شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی

تاریخ نشر :شنبه 12 فوریه 2022 اشتراک:
لحظه تحویل سال 1401 اخبار گوناگون
در این ویدئو لحظه تحویل سال 1401 را مشاهده می کنید

نوروز باستانی یکی از جشن های قدیمی ایرانی است که از سالها پیش ایرانیان آن را جشن می گرفتند. امروز در پرشین وی می خواهیم ویدئویی برای شما قرار دهیم که در آن لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ را مشاهده می کنید. با ما همراه باشید

ویدئو لحظه تحویل سال ۱۴۰۱

ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه بعد از ظهر

روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی

مطابق ۰۸ شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری

۲۰ مارس ۲۰۲۲ میلادی

در این ویدئو لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ را می بینید

ویدئویی درباره تحویل سال ۱۴۰۱

آداب و رسوم سال نو چیست؟

نماز عید
نظافت و لباس تمیز
خرید لباس نو و سبز کردن گندم
خانه تکانی
تهیه سفره هفت سین
دعای تحویل سال نو
زیارت اهل قبور
دید و بازدید و دادن عیدی
سیزده بدر

لحظه تحویل سال 1401عید نوروز

سفره هفت سین نماد چیست؟

به بهانه لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ درباره سفره هفت سین بیشتر بدانید . هفت‌سین مجموعه‌ای از هفت چیزِ نمادین است که نام آن‌ها با حرف «سین» شروع می‌شود و به‌طور سنتی در نوروز، سال نو ایرانی، گسترانده می‌شود.هفت‌سین از مشهورترین مراسم نوروز است که روی زمین، میز یا خوان گذاشته می‌شود و معمولاً اعضای خانواده در زمان گردش سال، در کنار آن می‌نشینند.

این سفره از گردهم آوردن و انتخابِ هفت چیز از موارد مقابل است: سیب، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سبزه (دانه‌های گندم و امثال آن که قبلاً در بشقابی کاشته و سبز کرده‌اند)، سکه، سمنو و سنبل.

لحظه تحویل سال 1401سفره هفت سین

بر حسب عادت، چیز‌های دیگری نیز برای تکمیلِ مفاهیم روحانی و نمادین سین‌ها بر این سفره قرار می‌گیرند؛ از جمله آینه، کتاب، شمعدان، تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، گل، شیرینی و نظایر آن که بنا به عرف و سنت و اعتقاد مردمان مختلف است، بر سفره هفت‌سین جای می‌گیرند.

سفرهٔ هفت‌سین معمولاً تا پایانِ نوروز در خانه‌ها می‌ماند، و برخی در روز سیزدهمِ نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند. به شکل تاریخی، هر چیزی در این سفره می‌تواند نمادی از آرزو‌های سال نو باشد؛ آرزو‌هایی همچون سلامتی، باروری، بردباری، برکت، پیروزی، خردورزی و مواردی دیگر.
انداختن سفره‌ای ویژه برای نوروز، در گذشته در بخش‌هایی از ایران‌زمین، و امروزه در ایران و برخی از کشور‌های اطرافِ آن گرامی داشته می‌شود.

انستاگرام و تابناک

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
تصاویر خبری
بیشتر >
آرون گروپس