شخصی به نام عطا، در روستای خنداب، از زندان آزاد می‌شود و به کمک و همراهی نوچه‌هایش مانع از برگزاری مراسم عزاداری محرم در این روستا می‌شود. بین عطا و اهالی روستا ماجراهایی رخ می‌دهد و پهلوان حیدر که چله‌نشین پسر شهیدش است وارد میدان می‌شود، در این میان اتفاقاتی جدیدی روی می‌ دهد.

سریال های محرم ۱۴۰۱ از شبکه دو

محموعه سی قسمتی «شب بیدار» یا اتش سرد به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌ کنندگی علی مهام، اصلی‌ ترین گزینه شبکه دو برای پخش در ایام عزاداری ماه محرم و صفر است.

شب بیدارسریال شب بیدار یا اتش سرد

پخش سریال «آتش سرد» که پیش از این «شب بیدار» نام داشت، از ۲۲ مرداد از شبکه دو سیما آغاز می شود.

در این مجموعه بازیگرانی چون پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، پویا امینی، سارا احمدیان، بهزاد خداویسی، مریم موسویان و شاهد احمدلو بازی می‌ کنند.

سریالسریال آتش سرد

مضمون اصلی سریال در رابطه با یتیم‌نوازی، توجه به یتیم و آموزه‌ های دینی در این خصوص است. بازی دو شخصیت اصلی که در تقابل با یکدیگر هستند را پرویز فلاحی‌پور و عبدالرضا اکبری عهده دارند.

محسن با بازی پرویز فلاحی‌ پور در این سریال صاحب یک گلخانه است. او چند سالی در جبهه بوده و موج انفجار در جنگ او را گرفته‌است و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. از طرفی او قیم پسری است که ماجراهایی را در پی دارد.

مشرق , صحفه اقتصاد , ایسنا , خبر انلاین , افکار نیوز , ایرنا

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس