شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تصاویر جالب از جشن قهرمانی آرژانتین در قطر از عبای عربی مسی تا خانواده فوتبالیست ها

تاریخ نشر :دوشنبه 19 دسامبر 2022 اشتراک:
جشن قهرمانی آرژانتین تازه ترین ها از دنیای ورزش
دیدار زیبای آرژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی 2022 قطر با برتری آلبی سلسته به پایان رسید و جشن قهرمانی آرژانتین برای لیونل مسی خاص بود و بعد از گذشت 36 سال جام قهرمانی در دستان مسی قرار گرفت.

فوق ستاره فوتبال جهان امشب در قطر هم اشک شوق ریخت هم با یارانش جامی که سالهاست انتظارش را می کشد بالا برده است. در ادامه تصاویری دیدنی از جشن قهرمانی آرژانتین را در پرشین وی مشاهده کنید.

جشن قهرمانی آرژانتین

در لحظاتی که چشم دنیا به لحظه بالای سر بردن جام قهرمانی به دست لیونل مسی بود، اتفاق جالبی رخ داد. شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر دست به حرکت جالب و پیش بینی نشده ای زد.

جشن قهرمانی آرژانتینبازیکنان تیم ملی آرژانتین

او عبای مخصوص عربی را بر تن لیونل مسی کرد و کاپیتان آرژانتین که در لحظات اولیه کمی گیج و سردرگم به نظر می رسید، این لباس را بر تن کرد و سپس با راهنمایی های اینفانتینو، به سمت سکوی قهرمانی رفت.

خانواده مسیخانواده لیونل مسی در ورزشگاه

مسی که در هنگام طی کردن مسیر دریافت جام و رسیدن به سایر بازیکنان آرژانتین خرامان خرامان راه می رفت، به دیگر بازیکنان آرژانتین رسید و بالاخره جام قهرمانی را بالای سر برد.

کاپیتان آرژانتین که سالها در انتظار خلق چنین صحنه ای بود، جام قهرمانی را با لباس عربی بالای سر برد تا بالاخره آلبی سلسته بتواند به طلسم ناکامی در جام های جهانی پایان دهد.

جشن قهرمانی آرژانتینجشن قهرمانی آرژانتین

معرفی بهترین فوتبالیست تاریخ

خودشه. او در حال حاضر بهترین بازیکن تمام دوران‌هاست؛ شکی در این نیست. به آمار نگاه کنید؛ لیگ‌ها، جام‌ها، کفش‌های طلا، پی چیچی‌ها، توپ‌های طلا و حالا جام‌ جهانی…

او هر چه در توان داشت گذاشت و به آنچه می‌خواست، رسید. هر چیزی را که در وجودش بود، روی میز گذاشت و چیزی را که دلش می‌خواست، از طرف دیگر برداشت کرد. حالا لیونل آندرس مسی کوچیتینی؛ می‌توانی در آرامش استراحت کنی. زنده و شاد، با آخرین عنوان قهرمانی که کم داشتی، با آخرین جامی که باید روی دست تو تکان می‌خورد.

جشن قهرمانی آرژانتینسه ستاره تیم ملی آرژانتین

لئوی اسطوره‌ای امشب ممکن بود در بهترین فینال تمام دوران جام‌های جهانی، شکست هم بخورد؛ با وجود تساوی ۳-۳ در مسابقه‌ای که بارها نتیجه‌اش تغییر کرد. مسابقه‌ای همراه با سرگرمی محض که پر از لحظات تماشایی است.

رقابتی پر از درام با قهرمان‌های فوق‌العاده‌اش؛ دی‌ماریای گریان، امباپه خشمگین، مسی متعصب، مارتینز حیله‌گر و شوری که در ساق پای جوان‌هایی مثل کاماوینگا و ..‌ جاری بود.

جشن قهرمانی آرژانتین در جام جهانی قطر

بالاخره یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های جام جهانی به پایان رسید و با تساوی ۳ بر ۳ دو تیم فرانسه و آرژانتین در پایان ۱۲۰ دقیقه جام قهرمانی برای سومین مرتبه به آلبی‌سلسته رسید.

کیلیان امباپهکیلیان امباپه

*کیلیان امباپه؛ این جایزه از او گرفتنی نیست 

بالاخره وقت آن رسید که نفرات برتر این جام یعنی بهترین بازیکن، بهترین دروازه‌بان، بهترین گلزن و پدیده مسابقات معرفی شوند و در این بین کیلیان امباپه تکلیف یکی از جوایز را با درخشش خیره‌کننده‌ای که در فینال داشت مشخص کرد و با ثبت سه گل مقابل آرژانتین ۸ گله شد تا کفش طلای جام جهانی قطر را به نام خودش بزند.

*مسی بهترین بازیکن جام 

مسی با گلزنی در فینال جام جهانی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی مراحل حذفی مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان گلزنی کرده است. او بالاخره توانست جام جهانی را هم به کلکسیون افتخارات پرشمارش اضافه کند تا حالا خیلی‌ها او را بدون ترس بهترین بازیکن تاریخ بدانند. شماره ۱۰ آلبی‌سلسته شانس اصلی برای کسب عنوان توپ طلایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود و این عنوان را هم به نام خود زد.

لیونل مسیلیونل مسی

*بهترین دروازه‌بان؛ مارتینز نام‌ها را کنار زد

در جام جهانی قطر شاهد درخشش دروازه‌بان‌های زیادی بودیم که می‌توان به هوگو لوریس دورازه‌بان تیم ملی فرانسه، یاسین بونو سنگربان شگفتی‌ساز مسابقات، لیواکوویچ گلر کرواسی که برگ برنده این تیم در رسیدن به نیمه نهایی بود اشاره کرد. با این حال املیانو مارتیتز کاری کرد که در تاریخ آرژانتین ماندگار شد.

فوتبالیستبازیکنان آرژانتین

پدیده جام جهام قطر انزو فرناندز

ستاره ۲۳ ساله تیم فوتبال بنفیکا در جام جهانی درخشید و در تمام بازی‌‌ها یکی از نفرات اصلی اسکالونی بود. البته در این جام بازیکنان جوان دیگری نظیر گوآردیول، گاکپو، کدوس و .. هم درخشیدند ولی درنهایت با توجه به قهرمانی آرژانتین این عنوان به فرناندز رسید؛ بازیکنی که پاس دقیق او روی گل اول آرژانتین به کرواسی را می‌توان نقطه عطف عملکرد او در جام جهانی دانست.

بازیکنانخانواده بازیکنان تیم ملی آرژانتین

گفتنی است یاران لیونل مسی در تیم ملی فوتبال آرژانتین موفق به شکستن طلسم ۳۶ ساله و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شدند.

پائولو دیبالاپائولو دیبالا و نامزدش

ورزش سه

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس