شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

ماجرای پناهندگی یکتا جمالی قهرمان وزنه برداری و نگرانی های پدرش

تاریخ نشر :شنبه 14 مه 2022 اشتراک:
یکتا جمالی تازه ترین ها از دنیای ورزش
نخستین مدال‌ آور جهانی وزنه‌ برداری زنان یکتا جمالی برای رقابت‌ های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در یونان حضور یافته و به کشور بازنگشته است.

گفته می شود ورزشکار مشهور وزنه برداری که برای مسابقات به کشور یونان اعزام شده است به کشور بازنگشته و پناهنده شده و خانواده اش اظهار بی اطلاعی می کنند. در ادامه ماجرای پناهندگی یکتا جمالی را در پرشین وی مشاهده کنید.

پناهندگی یکتا جمالی

یکتا جمالی که به عنوان اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری بانوان ایران شناخته می‌شود پس از پایان مسابقات وزنه برداری در کشور یونان به ایران بازنگشت.

تیم وزنه برداری کشورمان که تنها با دو نماینده در رقابت‌ های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در یونان حاضر شده بود، حالا تنها با یک ورزشکار به کشور بازگشته است.

 

یکتا جمالی ورزشکار جوان کشورمان که در دوره قبلی این رقابت ها در تاشکند موفق به کسب مدال برنز شده و عنوان اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری بانوان ایران را از آن خود کرده بود، این بار با یک پله صعود، مدال نقره را به گردن آویخت.

پناهندگی یکتا جمالییکتا جمالی

با پایان رقابت ها، کاروان وزنه برداری کشورمان یونان را به مقصد تهران ترک کرد اما یکتا جمالی در بازگشت به ایران سایر نفرات را همراهی نکرد. در همین راستا، زهرا پورامین سرپرست نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه برداری خبر ناپدید شدن یکتا جمالی را تایید کرد و گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده.

جزئیات پناهندگی یکتا جمالی

اما علی مرادی، رئیس فدراسیون در یونان است تا بتواند جمالی را به ایران بازگرداند. در این زمینه رایزنی‌هایی با خانواده جمالی شده تا بتوانیم او را به کشور برگردانیم.»

یکتا جمالی در این رقابت ها در دسته ۸۷ کیلوگرم به روی تخته رفت و پس از تورسونوی جابوروا، وزنه بردار ازبک، نفر دوم حرکات یک ضرب شد و مدال نقره را کسب کرد. علیرضا یوسفی نیز در دسته ۱۰۹ کیلوگرم به مدال طلا رسید.

شنیده‌ها حاکی از آن است که یکتا جمالی در زمان رقابت یوسفی در سالن مسابقات حضور نداشته است. هنوز اخبار دیگری از او در دست نیست و مشخص نیست که آیا او هم مانند بسیاری از ورزشکاران تصمیم به پناهندگی یکتا جمالی دارد یا خیر.

یکتا جمالی گله بختیاری متولد ۲۶ آذر ۱۳۸۳ در اصفهان است که سال گذشته با کسب مدال در رقابت های وزنه برداری کشور ازبکستان تاریخ ساز شد. او در سال ۱۳۹۸ به تیم ملی جوانان دعوت شد و یک سال بعد وارد تیم بزرگسالان کشورمان شد.

شکایت پدر بانوی ورزشکار از فدراسیون وزنه برداری

خانواده یکتا جمالی خصوصاً پدر و خواهر او، با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون از رئیس گرفته تا دبیر و نایب رئیس و…، حاضر به پاسخگویی درست و حسابی و شفاف‌سازی ماجرا نیستند تا نگرانی این خانواده را کم کنند، قصد شکایت دارند.

پدر یکتا می‌گوید: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم؟»

پناهندگی یکتا جمالییکتا جمالی قهرمان وزنه برداری

او این را گفت و ادامه داد:« قسم خورده بودم که دیگر اجازه نمی‌دهم یکتا با این وضعیت اسف‌بار در مسابقه‌ای وزنه بزند اما وقتی اصرار علی مرادی، خود یکتا و کادرفنی تیم را برای اعزام دخترم به مسابقات جهانی دیدم، راضی شدم.

من و طایفه ما که طایفه بزرگی در ایل بختیاری است، شنبه به تهران می‌آییم تا ببینیم چه بلایی سر دخترم آمده است. در این ماجرا همه آنهایی که بابت مراقبت از فرزندم در مسابقات جهانی یونان کم‌کاری و سهل‌انگاری کردند، مقصر هستند. »

خواهر یکتا جمالی هم در این خصوص صحبت‌های جالبی دارد: «یکتا برای عروسی من که قرار بود بعد از بازگشت او از مسابقات جهانی یونان باشد، قول داده بود دست پر برگردد. اصلاً کلی با هم برای مراسم عروسی تدارک دیده بودیم.

البته او بعد مسابقه خیلی از کم‌توجهی مربیان در پشت صحنه مسابقه و بی‌ تجربگی آنها در جدول‌خوانی مسابقه ناراحت و گله‌مند بود.او به من گفت، هرچه به مربیانم می‌گفتم زمان رفتنم روی صحنه برای حرکت دوم دوضربم را بگویید به من می‌گفتند نگران نباش زود است، بعد ۱۵ ثانیه مانده به مسابقه گفتند و من با بدن سرد رفتم روی تخته و نتوانستم وزنه را مهار کنم.»

روزیاتو , ایران ورزشی

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس