یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

خداحافظی فرهاد مجیدی/ وقتی یک آبیِ محبوب ناگهان کفش‌ هایش را آویخت

تاریخ نشر :یکشنبه 29 اکتبر 2023 اشتراک:
فرهاد مجیدی تازه ترین ها از دنیای ورزش
فرهاد مجیدی پرافتخارترین و محبوب‌ ترین بازیکنان استقلال سال ها قبل در چنین روزی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و برای همیشه کفش هایش را آویخت تا به نحوه دیگری در فوتبال به کار خود ادامه دهد.

امروز روزی است که اسطوره فوتبال آبی ها کفش های خود را آویخت و برای همیشه مستطیل سبز را ترک کرد و دوران مربیگیری خود را آغاز کرد. در ادامه جزئیات خداحافظی فرهاد مجیدی را در پرشین وی مشاهده کنید.

خداحافظی فرهاد مجیدی

امروز سالگرد خداحافظی فوتبالیستی است که یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین بازیکنان استقلال محسوب می‌ شود.

فرهاد مجیدی در تاریخ استقلال اسمی غیرقابل‌کتمان محسوب می‌شود. چهره‌ای که همراه با این تیم قهرمانی در لیگ آزادگان، فتح لیگ برتر، بردن جام حذفی و البته نایب‌قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده و در لباس سرمربی هم تنها فردی تلقی می‌شود که توانست استقلال را بدون شکست به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند.

مجیدی معمولا در استقلال غیرمنتظره بود و کارهایی می‌کرد که کمتر کسی انتظارش را داشت. اتفاقا او در روز هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۲ هم دقیقا یکی از همین کارها را صورت داد و برای همیشه با دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد تا وارد چرخه مربی‌گری شود. روزی که همه استقلالی‌ها با شوک و البته گریه با او وداع کردند.

اولین حضور در استقلال

فرهاد مجیدی اولین بار در تابستان سال ۱۳۷۶ پیراهن استقلال را بر تن کرد. البته نخستین مسابقه او اصلا برایش خاطره خوبی به جا نگذاشت چون آبی‌پوشان با سه گل مسابقه را به پرسپولیس واگذار کردند.

خداحافظی فرهاد مجیدیقهرمانی استقلالی ها

روزهای خوش

این بازیکن خوش‌تکنیک با استقلال تحت هدایت ناصر حجازی عنوان قهرمانی در لیگ آزادگان را جشن گرفت و تا فینال جام باشگاه‌های آسیا هم جلو رفت.

درخشش اسطوره آبی ها

او پس از حضوری کوتاه‌مدت در راپیدوین اتریش، در مهر ماه سال ۷۹ به فوتبال امارات رفت و تا پاییز سال ۸۶ که به استقلال برگشت، در فوتبال این کشور توپ می‌زد. مجیدی سابقه کوتاهی هم از بابت حضور در لیگ ستارگان قطر دارد.

دربی‌های ماندگار

یکی از اتفاقاتی که باعث افزایش محبوبیت فرهاد مجیدی میان هواداران استقلال شد، گل‌زنی‌های او مقابل پرسپولیس بود. فرهاد ۴ مرتبه در دربی پایتخت توانست دروازه قرمزپوشان را باز کند و اتفاقا وقتی با الغرافه قطر به مصاف پرسپولیس رفت همین مسئله و عددی که نشان داد سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت.

 

روز خداحافظی

پس از این‌که استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۳ از گردونه مسابقات حذف شد، فرهاد مجیدی تصمیم به خداحافظی گرفت اما این مسئله را تا شب بازی با مس کرمان به کسی نگفت.

در آن شب امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت آبی‌پوشان ماجرا را از خود مجیدی شنید و تلاش‌ها برای راضی کردن او جهت انصراف از تصمیمش هم به نتیجه نرسید.

خداحافظی فرهاد مجیدیفرهاد مجیدی

فرهاد روز هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۲ در جریان بازی استقلال مقابل مس کرمان برای همیشه کفش‌هایش را آویزان کرد و به سراغ مربی‌گری رفت. این اتفاق آن‌قدر برای طرفداران استقلال شوک‌آور بود که اصلا کاری به بازی نداشتند و متوقف شدن استقلال برابر حریف کرمانی با نتیجه یک بر یک اهمیت چندانی برایشان نداشت.

سالروز خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال

حلالم کنید

مجیدی در پایان بازی به جمع خبرنگاران آمد و پیرامون دلیل خداحافظی‌اش گفت: دلم می‌خواست در اوج خداحافظی کنم؛ این‌طوری خیلی بهتر است.

حالا به سراغ مربی‌گری می‌روم و می‌خواهم در آن عرصه موفق شوم. امیدوارم روزی به عنوان سرمربی به استقلال برگردم. بابت این سال‌ ها اگر کسی هم از من دل‌خوری داشته خواهش می‌ کنم حلالم کنید.

بازگشت رویایی

اگرچه فرهاد مجیدی مقطعی دستیار وینفرد شفر بود و در شرایط حساس هم حاضر شد سرمربی‌گری این تیم را بپذیرد اما بدون شک لیگ بیست‌ویکم برای او حکم بازگشت رویایی و روزهایی فراموش‌نشدنی را دارد؛ فصلی که او توانست استقلال را بدون حتی یک شکست قهرمان لیگ برتر کند؛

اتفاقی که نه‌تنها برای استقلال بلکه در تاریخ لیگ برتر هم بی‌سابقه  است. حالا فرهاد در امارات مشغول مربی‌گری است اما بدون شک هواداران استقلال هرگز روز خداحافظی‌اش را فراموش نکرده و همچنان نزد آن‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

خبر ورزشی

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس