پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

۱۵ نکته درباره خرید لباس کودک

اشتراک:
خرید لباس کودک مد و لباس
لباسی که برای کودک خود انتخاب میکنید باید از هر حساسیت پوستی به دور باشد تاشما بتوانید با ارامش و خیال راحت لباس ها را تن بچه ی خود بکنید . برای انتخاب لباس کودکان مطالب ما را دنبال کنید .

یکی از لذت بخش ترین کاری که پدر و مادر برای بچه های خود انجام میدهند خرید لباس برای کودک دلبند خود است ولی نکته ی مهم این است که در هنگام خرید لباس باید نکاتی را توجه کرد چون پوست کودک شما نازم و  ظریف است و باید لباسی که شما انتخاب کرده اید از کیفیت بالایی برخوردار باشد .برای  خرید لباس کودک نکات گفته شده را در پرشین وی ببینید.

خرید لباس کودک

تماشای لباس‏های کوچولو و زیبا در طرح‏ها و رنگ‏های مختلف پشت ویترین فروشگاه‏های لباس کودک لبخند را بر لب بزرگ‏ترهامی‏نشاند.خرید لباس کودک برای بزرگ‏ترها سرگرم‏کننده و جالب است و شاید به همین علت است که دوستان و اقوام در مناسبت‏های مختلف برای کودک لباس هدیه می‏آورند.اما هنگام خرید لباس کودک لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار داد تا لباسی که انتخاب می‏کنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست‌داشتنی به همراه داشته باشد.اگر قصد خرید لباس کودک را دارید، بهتر است هنگام خرید نکات ایمنی و بهداشتی را هم در نظر داشته باشید و پیش از خرید به این ۱۵ نکته توجه کنید….

۱) کودکان در حال رشد هستند.

اندازه‏های‌شان به سرعت تغییر می‏کند و لباس‏های‌شان برای‌شان کوچک می‏شود بنابراین لازم نیست برای لباس کودک زیاد هزینه کنید.راحتی و سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و لباس‏های راحت و گشاد که پوشیدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنید.دقت کنید لباس در قسمت‏های یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش‏های سرآستین و پاچه شلوار
تنگ نباشد.لباس‏هایی با سگک‌‏های قابل تنظیم که امکان بزرگ‏تر و کوچک‏تر شدن دارند را می‏توان مدت بیشتری استفاده کرد.برای این منظور می‏توانید شلوارها و سارافون‏های پیشبندی با سگک‏های قابل تنظیم را انتخاب کنید.

۲) کودکان لباس‏های‌شان را زود کثیف می‏کنند.

غذا را روی لباس‎شان می‏ریزند و لکه‏های شکلات و بستنی روی لباس‎شان دیده می‏شود.همچنین بیشتر ساعات روز مشغول بازی هستند و لباس‏هایشان را خاکی و کثیف می‏کنند.هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید و لباس‏هایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشودر ماشین لباس‌شویی را داشته باشد.

۳) هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنید

وقتی برای خرید به فروشگاه می‏روید برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید.لباس‏های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند.لباس‏هایی که پارچه‏هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید.بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد.توصیه می‏شود لباس‏های زیر و لباس‏هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید.برای لباس‏های رویی پارچه‏های حوله‏ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.

خرید لباس کودک لباس بچه

۴) اگر کودک در سنی است که پوشک استفاده می‏کند،

لباس‏هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمه‎دارهستند و امکان دسترسی راحت‏تر به پوشک در آنها وجود دارد.

۵) اگر کودک در سنی است که چهار دست و پا راه می‏رود،

لباس‏هایی انتخاب کنید که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند.

۶) اگر کودک در سنی است که تازه یاد گرفته است لباس‏هایش را خودش بپوشد

لباس‏هایی که پوشیدن و درآوردن آن برایش راحت است را انتخاب کنید.این موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس کودک می‏شود.به جای شلوارهای زیپ‏دار و سگک‌‌‏دار، شلوارهای کمرکش را انتخاب کنید.به جای لباس‏های دکمه‏دار، لباس‏های چسبی و زیپ‏دار را انتخاب کنید.بستن و باز کردن بست‏های چسبی برای کودک راحت است.اگر روی زیپ لباس یک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت‏تر می‏تواند زیپ لباس را باز و بسته کند.

۱۵ نکته درباره خرید لباس کودکلطافت لباس بچه

۷) لباس‏های ساده برای کودکان مناسب‏ترین انتخاب هستند.

لباس‏های سگک‌‏دار و لباس‏هایی که روی آنها تور، رمان و مهره‏های رنگی وجود دارد برای کودکان مناسب نیستند چون ممکن است دست کودک در آنها گیر کند یا از لباس جدا شوند و کودک آنها را ببلعد.

۸) دکمه‏ها و بست‏های لباس را کنترل کنید.

لباس‏هایی که بست‏های محکم داشته باشد را انتخاب کنید چون ممکن است در طول روز مجبور شوید چند بار دکمه‏هایلباس کودک را باز و بسته کنید.لباس‏هایی که دکمه‏هایشان راحت باز نمی‏شود و امکان شکستن و افتادن دکمه‏هایشان وجود دارد را انتخاب نکنید.

۱۵ نکته درباره خرید لباس کودکاستایل راحت

۹) تحرک بچه‏ها زیاد است.

پس بهتر است لباس‏هایی برای آنها انتخاب کنید که گشاد و راحت باشد و امکان حرکت و تحرک در آنهاوجود داشته باشد.بچه‏ های کوچک‏تر معمولا در لباس‏های سرهمی احساس راحتی می‏کنند.

۱۰) سر کودکان نسبت به بدن‏شان بزرگ است.

اگر می‏خواهید لباس‏هایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباس‏های جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارندانتخاب مناسبی هستند.در صورتی که می‏خواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه‏های فشاری دارند را انتخاب کنید.

۱۱) روند رشد کودکان با هم متفاوت است.

برای خرید لباس کودک به اطلاعات برچسب روی لباس اکتفا نکنید و همیشه اندازه دقیق کودک‏تان را همراه داشته باشید.

۱۲) رنگ‏های شاد را برای کودک‏تان انتخاب کنید.

رنگ‏های تند اصلی برای کودکان دختر و پسر مناسب است.

۱۵ نکته درباره خرید لباس کودکروانشناسی لباس کودک

۱۳) اگر می‏خواهید برای کودک کلاه بخرید،

کلاه‏های لبه‏دار را انتخاب کنید تا علاوه بر محافظت از سر کودک پوست صورت او را در برابر پرتوهای خورشید محافظت کند.

۱۴) به سلیقه کودک هم توجه کنید.

گاهی وقت‏ها یک رنگ خاص یا وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک مهم است.می‏توانید لباس را انتخاب کنید و انتخاب رنگ یا طرح را به عهده کودک بگذارید.

۱۵) نکته آخر اینکه برای حفظ سلامت پوست کودک لباس‏ها را پس از خرید و قبل از پوشیدن بشویید

در جایی که هوا جریان دارد و ترجیحا زیر نور خورشید خشک کنید.

هفته نامه سلامت

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس