جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

چرا لیونل مسی به جای «نایکی» با «آدیداس» قرارداد بست؟

تاریخ نشر :یکشنبه 16 اکتبر 2022 اشتراک:
لیونل مسی تازه ترین ها از دنیای ورزش
لیونل مسی بعد از سال های کار با برند مشهور نایکی مه از البسه ورزشی این برند استفاده می کرد در تصمیمی عجیب با ان ها قطع همکاری کرده و با آدیداس قرارداد بسته است.

فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال در اقدامی عجیب بعد از سال ها کار کردن با کمپانی نایکی تصمیم گرفته دیگر با ان ها کار نکند. در ادامه عکس ها از لیونل مسی و آدیداس را در پرشین وی مشاهده کنید.

لیونل مسی و آدیداس

مسی در طول دوران حرفه‌ای خود با برند «آدیداس» هم‌ردیف شده، اما قبل از اینکه با این شرکت آلمانی قرارداد امضا کند، با برند «نایکی» قرارداد بسته بود. این بازیکن آرژانتینی یکی از شناخته‌ شده‌ترین چهره‌های ورزشی در جهان است و به یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام تاریخ فوتبال تبدیل شده است.

استعداد مسی در مراحل اولیه کارش آشکار بود، به طوری که نایکی به سرعت با او قرارداد اسپانسری پرسودی امضا کرد و کفش‌های فوتبال، لباس‌ها و کالاهایش را به او عرضه کرد و در عین حال او را به یکی از چهره‌های کلیدی در بازاریابی جهانی خودش تبدیل کرد.

اما با توجه به کتابی به نام «مسی در برابر رونالدو: یک رقابت، دو بزرگ‌مرد تاریخ، و دورانی که بازی جهانی را بازسازی کرد» نوشته جاناتان کلگ و جاشوا رابینسون که بخش به بخش در وال استریت ژورنال چاپ می‌ شود، زمانی که مسی در آستانه جام‌جهانی ۲۰۰۶ این کمپانی را کنار زد، روسای نایکی حیرت‌ زده شدند. تصاویری از لیونل مسی و آدیداس منتشر شده است.

لیونل مسی و آدیداستبلیغات لیونل مسی

نایکی ستاره‌های خود را برای مسابقات آماده می‌کرد و عکسهایی از لیونل مسی برای تبلیغاتش گرفته بود. اما اوایل سال ۲۰۰۶ تماسی دریافت کردند و به آنها گفته شد عکس‌ ها را حذف کنند.

ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن

طبق گزارش‌ها به آنها گفته شد که مسی علیرغم اینکه از ۱۴ سالگی کفش‌ های نایکی را پوشیده، با آدیداس قرارداد امضا کرده است. نایکی همچنین تامین‌ کننده کیت بارسلونا هم بود و به این ترتیب مسی یک تبلیغ‌ کننده طبیعی برای این کمپانی تلقی می‌ شد.

مجموعه‌ای از عوامل باعث شد تا این فوق‌ ستاره تصمیم بگیرد آنها را به نفع آدیداس کنار بگذارد. این کتاب ادعا می‌کند که یک رویداد «بی‌اهمیت» یکی از نیروهای محرکه تصمیم مسی برای این جابجایی جنجالی بوده است. گفته می‌شود پدر مسی درخواست لوازم ورزشی بیشتری کرده بود اما کمپانی نایکی پاسخی به او نداد و همین دلیل برای تلخ کردن روابط کافی بود.

چرا لیونل مسی به جای «نایکی» با «آدیداس» قرارداد بست؟لیونل مسی

قیمت لباس‌ها تنها چندصد پوند بود اما بعد از نادیده گرفتن درخواست ساده پدر مسی از نایکی، این نتیجه حاصل شد که کمپانی با ستاره آن زمان بارسا رفتار مناسبی ندارد. دلیل دیگر هم عدم تمایل نایکی برای جنگ با آدیداس به خاطر مسی بود و حاضر نشد به خاطر مسی در نبرد مناقصه شرکت کند.

همکاری لیونل مسی و آدیداس

نایکی تلاش کرد تا با انتقال مسی به آدیداس مبارزه کند و سخنگوی این شرکت به خبرنگاران گفت: «نایکی با لیونل مسی یک توافق الزام‌آور امضا کرده است.» آنها اعلام کردند که شرکت آماده بود تا هر کاری می‌شد را برای جلوگیری از خروج مسی انجام دهد.

این درگیری به دادگاه‌های اسپانیا کشیده شد و مشخص شد که نایکی در واقع قراردادی با مسی نداشته و توافق‌نامه الزام‌آور قانونی وجود نداشت.

آنها در واقع فقط یک تعهدنامه داشتند و قضات اسپانیایی اینطور تصمیم گرفتند که این قرارداد برای جلوگیری از خروج مسی کافی نیست. در نتیجه، از آغاز فوریه ۲۰۰۶ مسی شروع به پوشیدن کفش‌های آدیداس کرد و اکنون چهره تبلیغاتی آنهاست.

خبر ورزشی

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس