پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تست هوش جالب | کشف رابطه اعداد

اشتراک:
پیامک و تبریک تولد
از سری تست هوش های اعداد تست هوش کشف رابطه بین اعداد را گردآوری کرده ایم این تست هوش از سطح دشواری خیلی زیادی برخوردار نیست و به آسانی قابل حل است

رابطه های شگفت انگیزی بین  اعداد و ریاضیات در دینای واقعی وجود دارد و راز و رمزی حیرت انگیز در عجیب ترین اعداد در طبیعت وجود دارد ما در این مطلب تست هوش جالب کشف رابطه اعداد را برای شما گرد آوری کرده ایم با کمی دقت و صبر و حوصله به جواب صحیح خواهید رسید

تست هوش جالب کشف رابطه اعداد

به اعداد زیر نگاه کنید. این اعداد با هم ارتباطی منطقی دارند. آیا می توانید عدد بعدی را تعیین نمایید؟

تست هوش جالب کشف رابطه اعدادتست هوش جالب کشف رابطه اعداد و تعیین عدد بعدی

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

تست هوش جالب

 

بیشتر بدانید :اعداد کدهای پنهان در طبیعت

هرچند ممکن است خاطرات بسیار بدی از درس ریاضیات و جبر دوران دبیرستان داشته باشید اما نقش حیاتی ریاضیات و اعداد در زندگی روزانه‌ ی ما انکارناپذیر است.

اعداد، سنگ بنای اصلی ساختمان ریاضیات هستند. هرچند که ریاضیات امروز، در برگیرنده شاخه های بسیار گوناگون و پیچیده است و به صورت خیره کننده ای توسعه یافته ، اما در نهایت با اعداد سر و کار دارد. مطالعات انسان شناسی نشان می دهد که بشر حتی در قدیمی ترین اعصار نیز درکی از عدد و شمارش داشته و دستکم مفهوم کم و زیاد را درک می کرده است.

با تکامل تدریجی جامعه ، شمارش های ساده ضروری شد. هر قبیله باید می دانست که چند عضو و چند دشمن دارد. هر فرد باید می دانست که آیا گله گوسفندانش در حال کاهش است یا افزایش. شمارش اعداد نیز با تا کردن انگشتان، با دسته کردن سنگریزه یا چوب، کشیدن شیارهایی روی گل یا سنگ، یا کندن دندانه هایی بر یک قطعه چوب یا زدن گره هایی بر یک نخ انجام می شد.

دستگاه اعداد ده دهی امروز ما مشخصا از روی تعداد انگشتان دست طرح ریزی شده است. مطالعات تاریخ ریاضیات نشان می دهد که دستگاه اعداد بیست بیستی، یادگار عصر پابرهنگی انسان است. این مقیاس را سرخ پوستان قاره آمریکا به کار می بردند و مشهورترین آن ، دستگاه عددی مایاهاست. اثر آن همچنان در زمانه ما نیز باقی مانده مثلا کلمه فرانسوی

quatre-vingt

یعنی چهار- بیست به جای

huitante

هشتاد ، یا

quatre-vingt-dix

یعنی چهار بیست-ده به جای

nonante

نود، یادگار دستگاه بیست بیستی اعصار گذشته است.

مفهوم اعداد از دید بشر اولیه

مفهوم عدد، از دید بشر اولیه، خواص اسرار آمیزی داشت که همواره بشر را به حیرت وا می داشته است. مثلا خواص شگفت انگیز دنباله فیبوناچی Fibonacci هنوز هم حیرت برانگیز است. اینکه چرا الگوی این دنباله اعداد در طبیعت، از دانه های گل آفتابگردان گرفته تا صدف دریایی با گل کلم ظاهر می شود، همچنان موضوع مطالعات است. اغلب ریاضیدانان بزرگ تاریخ ؛ نگاهی به نظریه اعداد نیز داشته اند.

فرما Fermat ؛ اویلرEuler ؛ لژاندر Legendre، دیریکله Dirichlet، ریمان Riemann و سایرین. کارل فریدریش گاوس Gauss یکی از برجسته ترین ریاضیدان اعصار جدید که در شاخه های کاملا متفاوت ریاضیات پژوهش کرده بود می گوید: ریاضیات ملکه علوم است و نظریه اعداد، ملکه ریاضیات.

ورنر ها یزنبرگ در سخنرانی خود در فرهنگستان هنرهای زیبای باواریا مونیخ (۱۹۷۰) می گوید: وقتی نوجوان کم سن و سال بودم شیفته خواص اعداد بودم. مشتاق بودم بدانم که آیا عددی اوّل است یا نه. می خواستم بفهمم که تعداد اعداد اوّل بی نهایت است یا نه. این جرقه در ذهنم زده شد که ایا اصلا اعداد صحیح بیرون از ذهن انسان وجود دارند؟ یا اینکه صرفا ابزاری هستند که ذهن انسان آنها را برای فهم بهتر جهان ابداع کرده است.

تست هوش جالب کشف رابطه اعدادکدهای پنهان اعداد

در دنیای فیزیکی، در اغلب موارد شاهد ظاهر شدن عدد پی π ، عدد موهومی i و عدد نپر e هستیم. در واقع اعداد ثابت مثل عدد پلانک h ، ثابت گذردهی خلاء ε۰ ، ثابت فارادی F و … کد های ریاضی طبیعت هستند. این اعداد به صورت اعجاب انگیزی در معادلات الکتریسیته و مغناطیس، مکانیک شاره ها ، انتقال حرارت، مدلسازی ارتعاشات مکانیکی و … ظاهر می شوند.

پاسخ تست هوش جالب کشف رابطه اعداد

عدد مورد نظر ۵۰ می باشد و برای بدست آوردن عدد بعدی، عدد جاری را وارونه کرده، در ۲ ضرب می کنبم و عدد مورد نظر بدست می آید.

خوش‌ یمن‌ترین عدد کدام عدد می باشد

خوش‌ یمن‌ترین عدد، هفت، به خاطر روزهای هفته، گناهان اصلی، قاره‌ها، رنگ‌ های رنگین‌ کمان، نت‌ های موسیقی، خارش هفت ساله، آسمان هفتم، و بسیاری موارد دیگر معروف است.

آی هوش : ماهنامه دانشمند

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس