اعلام زمان پخش ۲ قسمت آخر سریال احضار
سریال احضار سریالی متفاوت است که کارگردان آن علیرضا افخمی از کارگردان های موفق سریال های مناسبتی است که البته این سریال نیز مورد استقبال ببینندگان تلویزیون قرار گرفت. گویا پخش و فیلم برداری قسمت آخر احضار به دلیل درگیری عوامل با بیماری کرونا دچار تاخیر شده بود قرار است به زودی پخش شود.
قسمت آخر احضار
زمان پخشِ دو قسمت پایانی سریال «احضار» اعلام شد
سریال ماه رمضانی «احضار» که ناتمام مانده بود، آغاز هفته آینده با پخش دو قسمت آخر، به پایان میرسد.
با تکمیل مراحل پایانی تولید مجموعه تلویزیونی
«احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی، دو قسمت آخر این سریال، شنبه و یکشنبه آینده (یکم و دوم خرداد) روی آنتن شبکه یک میرود.
پیش از این اعلام شده یک قسمت از سریال رمضانی «احضار» باقی مانده
است، ولی به دلیل حجم زیاد سکانسهای تصویربرداری شده
در زمانی بیش از ۹۰ دقیقه، مقرر شد قسمت آخر این مجموعه، مطابق
روال باکسهای نمایشی در دو قسمت ۴۵ دقیقهای ساعت ۲۲:۱۵ شنبه و یکشنبه شب پخش شود.
بر اساس این برنامهریزی و برای یادآوری قصه، خلاصهای از قسمتهای
آخر «احضار» نیز ساعت ۲۲:۱۵ جمعه شب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
چرا قسمت آخر سریال احضار پخش نشد؟
علیرضا افخمی در توضیحاتی درباره وضعیت تولید سریال «احضار» در شرایط کرونا، با اعلام ابتلای
چندین تن از عوامل تولید به این ویروس، علت به تعویق افتادن تولید
و پخش قسمت پایانی را به این شرایط نسبت داد.
او گفت: تولید سریال، در دوران شیوع کرونا با مشکلات عدیده ای
همراه بوده و در مورد سریال «احضار» این مشکل دوچندان بوده است.
کارگردان «احضار» خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه تولید سریال
«احضار»، ما با ابتلای چندین تن از عوامل پشت دوربین از جمله
آقای رنجبران مدیر تصویربرداری و آقای فرشید احمدی مدیر صدابرداری
مواجه شدیم؛ اما گروه سازنده با سخت کوشی جای این عزیزان را پر کرد
تا آنها به گروه بپیوندند. لیکن ابتلای سه تن از بازیگران اصلی مجموعه ـ آقای آرش مجیدی،
خانم آدرینا صادقی و خانم سعیده عرب به این ویروس قابل جبران نبود؛ یعنی چاره ای
جز بازگشت برای این عزیزان در پروژه وجود نداشت. همین امر موجب وقفه
و کندی در تولید سریال شد. به نحوی که تا به امروز متاسفانه موفق نشدیم قسمت پایانی سریال را آماده پخش و تقدیم حضور کنیم.
افخمی در پایان خطاب به مخاطبان سریال ماه رمضان شبکه اول، اعلام کرد:
ضمن عذرخواهی از این اتفاق، به عرض می رسانم قسمت آخر
«احضار» ان شاءالله یک هفته دیگر تقدیم حضور شما خواهد شد.
چند سالی بود که در میان سریالهای مناسبتی ماه رمضان، جای خالی مجموعههای با مضمون ماورایی به شدت احساس میشد. علیرضا افخمی که با ساخت مجموعه “او یک فرشته بود”، به نوعی سردمدار این ژانر در تلویزیون محسوب میشود، امسال با مجموعه “احضار” که فضایی ماورایی دارد و به نقد عرفانهای کاذب میپردازد، به رسانه ملی بازگشته است. مجموعهای که با وجود ضعفهای فراوان تا امروز پربینندهترین سریال مناسبتی ماه رمضان لقب گرفته تا تأییدی بر این ماجرا باشد که عطش چنین مضامینی همواره در جامعه وجود دارد.
درباره سریال احضار
احضار با نام ابتدایی دعوت نحس، از آبان ۹۹ در جنگلهای شمال کشور جلوی دوربین رفت، اما پس از گذشت ۸۰ درصد از تصویربرداری، عنوان آن به احضار تغییر یافت. این در حالی بود که پیش از این مجموعهای به همین نام و به کارگردانی رامین عباسی زاده، در ژانر وحشت، در شبکه نمایش خانگی عرضه شده بود.
داستان احضار با سفر یک گروه دانشجویی آغاز میشود و یک رقابت
عشقی میان دختر عمه و دختر دایی در رابطه مثلثی با یکی از همکلاسیهایشان شکل میگیرد.
محسن کامرانی، رابطه خود را با مائده قطع کرده و قصد ازدواج با زهره را دارد.
این دو، همراه با سوسن و شکیبا به یک سفر شمال رفتهاند و مائده
در این سفر تلاش کرده، خاطره محسن کامرانی را فراموش کند.
کامرانی به شمال میرود تا از زهره خواستگاری کند، اما پس از کش و قوسهای فراوان و اتفاقات
پی در پی، در نهایت همگی به تهران باز میگردند اما در تعقیب و گریزهای آنها،
ماشین کامرانی به دره سقوط میکند.
او نجات پیدا میکند، اما در راه بیمارستان به دلیل خونریزی مغزی جان خود را از دست میدهد.
شروع روایت شاید جذاب به نظر برسد، اما فاقد منطق روایی نمایشی امروز است.
چرا کامرانی برای دوباره خواستگاری کردن از زهره با اصرار به شمال سفر میکند؟
او میتوانست این خواستگاری چندباره را در محیط دانشگاه انجام دهد.
اگر به جای خواستگاری در هوای شمال، موضوع یک ملاقات مهم مطرح میشد، منطق روایت تا این حد تحت شعاع قرار نمیگرفت.
اما افخمی برای آنکه روایت باورپذیری ارائه دهد، از ۴ بازیگر ناشناخته و
به اصطلاح نابازیگر برای مقدمات دراماتیک خود استفاده کرده است.
راهبردی منطقی برای آثار ترسناک که سبب باورپذیری روایت میشود
و الگویی شناخته شده است. اما این نابازیگران آنقدر بد بازی میکنند
که تمام باورپذیری را از مخاطب سلب میکنند. افخمی حتی در هدایت این بازیگران نیز ناموفق عمل کرده و خروجی قابل قبولی ارائه نداده است.
ویجیاتو ـ ایسنا