سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

فروش پیراهن دست‌ خدا دیگو مارادونا با قیمتی نجومی!

تاریخ نشر :پنج‌شنبه 05 مه 2022 اشتراک:
دیگو مارادونا تازه ترین ها از دنیای ورزش
پیراهنی که دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ و در دیدار مقابل انگلیس بر تن کرده بود با رقمی شگفت انگیز به فروش رفته است.

اسطوره فقید آرژانتینی دنیای فوتبال حتی بعد از مرگش نیز رکورد جابه جا می کند و لباسی که او در بازی خاطره انگیز جام جهانی بر تن کرده بود با قیمتی باورنکردنی به فروش رفته است. در ادامه عکس های از پیراهن دست‌ خدا مارادونا را در پرشین وی مشاهده کنید.

پیراهن دست‌ خدا مارادونا

پیراهن «دست‌خدا» دیگو مارادونا که با آن در دیدار آرژانتین و انگلیس در جام‌جهانی ۱۹۸۶ گل زده بود سرانجام در یک حراجی به فروش رفت.

استیو هاج بازیکن سابق تیم ملی انگلیس این پیراهن را برای فروش قرار داد و قیمت پایه آن ۴ میلیون پوند بود، اما در نهایت با مبلغ شگفت‌انگیز ۷٫۱۴۲٫۵۰۰ پوند به فروش رفت تا گران‌ترین پیراهن تاریخ فوتبال شود.

گفته می‌ شد یک هیئت آرژانتینی به لندن سفر کرده‌اند تا مانع از فروش این پیراهن شوند و آن را به کشورشان ببرند، ولی این اتفاق رخ نداد.

پیراهن دست‌ خداپیراهن دست‌ خدا مارادونا

دیه‌گو مارادونا جونیور پسر دیه‌گو مارادونا

لیونل مسی سال‌هاست که یکی از بهترین بازیکنان دنیای فوتبال بوده و عملکرد او در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین باعث شده که این بازیکن بارها و بارها با مارادونای فقید مقایسه شود.

هرچند مسی موفق نشده مانند مارادونا، تیم ملی کشورش را به قهرمانی در جام جهانی برساند اما تابستان سال گذشته توانست به حسرت طولانی مدت این تیم در فتح کوپا آمه‌ریکا پایان داده و جام قهرمانی را برای آرژانتین به ارمغان بیاورد و همین موضوع اهمیت بسیاری برای مردم آرژانتین داشت.

آنها حالا امیدوار هستند که بتوانند در جام جهانی قطر که احتمالا آخرین حضور مسی در این رقابت‌هاست، جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

پسر دیه‌گو مارادونا در گفتگو با رادیو دل پلاتا اظهار داشت:« من احترام زیادی برای مسی قائل هستم. فکر می‌کنم او بهترین بازیکن دوران خودش است اما بهترین بازیکن تمام تاریخ نیست. فکر می‌کنم که هیچکس هرگز نمی‌تواند به پدر من برسد.»

پیراهن دست‌ خدادیگو مارادونا

فروش پیراهن دست‌ خدا مارادونا

پیراهنی که دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ و در دیدار مقابل انگلیس به تن داشت و موفق شد گل‌های معروف به «دست خدا» و گل قرن را به ثمر برساند در مزایده آنلاین با قیمت ۷.۱۴۲.۵۰۰ پوند (۸.۹ میلیون دلار) به فروش رفت تا این پیراهن به گران‌ ترین پیراهن فوتبالی تبدیل شود که در چنین مزایده‌ هایی به فروش رسیده است.

مارادونا پس از پایان بازی برابر انگلیس لباس خود را با مدافع آن زمان انگلیس یعنی استیو هوج عوض کرد و این لباس تا پیش از این در موزه ملی فوتبال انگلیس در شهر منچستر نگهداری می‌ شد، اما از اوایل سال جدید میلادی به مزایده گذاشته شد.

با وجود اینکه این پیراهن تا چهارشنبه گذشته تنها یک پیشنهاد و آن هم به ارزش ۴ میلیون پوند داشت، اما در نهایت این پیراهن با رقمی رکورد شکن به فروش رسید.

خبر ورزشی , ورزش سه , باشگاه خبرنگاران

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس