پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

آموزش درست کردن دستمال سر ستاره نشان + تصاویر

اشتراک:
درست کردن دستمال سر کاردستی
در این مطلب یاد می گیرید چگونه با استفاده از پارچه ساده دستمال سر درست کرده و طرح های ستاره روی آن ایجاد کنید . برای دانستن مراحل انجام کار با ما همراه باشید.

برای درست کردن دستمال سر نیاز به پارچه ساده از جنس کتان دارید . در ابتدا لازم است که طرح های ستاره را روی آن ایجاد کنیم . برای این کار روی یک پاک کن طرح ستاره را می کشیم و اطراف ان را می بریم تا شکل قالب ستاره شود سپس ان را در رنگ پارچه می زنیم و بعد روی پارچه می زنیم و به این صورت پارچه طرحدار می شود .حال می توانید آن را به عنوان دستمال سر استفاده کنید . با پرشین وی همراه باشید.

مراحل درست کردن دستمال سر ستاره نشان

وسایل لازم

دستمال سر سفید از جنس پارچه کتان

مداد پاکنی

کاتر یا چاقو

رنگ پارچه

مقوا محکم

مراحل درست کردن دستمال سر

روی پاکنِ مداد یک ستاره بکشید.

درست کردن دستمال سرکشیدن ستاره روی پاک کن

با کاتر یا چاقو، دور ستاره را در بیاورید تا فقط خود ستاره باقی بماند و برجسته شود.

درست کردن دستمال سربرجسته کردن ستاره

مقوا محکمی را زیر پارچه قرار دهید تا رنگ روی پارچه پخش نشود. پاکن ستاره ای، که در مرحله قبل درست کرده اید را درون رنگ پارچه بزنید، سپس آنرا روی پارچه فشار دهید تا اثرش معلوم شود. این کار را روی سرتا سر دستمال سر انجام دهید. بعد از اتمام کار، یک ساعت صبر کنید تا ستاره های ماژیکی کاملا خشک شوند و پارچه را از پشت اتو کنید تا رنگ آن ها تثبیت شوند.

درست کردن دستمال سررنگ کردن پاک کن ستاره ای
درست کردن دستمال سردستمال سر ستاره نشان

بیشتر بدانید چگونه از دستمال سر خود استفاده کنیم؟

دستمال سر یا اسکارف یکی از انواع پوشاک متداول در میان طبیعت گردها، کوهنوردان و ورزشکاران است که به دلیل حجم کم و کاربردهای فراوان استفاده از آن در میان این اقشار بسیار متداول شده است. این پوشاک در واقع تنها برای زینت نیست بلکه یک ابزار کاربردی به شمار می رود که در طرح ها و رنگ ها مختلف و از بافت پارچه متنوع و متناسب با فصل و نوع سفر تولید می شود.

استفاده از دستمال سر به عنوان ماسک، عرق گیر، کلاه، دستمال گردن، پیشانی بند و بسیاری موارد دیگر برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل بینی و چشم، حفاظت از اعضای صورت در مقابل بوران و سرما، گرم نگه داشتن سر، گردن و پیشانی و ده ها مورد دیگر در میان ورزشکاران، طبیعت گردها و کوهنوردان بسیار متداول شده است.

این پوشاک به ویژه در میان بانوان ورزشکار، طبیعت گرد و کوهنورد بسیار طرفدار دارد و علاوه بر زینت و پوشش به دلیل کاربردهای فراوانش از محبوبیت خاصی برخوردار است.

دستمال سرها در برندهای مختلفی تولید می شوند و بسته

به کیفیت آن در قیمت های مختلفی عرضه می گردند.

برخی از آن ها لوله ای شکل هستند و برخی سه گوش و برخی

به صورت چهارگوش و در نقش ها و رنگهای بسیار متنوع و برای آقایان،

بانوان، اسپورت، نظامی، چریکی و … تولید می شوند که

متداولترین نوع آن همان دستمال سرها لوله ای شکل یا استوانه ای هستند.

بردوک , اراول

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس