پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

دیدنی ترین مکانها و جاذبه های ناشناخته سوئیس

اشتراک:
جاذبه های ناشناخته سوئیس گردشگری
سوئیس به لطف وجود دریاچه‌های فوق‌العاده و کوه آلپ چشم‌نواز هر سال پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است. در این بین مناطقی هستند که کمتر شناخته شده‌اند

بهترین جاذبه های ناشناخته سوئیس

جاذبه های ناشناخته سوئیس ,سوئیس جاذبه‌های متعددی دارد، اما در این میان برخی از آن‌ها از دید گردشگران مخفی مانده است، نظیر آر گورج، کروکس دو وان، سوت دِ برا و… که هر یک می‌تواند اوقات خوشی را برایتان بسازد.

سوئیس به لطف وجود دریاچه‌های فوق‌العاده و کوه آلپ چشم‌نواز هر سال پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است. در این بین مناطقی هستند که کمتر شناخته شده‌اند و در عین حال نفس هر بیننده‌ای را بند می‌آورند. در اینجا قصد داریم تعدادی از جاذبه های گردشگری را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به سوئیس از آن‌ها دیدن کنید.

۱. آر گورج

جاذبه های ناشناخته سوئیسآر گورج از جاذبه های ناشناخته سوئیس

 

۱۰ هزار سال قبل بر اثر ذوب شدن یخ‌ها، یک شکاف در سنگ آهک ایجاد شد و «آر گورج» (Aare Gorge) با عمق حدود ۲۰۰ متر را به وجود آورد. با کمک شبکه‌ای از راه‌ها و تونل‌ها می‌توانید در طول یک و نیم کیلومتر این مسیر پیاده‌روی کنید.

۲. کروکس دو وان

جاذبه های ناشناخته سوئیسکروکس دو وان از جاذبه های ناشناخته سوئیس

میلیون‌ها سال فرسایش منجر به شکل‌گیری یک صخره طبیعی غول‌پیکر به نام «کروکس دو وان» (Creux de Van) در کوه‌های جورا (Jura) شد. ارتفاع این صخره عمودی منحنی ۱۶۰ متر است و پناهگاهی عالی برای بزهای کوهی، موش خرماها، پرندگان شکاری و بسیاری از گونه‌های حیات وحش به حساب می‌آید. این صخره دو ساعت با ژنو فاصله دارد.

۳. سوت دِ برا

جاذبه های ناشناخته سوئیسسوت دِ برا از جاذبه های ناشناخته سوئیس

یک پل سنگی در پایین Areuse Gorge سرسبز قرار دارد که پیاده‌روی در طبیعت را به یک سرگرمی جادویی تبدیل می‌کند. پل «سوت دِ برا» (Saut de Brot) از روی رودخانه عبور می‌کند و بین دو صخره تپه‌ای قرار گرفته است.
با قدم زدن روی این پل می‌توانید قدرت طبیعت را ستایش کنید.

زیباترین جاذبه های ناشناخته سوئیس

۴. ایتانگ دلا گوروئره

جاذبه های ناشناخته سوئیسایتانگ دلا گوروئره سوئیس

«ایتانگ دلا گوروئره» (Etang de la Gruère) دریاچه کوچک و زیبایی است که در میان رشته‌کوه جورا، از دیدها پنهان مانده است. این محل به‌عنوان یک تالاب مهم ملی تلقی می‌شود. آب و هوا و مناظر آن بیشتر از آنکه همانند اروپای مرکزی باشد، مشابه مناطق نوردیک است. پیمودن دورتادور دریاچه، ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

۵. آبشار کسکید دو دارد و تین دس کانفلنز

جاذبه های ناشناخته سوئیسآبشار کسکید دو دارد و تین دس کانفلنز

آبشارهای زیبای «کسکید دو دارد» (Cascade du Dard) و «تین دس کانفلنز» (Tine des Conflens) با پیاده‌روی، ۲ ساعت با شهر Romainmôtier فاصله دارند و از آبشارهایی هستند که تقریبا ناشناخته باقی مانده‌اند. با قدم زدن در منطقه نوزون گورج به آبشار آبشار کسکید دو دارد می‌رسید.
در ادامه دره وناگ و بعد آبشاری خیره‌کننده‌ی تین دس کانفلنز را خواهید دید.

۶. غارهای سنت بیتوس

جاذبه های ناشناخته سوئیسغارهای سنت بیتوس سوئیس

طبق افسانه‌ها، سنت بیتوس (St. Beatus) همانند هر راهب زاهدی تصمیم گرفت که در غار بالای دریاچه Thun زندگی کند. اما متاسفانه پیش از او، یک اژدها آنجا را به‌عنوان خانه خود انتخاب کرده بود، این راهب با کمک قدرت خدا توانست این اژدها را بکشد و بعد به راز و نیاز و اعمال مقدس خود پرداخت.
در حال حاضر می‌توان از بخشی از غار دیدن کرد و ویژگی منحصربه‌فرد آن را تحسین کرد.
یک سازه عمودی نیز در کنار این صخره عمودی قرار دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

مهم ترین جاذبه های ناشناخته سوئیس

۷. قلعه توبیون و والر

جاذبه های ناشناخته سوئیسقلعه توبیون و والر سوئیس

«قلعه توبیون و والر» (Château de Tourbillon & Valère) را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. این دو قلعه با ابهت روی دو تپه در مقابل هم قرار دارد و مشرف به شهر است.
شهر قدیمی Sion نیز به‌واسطه‌ی ساختمان‌های قرون وسطایی‌اش ارزش دیدن دارد.

۸. دریاچه اوشینسی

جاذبه های ناشناخته سوئیسدریاچه اوشینسی از جاذبه های ناشناخته سوئیس

دریاچه «اوشینسی»  با آب زلال و شفاف خود، تصویر کوه‌های اطراف را منعکس می‌کند.
راه دسترسی به این دریاچه از طریق گاندولا از منطقه‌ی آرام Kandersteg امکانپذیر است.

۹. پل تریفت

جاذبه های ناشناخته سوئیسپل تریفت در سوئیس

«پل تریفت» ۱۷۰ متر طول دارد و در ارتفاع ۱۰۰ متری قرار گرفته است.
این پل بلندترین پل عار پیاده در آلپ سوئیس محسوب می‌شود.
پل تریفت در سال ۲۰۰۴ ساخته شد تا کوهنوردان بتوانند به سهولت به کلوپ آلپاین سوئیس دسترسی داشته باشند. اگر ترس از بلندی دارید یا دچار سرگیجه می‌شوید، توصیه می‌کنیم از دیدن این پل صرف‌نظر کنید.
کجارو

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس