شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

نمره قبولی در آزمون یوس ۲۰۲۲ مشخص شد!

اشتراک:
آزمون یوس علمی
آزمون یوس (Yabancı Öğrenci Sınavı) که مناسب برای فارغ التحصیلان مدرک دیپلم متوسطه که تابع خارجی دارند و قصد تحصیل در ترکیه را دارند، است. با گرفتن نمره ی قبولی در آزمون یوس می توانند انتخاب رشته انجام دهند و امکان ثبت نام دردانشگاه های دولتی را دارند.

‏ به طور کلی آزمون یوس برای قبول شدن در دانشگاه های دولتی ترکیه و انتخاب رشته مناسب است. لازم به ذکر برخی از داشنگاه هایی که خصوصی هستند با این مورد موافق هستند و دانشجویان را قبول می کنند.
برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آزمون یوس

آزمون یوس چیست؟

آزمون یوس (Yabancı Öğrenci Sınavı) که مناسب برای فارغ التحصیلان مدرک دیپلم متوسطه که تابع خارجی دارند و قصد تحصیل در ترکیه را دارند، است. با گرفتن نمره ی قبولی در آزمون یوس می توانند انتخاب رشته انجام دهند و امکان ثبت نام دردانشگاه های دولتی را دارند.
این آزمون در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد برگزار می شود. همچنین اگر فردی دارای مشکلی یا بیماری باشد آزمون یوس آن عقب می افتد. آزمون یوس در هر دانشگاهی به صورت جدا از دانشجویان گرفته می شود.

 آزمون یوس شامل چه بخش هایی است؟

آزمون یوس سوالات مانند (ریاضی، هوش، هندسه) در مقطع دبیرستان است. حدودا دارای ۸۰ سوال می باشد یعنی ۳۵ سوال ریاضی، ۴۰ سوال هوش و۵ سوال هندسه است. لازم به ذکر است که در همه دانشگاه شامل ۸۰ سوال نیست در برخی دانشگاه بیشتر و یا کمتر می باشد زمان پاسخگویی به سوالات نیز ۱۰۰ الی ۱۲۰ دقیقه است.

آزمون یوس

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

این آزمون برای دانشجویان و سایر دانش آموزان رشته هایی چون: پزشکی، مهندسی، دارو سازی، حقوق، دندان پزشکی، هنر های زیبا و رشته های نظیر این موضوع را می دهد. لازم به ذکر است که شما باید به پاسخگویی سوالا ریاضی، هوش، هندسه توجه داشته باشید.

قبولی در آزمون یوس

با گرفتن نمره عالی در این آزمون دارای بورسیه هالی نیز می شوید. زیرا دیگر نیازی به این نیست که شما تا یک سال برای بورسیه آموزش زبان ترکی ببینید، اما با گرفتن مدرک یوس می توانید اخذ بورسیه را بگیرید و زمان کمتری شما را درگیر می کند.

و اما برخی از افراد نمی توانند در آزمون شرکت کنند این افراد شامل:

*افرادی که قبل از تهسیلات آموزش عالی دیده اند.

*افرادی که در کشور خودشان برای تحصیل در ترکیه بورسیه گرفتند.

*افرادی که در آزمون های قبل تر تقلب کردند و تقلب آنها آشکار شده است.

نمره قبولی آزمون یوس

برای گرفتن نمره قبولی در این آزمون باید برخی نکات را رعایت کنید. مهارت های خود را در هندسه، ریاضی، هوش بیشتر کنید. لازم به ذکر است که سوالات دارای ۵ گزینه بوده که شما باید گزینه ی درست را در پاسخنامه آن تیک بزنید. اگر دارای شک در یک سوال باید و دو گزینه و یا بیشتر را انتخاب کنید یا جواب غلط باشد، مانند کنکوری که در ایران برگزار می شود در سوالات دیگر این موضوع انجام می شود که ۴ جواب غلط در سوالات دیگر شاشمل تاثیر می گذارد و جواب درست شما را از بین می برد.

 شرایط شرکت در آزمون یوس

آزمون یوس مانند سایر آزمون های دیگر دارای قوانین و نکاتی است که همه ی شرکت کننده باید آن را رعایت کند.

قوانین آزمون شامل:

•    در زمان آزمون استفاده کردن از هایلایت، مداد رنگی ویا غلط گیر ممنوع است.

•    آوردن پاسپورت اصلی لازم و اجباری است و کپی آن قابل قبول نیست.

•    این آزمون برای همه سنین است با شرط اینکه قوانین را رعایت کنند.

•    در زمان آزمون نباید با کنار دستی خود حرف بزنید.

•    کشیدن سیگار یا  خوراکی در طول آزمون ممنوع است.

•    افراد حتما باید دانش آموز سال آخری یا فارغ التحصیل باشند.

•    افرادی که بومی ترکیه هستند حق شرکت در آزمون را ندارند.

•    خروج هر فردی بدون هماهنگی تخلف به حساب می آید.

•    همراه داشتن دیکشنری و یا هرچیزی که باعث شود تقلب کند، ممنوع بوده و تقلب محسوب می شود.

مکان برگزاری آزمون یوس

محل برگزاری این آزمون در هر دانشگاه به صورت جدا بوده و در محوطه ی موجود برگزار می شود. افراد باید قبل از آزمون در دانشگاه حضور داشته باشند و هزینه را از قبل پرداخت کرده باشند. زمان دقیق برگزاری در ماه فوریه یا مارس تا ژوئن می باشد. لازم به ذکر است زمان دقیق تر را هر دانشگاه معلوم می کند.

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس