جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

مدل کابینت ام دی اف ۱۴۰۱

اشتراک:
کابینت ام دی اف دکوراسیون منزل
استفاده از کابینت ام دی اف سالهاست که رواج پیدا کرده و پرفروش ترین و محبوب ترین نوع کابینت است که تنوع بسیاری نیز دارد . کابینت های ام دی اف به لحاظ تنوع رنگ و طرح انواع بسیار زیادی دارند.شرکت نوین کابین علاوه خدمت رسانی در نمایشگاه کابینت خود گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش سه ساله به مشتریان خود عرضه می کند

کابینت ام دی اف چیست؟

استفاده از کابینت ام دی اف سالهاست که رواج پیدا کرده و پرفروش ترین و محبوب ترین نوع کابینت است که تنوع بسیاری نیز دارد. اما اصلا ام دی اف یعنی چه؟ از چه ساخته شده اند؟ چرا محبوب ترین نوع کابینت هستند؟ جز کابینت آشپزخانه دیگر در چه مواردی می شود از ام دی اف استفاده کرد؟ اینها سوالاتی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کابینت ام دی اف

MDF مخفف کلمه Medium Density Fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است، که نوعی فرآورده چوبی محسوب می شود. این ترکیب با مقداری رزین و موم مخلوط شده و در معرض گرما به هم فشرده می‌شود پرس می‌شوند تا تخته فیبر بدست آید. تخته فیبر یا نئوپان یا از ذره‌های کوچکتری نسبت به ذره‌های چوب ام دی اف ساخته می‌شود و حتی می‌توان از خاک اره نیز در ساخت و تولید آن بهره برد. همین امر نیز باعث می‌شود که نئوپان گران نبوده و البته نسبت به ام دی اف ضعیف‌تر نیز باشد. از ام دی اف می توان در مواردی مثل کابینت آشپزخانه، انواع میز نهارخوری، میز مطالعه، انواع سرویس خواب و وسایل آن مانند تخت، میز آرایش، کمد، پاتختی، کتابخانه، انواع پارتیشن و… استفاده کرد.

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

در دنیای امروزه آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود که علاوه بر محلی برای آشپزی، در دکوراسیون کلی منزل هم تاثیر بسزایی دارد. پس انتخاب سبک و رنگ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب یک رنگ جذاب به دلباز بودن محیط کمک می کند و نیازمند دقت زیادی است. در مبحث بهترین رنگ کابینت آشپزخانه باید به ابعاد آشپزخانه و همچنین میزان نورپردازی آن توجه کرد. رنگ کابینت ها باید با رنگ سرامیک و کف آشپزخانه و دیوار ها، همخوانی داشته باشد. در میان محصولات متنوع کلاسیک و مدرن رنگ سفید محبوب ترین و پرفروش ترین محصول است. در سبک مدرن کابینت های گلاس سفید محبوب ترین رنگ است. البته در کل می توان گفت که انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کاملا سلیقه ای است و تصمیم گیرنده نهایی مشتری عزیز می باشد.

کابینت ام دی اف براق

مدل کابینت ام دی اف 1401

کابینت ام دی اف براق در واقع همان کابینت هایگلاس می باشد. روکش کابینت هایگلاس نوعی پلاستیک شفاف و مقاوم است که ظاهری مانند شیشه دارد. این کابینت در انعکاس نور تاثیر گذار است و به دلیل زیبایی و درخشندگی که دارد ظاهری مدرن را به آشپزخانه می بخشد. با توجه به ویژگی های کابینت براق، این کابینت بهترین پیشنهاد برای خانه های کوچک امروزی است چرا که به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک می کند و بسیار شیک است. از معایب کابینت هایگلاس می توان گفت که در برابر اجسام تیز مقاومت کمی دارد و همچنین لکه و اثر انگشت را خیلی زود نشان می دهد. اما در صورتی که در فواصل زمانی کوتاه آن را تمیز کنید و مراقب برخورد با اجسام تیز باشید دوام و ماندگاری خوبی دارند.

کابینت ام دی اف مات

کابینت ام دی اف

به کابینت MDF با روکش ملامینه، کابینت مات گفته می شود. کابینت MDF مات یک کابینت با کیفیت و مقاومت بالا است که انتخاب آن کمترین ریسک را به دنبال دارد. علاوه بر این از زیبایی و تنوع رنگ بالایی برخوردار است که جوابگوی هر سلیقه ای می باشد. نگه داری از کابینت ام دی اف مات خیلی راحت است. چون لکه و خط و خش روی سطح این کابینت خودش را نشان نمی دهد و به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک می شود. کابینت مات نور را بازتاب نمی دهد اما این دلیل نمی شود که برای آشپزخانه های کوچک مناسب نباشد. یک طراحی زیبا و کاربردی و استفاده درست از نورپردازی می تواند یک کابینت شیک و ایده آل را برای آشپزخانه شما به ارمغان آورد.

مزایای کابینت ام دی اف

کابینت MDF دارای مزایایی است که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

قیمت مناسب

یکی از برجسته ترین مزایای کابینت های MDF قیمت آن می باشد. از آنجایی که MDF از فیبرهای چوبی، موم و رزین ساخته شده است، قیمت کابینت ام دی اف ارزانتر از کابینت های تمام چوب، استیل زنگ نزن و دیگر جنس های کابینت هست. بنابراین اگر میخواهید کابینت های آشپزخانه تان را با هزینه مناسبی نو نوار کنید، کابینت های MDF گزینه ایده آلی برای شما است. در این بین حواستان باشد که قیمت کمتر این نوع کابینت ها دلیل بر نامرغوب آن ها نیست.

مقاومت بالا و عمر طولانی

این نوع از کابینت ها تاب بر نمی دارند و دچار انحراف نمی شوند. در برابر رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به کابینت های چوبی دارند. بنابر این برای شهرهایی با آب و هوای مرطوب هم بسیار مناسب هستند. چرا که دفرمه نمی شوند و استحکام بالایی دارند.  عمر طولانی و همچنین تحمل وزن بسیاری دارد.

سهولت در تمیز کردن

اصولاً کابینت MDF با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود. برای لکه های مقاومتر، میتوانید به اسفنج تان کمی شوینده خانگی غیرساینده اضافه کنید. با وجود این، از به کار بردن شوینده های قوی که حاوی مواد نفتی، الکلی یا استون هستند، خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به سطح کابینت آشپزخانه آسیب برسانند. پس از پاک کردن لکه، کابینت را با دستمال کاغذی خشک نمایید تا از آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری شود.

تنوع زیاد طرح و رنگ

کابینت های ام دی اف به لحاظ تنوع رنگ و طرح انواع بسیار زیادی دارند. همین امر استفاده از آن ها را رایج تر و انتخاب کابینت مناسب برای مشتری را راحت تر کرده است و شما هر سلیقه ای داشته باشید می‌توانید رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کابینت ها اکثرا طرح چوب دارند و در ایران نیز طرح چوب این کابینت ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

از دیگر مزایای کابینت ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صاف و یکپارچه بودن سطح
  • ظاهری شیک و مدرن
  • کمک کننده به حفظ محیط زیست
  • قابلیت برش بالا

معایب کابینت ام دی اف

  • حساس بودن به حرارت
  • نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر

سخن پایانی

نهایت تلاش در این مقاله انجام شده تا شما عزیزان را با کابینت آشپزخانه ام دی اف آشنا کنیم. امیدوارم از مطالبی که باهاتون در میان گذاشتم استفاده کرده باشید. از همین جا از شما مشتریان گرامی برای بازدید از نمایشگاه کابینت نوین کابین واقع در شهرک حکیمیه دعوت میکنم تا هم از مدل ها دیدن کنید هم از مشاوره با کارشناسان مجموعه بهره ببرید. در سایت نیز میتوانید مدل جدید کابینت آشپزخانه ۱۴۰۱  را ببینید. شرکت نوین کابین علاوه خدمت رسانی در نمایشگاه کابینت خود گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش سه ساله به مشتریان خود عرضه می کند. همچنین طراحی سه بعدی رایگان از دیگر خدماتی است شرکت نوین کابین به شکل رایگان به مشریان خود ارائه می دهد. جهت هماهنگی برای بازدید کارشناسان از منزل شما می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۷۰۰۵۴۶۷ – ۰۲۱۷۷۰۰۴۵۸۱ تماس حاصل فرمایید.

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس