جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

زندگی اشرف حکیمی از زندگی فقیرانه در پایتخت تا درخشش در فوتبال

تاریخ نشر :سه‌شنبه 13 دسامبر 2022 اشتراک:
اشرف حکیمی تازه ترین ها از دنیای ورزش
بوسه اشرف حکیمی بر صورت مادرش پس از حذف کردن اسپانیا سوزه رسانه ها شده و همه از از بازیکنان مراکش در جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر نام می برند.

ستاره مراکشی پاری سن ژرمن تیم ملی فوتبال کشورش را در ضربات پنالتی به مرحله یک هشتم نهایی رساند و با بوسه بر دستان مادرش سوژه رسانه ها شده است. در ادامه جزئیات بیشتر درباره زندگی اشرف حکیمی را در پرشین وی مشاهده کنید.

زندگی اشرف حکیمی

اشرف حکیمی ۲۴ ساله پس از زدن ضربه پنالتی که کشورش را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی رساند و اسپانیا را از دور رقابت‌ها حذف کرد، مستقیماً به سمت سکوها دوید و به میان جمعیت پرید تا مادرش را ببوسد و پیراهن خود را به او بدهد. حرکتی که بعد از شکست پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی هم از سوی بازیکنان دیگری تکرار شد.

این لحظه‌ای فوق‌العاده برای بازیکنی بود که با فقر در مادرید بزرگ شد و به یک فوق‌ستاره در فوتبال تبدیل شد. حسن و سعیده، پدر و مادر اشرف حکیمی، در جستجوی زندگی بهتر از آفریقا کوچ کردند. مادر به عنوان نظافتچی کار می‌کرد و پدر در خیابان میوه می‌فروخت.

 

حکیمی در سال ۲۰۲۰ در مصاحبه با وبسایت بوندسلیگا، در مورد فقر روزهای کودکی و نوجوانی‌اش صحبت کرد و از پدر و مادرش به خاطر تمام حمایت‌هایشان سپاسگزاری کرد.

زندگی اشرف حکیمیاشرف حکیمی و مادرش

او گفت: «مادر من نظافتچی بود و پدرم دستفروش خیابانی. ما خانواده‌ای کم درآمد بودیم و برای گذران زندگی تلاش می‌کردیم. من هرروز برای آنها می‌جنگم. آنها تمام زندگی خود را برای من گذاشتند و خیلی کارها کردند تا من موفق شوم.»

از حومه مادرید                

پدر و مادر حکیمی از یک روستای کوچک مراکشی در نزدیکی کازابلانکا به ختافه مهاجرت کردند تا به گفته پسرشان برای خود زندگی بهتری بسازند. «آنها جایی زندگی می‌کردند که کار پیدا نمی‌شد و مجبور بودند سخت تلاش کنند. من کلمه‌ای برای توصیف پدر و مادرم ندارم.»

ستاره تیم های رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن

اشرف حکیمی در کودکی خیلی بازیگوش و شیطان بود و آرام و قرار نداشت، به همین دلیل مادرش او را به سمت ورزش هدایت کرد. او گفت: «بچه که بودم مادرم سعی می‌کرد من را به جودو یا شنا بفرستد، به او گفتم فقط فوتبال.»

حکیمی در اوایل کودکی برای تیم محلی «کولونیا اوفیخوی» بازی می‌کرد، و زمانی که تنها هفت سال داشت رئال مادرید به او پیشنهاد تست فوتبال داد. آنها نامه حاوی این پیشنهاد را به روش قدیمی پست کردند و حکیمی فکر می‌کرد همه چیز شوخی است.

زندگی اشرف حکیمی از زندگی فقیرانه در پایتخت تا درخشش در فوتبالنوجوانی اشرف حکیمی

«راستش فکر می‌کردم دروغ است و پدرم قصد دارد سر به سرم بگذارد.» او که در مقابل بهترین بازیکنان در رده سنی خود قرار گرفته بود اصلا استرس و پریشانی نداشت و آنقدر در آن جلسه تمرینی خوش درخشید که سپیدپوش‌ها به او جایگاهی در آکادمی دادند.

اما سختی‌ها از راه رسیدند.

 

محرومیت فیفا

فیفا در سال ۲۰۱۶، پس از تحقیق در مورد اینکه آیا رئال مادرید به طور غیرقانونی بازیکنان زیر سن قانونی خارج از کشور را به خدمت گرفته یا نه، حکیمی را محروم کرد. این کاملاً ناعادلانه بود، چرا که او در اسپانیا به دنیا آمد و پاسپورت اسپانیایی داشت.

زندگی اشرف حکیمی ستاره فوتبال

نبیل برادر حکیمی با یادآوری آن روزها گفت: «هرگز در مورد این اشتباه به طور کامل توضیح داده نشد. اشرف انتظار چنین چیزی را نداشت و متوجه نشد که چه اتفاقی افتاده است. آنها یک بازی در نزدیکی بیلبائو داشتند و وقتی به آنجا رسیدند به او گفتند که نمی‌تواند بازی کند.»

رابی تاکاسا، سخنگوی فدراسیون فوتبال مراکش در اسپانیا، آن را نژادپرستی می‌دانست. او گفت: «آنها یک نام مراکشی دیدند و او بدون اینکه مستحق چنین چیزی باشد مجازات شد.

رئال مادرید و خانواده‌اش تمام مدارک مورد نیاز را ارائه کردند که نشان می‌داد او در بیمارستانی در مادرید به دنیا آمده، در اینجا تحصیل کرده، تمام زندگی خود را در اینجا گذرانده. دوران پیچیده‌ای برای او بود، زیرا نمی‌دانست فیفا چه زمانی به او چراغ سبز نشان می‌دهد تا دوباره بازی کند.»

زندگی اشرف حکیمیاشرف حکیمی و مادرش

اعتقاد زیدان

حکیمی در ۱۸ سالگی اولین بازی خود در رئال مادرید را در برابر اسپانیول انجام داد. این اسطوره باشگاه و مربی آن دوران «زین‌الدین زیدان» بود که این فرصت را به او داد. حکیمی گفت: «از او به خاطر ایمانش به من و رفتاری که با من داشت سپاسگزارم. من همیشه از او سپاسگزار خواهم بود.»

اما، رقابت برای پیدا کردن جایگاه در تیم اول زیاد بود و باشگاه فهمید که باید قرارداد قرضی ترتیب دهد که به نفع خود و هر کسی که با او قرارداد امضا کند باشد.

رشد ستاره مراکشی در دورتموند

حکیمی یک سال پس از اولین بازی خود برای غول لالیگا، با قرارداد قرضی دو ساله به بوروسیا دورتموند پیوست.

بلافاصله در دورتموند درخشید. پویایی او به عنوان یک مدافع کناری تهاجمی در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید مشهود بود و او در آن بازی دفاع سخت دیگو سیمئونه را تار و مار کرد و سه پاس گل داد.

او در سال ۲۰۲۰ رکورد سریع‌ترین فوتبالیست تاریخ بوندسلیگا را به نام خود ثبت کرد: با سرعت ۲۲.۵ مایل در ساعت برای دویدن در تساوی ۳-۳ با لایپزیش.

 

پس از دو فصل درخشان در آلمان انتظار می‌رفت که به مادرید بازگردد تا جایگاه خود را در تیم اصلی آنها تثبیت کند. ولی در کمال تعجب با مبلغ ۳۵ میلیون پوند به اینتر فروخته شد، و آنتونیو کونته شخصاً با او تماس گرفت تا درباره نقشی که در تیمش به او می‌داد توضیح دهد. به عنوان یک مدافع کناری، هفت گل در سری آ به ثمر رساند و اینتر در سال ۲۰۲۱ به اسکودتو رسید.

فوتبالیستاشرف حکیمی و همسرش

با این حال، حکیمی به دلیل مشکلات مالی باشگاه و به عنوان یک دارایی کلیدی، تنها پس از یک فصل حضور در ایتالیا فروخته شد. چالشی جدید سر برآورد.

زندگی اشرف حکیمی و ماجراجویی فعلی او

پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۲۱ برای خرید حکیمی مبلغ حیرت‌آور ۶۰ میلیون پوند پرداخت کرد و او در اولین فصل خود در این باشگاه قهرمان لیگ ۱ شد. اما، برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود، برای روی فرم بودن تقلا کرد. حکیمی از کاری که مائوریسیو پوچتینو از او می‌خواست ناراضی بود، مربی از او می‌خواست به جای قدرت تهاجمی طبیعی‌اش، روی وظایف دفاعی‌اش تمرکز کند.

دانیل ریولو، روزنامه‌نگار فرانسوی گفت: «او در حال حاضر می‌خواهد پاریس را ترک کند، خسته شده است. در این تیم کیفیت‌های او هرگز آنطور که باید نشان داده نشده. من از حکیمی به خاطر فرم نوسانی‌اش انتقاد کردم، اما باید گفت در این تیم برای ابراز وجود خیلی تقلا کرده است.»

 

 

زندگی اشرف حکیمی و همسرش

ممکن است در دنیای حرفه‌ای مشکلاتی وجود داشته باشد، اما زندگی خصوصی او عالی‌تر از این نمی‌شود. حکیمی اولین بار در سال ۲۰۱۸ زمانی که در دورتموند بود با همسر آینده خود «هیبا ابوک» که بازیگری مشهور است، آشنا شد.

آنها دورادور با هم در رابطه بودند تا اینکه هیبا به مادرید نقل مکان کرد. هیبا دوازده سال از حکیمی بزرگتر است و مانند او مسلمان است. این زوج داستان‌های مشابهی دارند.

هیبا هم در مادرید به دنیا آمد، اما از پدر و مادری که از تونس مهاجرت کرده بودند. آنها دو سال پیش ازدواج کردند و پسر اولشان به دنیا آمد، پسر دومشان هم امسال متولد شد.

در ماه اکتبر و در آستانه جام‌جهانی، آنها بر روی جلد مجله ووگ عربی ظاهر شدند. حکیمی با صراحت در مورد احساسش توضیح داد و گفت: «اینجا در پاریس برای تیم شهر بازی می‌کنی، اما شبیه به بازی برای کشورت نیست.

میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر از تو حمایت خواهند کرد زیرا تو برای آنها بازی می‌کنی. مثل این است که برای پدربزرگ خود و پدربزرگ‌های آنها بازی می‌کنی. برای بسیاری از مردم، بسیاری از مراکشی‌ ها بازی می‌ کنی.»

خبر ورزشی

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس