پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

افشاگری درباره دلایل رد صلاحیت نمایندگان مجلس از زبان کدخدایی

تاریخ نشر :چهارشنبه 22 ژانویه 2020 اشتراک:
دلایل رد صلاحیت نمایندگان مجلس اخبار گوناگون
گفته می شود تعدادی از این نمایندگان به علت مسائل سیاسی رد صلاحیت شده اند

پس از نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس موضوع تعیین صلاحیت کاندیداها مطرح شد. پس از چند روز لیستی از کاندیداهای صلاحیت شده منتشر شد که تعجب خیلی ها را برانگیخت. در حدود ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شدند . در ادامه در پرشین وی می خواهیم دلایل رد صلاحیت نمایندگان مجلس را از زبان کدخدایی بشنویم.

افشاگری ها درباره دلایل رد صلاحیت نمایندگان مجلس

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گوشه‌هایی از دلایل رد صلاحیت ۹۲ نماینده فعلی مجلس را افشا کرد.

ویدئو صحبت های کدخدایی درباره دلایل رد صلاحیت نمایندگان مجلس

جزئیات بیشتر درباره نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس

برخی نمایندگان فعلی مجلس به بیان دلایل رد صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان
برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداختند.

پس از نام‌نویسی حدود ۱۶ هزار داوطلب برای نمایندگی مجلس یازدهم،
هیئت‌‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت استانی و هیئت نظارت مرکزی انتخابات
به بررسی سوابق و عملکرد این افراد پرداختند و اخیراً نیز شورای نگهبان
نتیجه اولیه بررسی‌ صلاحیت این داوطلبان را به وزارت کشور اعلام کرد و این داوطلبان در در ۴ گروه “احراز صلاحیت‌شده”، “عدم‌احراز”، “ردصلاحیت‌شده” و “فاقدین شرایط” قرار گرفته‌اند. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز اعلام کرد که “نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و همچنان امکان بازبینی و بازنگری در نظرات اولیه توسط اعضای شورای نگهبان وجود دارد. و داوطلبان می‌توانند به این نتایج اعتراض داشته باشند”

نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس

دلایل رد صلاحیت نمایندگان مجلسرد صلاحیت نمایندگان مجلس

از همان ابتدای اعلام نتایج مباحث مختلفی درباره احراز صلاحیت‌ها در رسانه‌ها و تریبون‌ها مطرح می‌شود، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری توضیحات مفصلی راجع‌به بررسی صلاحیت‌ها ارائه کرد و در خلال صحبت‌هایش گفت که حدود ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس نیز ردصلاحیت شده‌اند که عمدتاً به‌دلیل مسائل اقتصادی و… بوده است اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۹ دی قوه مقننه به این اظهارات سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد و اعلام کرد که “این مطلب درست نیست، چرا که نامه‌های هیئت نظارت به نمایندگان و علت‌های ذکر شده در این نامه‌ها به بندهایی اشاره دارد که مربوط به بحث اقتصادی نیست”

اما در این بین مهمترین شائبه‌ای که درباره احراز صلاحیت‌ها می‌تواند وجود داشته باشد، سیاسی بودن آنهاست. خبرنگار خبرگزاری تسنیم طی روزهای گذشته با تماس‌های که با نمایندگان رد صلاحیت شده داشته و درباره جزئیات علت ردصلاحیت‌شان گفت‌وگو کرده است که در همین راستا نیز گزارشی را منتشر کرده است که در آن ۱۰ نماینده (۵ اصلاح‌طلب و ۵ اصولگرا) نظرات خود را اعلام کرده‌اند که در این بین عباسعلی پوربافرانی، امیر خجسته، محمدرضا امیرحسنخانی، عبدالله سامری و حسین مقصودی از نمایندگان اصولگرای مجلس دهم و احمد همتی، سلام امینی، عبدالحمید خدری، سیده حمیده زرآبادی و شهرام کوسه غراوی اعلام کرده‌اند که رد صلاحیتشان سیاسی نبوده است.

خبرآنلاین و تسنیم

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس